Opkrikken voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door brigitte22, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik heb een tijdje volledige BV gegeven maar door omstandigheden ben ik wat gaan afbouwen. Toen heb ik een tijdje nog op 2 tijdstippen gekolfd maar om praktische redenen heb ik er nog eentje laten vallen. Dus ik kolf nu nog maar 1 voeding per dag (mijn dochter moet het verdikt krijgen dus ze kan nog even niet live bij mij drinken). MAar ik heb een hele lage produktie; ongeveer 80 cc terwijl ze wel 150 cc drinkt. Hoe kan ik dit het beste opkrikken??

Ik heb al geprobeerd wat vaker achter elkaar te kolven rond het tijdstip van die voeding maar dat werkt eigenlijk niet. Het komt ook heel slecht op gang en ben nu met de neusspray gestart maar ook dan weinig toeschietreflex..... Hebben jullie nog tips???

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi hoi,

ik heb helaas zoveel vragen te beantwoorden dat ik ff heel kort door de bocht ben, sorry!

Vaker kolven om productie op te krikken, bij voorkeur een uur na vorige kolfsessie. Je toeschietreflex komt zeker weer goed als je beter kunt ontspannen en ziet dat er echt wel genoeg melk komt. Eventueel kun je mogelijk wat fenegriekcapsules nemen, werkt productieverhogend : )
    I sje kolf nog wel ok, niet motortje kapot ofzo?

groetjes
    Kirsten

3. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Kolven,kolven,kolven.
    Beter vaak kolven en korter dan lang kolven maar minder vaak.
    De neusspray is alleen om de melk uit de borst te krijgen, maar niet om meer melk aan te maken. Je zult echt goed en vaak moeten kolven en de neusspray kun je daarbij blijven gebruiken.
    Probeer in het begin iedere 2 uur te kolven en 1 keer in de nacht.
    Kijk van daar uit verder.

Succes!
    Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina