Goede informatieveboeken over borstvoeding en cursus?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door suus1983, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hoi meiden,

Ik heb een vraagje en ik denk dat jullie me wel kunnen helpen. Ik ben op zoek naar goede/informatieve boeken over borstvoeding.

Bij mijn eerste kindje is het geven van borstvoeding niet 'gelukt'. (lees: ik gaf het te snel op door onwetendheid en slechte begeleiding).

Nu ben ik echter weer zwanger en vastbesloten om het dit keer langer vol te gaan houden. Ik lees op internet alles wat ik vinden kan en heb al voorgenomen om in het geval van weer een ks (misschien een geplande dit keer) vantevoren al contact op te nemen met een lk.

Nu heb ik net het boek borstvoeding van Stefan Kleintjes uit en ben ik op zoek naar nog meer boeken.

Mocht iemand ook een adres weten in Groningen waar ik een goede cursus kan volgen dan hoor ik het ook graag.

Bedankt alvast!

Groetjes Suzanne

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hallo Suzanne,

Goed dat je zo op zoek gaat naar informatie om het dit keer te laten slagen. Al heb ik - met de nodige startproblemen dat wel - 17 maanden bv gegeven... dit keer heb ik mij opgegeven voor een cursus van LLL. Dat zijn 3 avonden van totaal 17,50 euro en daar krijg je een dijk aan informatie. Ik zit nu in een groepje met bijna alleen maar moeders die van de tweede zwanger zijn en vanwege teleurstellende eerste ervaring nu goed beslagen ten ijs willen komen. En -ondanks dat ik mij ervaren waande - kreeg ik toch weer nieuwe dingen te horen.

LLL zit alleen niet in je regio zie ik (tenzij je naar Friesland wilt), maar VBN organiseert ze ook. Neem anders contact op met een vrijwilliger van VBN uit jouw regio, zij kunnen je vast helpen. http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/contacts.asp

Ik vond het boek Handboek borstvoeding ook een goede om te lezen (is van LLL).

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

In Groningen/Leek/Wildervank worden cursussen gegeven door de VBN. Zie www.borstvoedingnatuurlijk.nl . Weet niet waar je precies woont natuurlijk maar er is vast iets bij jou in de buurt.
    Het boek van Stefan Kleintjes is idd zeker een aanrader. Verder als je lid word van de VBN kun je uit de bibliotheek van de VBN gratis lenen. Je betaald dan alleen de kosten van het weer retour zenden van de boeken. En er zijn heeeeeeel veel leuke boeken in de bibliotheek van de VBN.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier vind je meer info over de bibliotheek van de VBN.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb me aangemeld bij de vbn en heb een mailtje gestuurd naar de contactpersonen bij mij in de buurt. Ik ben benieuwd.

@appeltje: ik ga ook even op zoek naar het boek dat je noemde.

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Handboek borstvoeding heb ik inderdaad ook thuis liggen erg goed/fijn/handig boek vond ik dat!

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Deel Deze Pagina