Ik heb een dochter ban bijna 6 weken, de bv gaat erg goed en dit eil ik blijven geven ook als ik werk ik moet over 7 weken weer werken, ik wal graag wat extra melk in de viezer hebben, hoe doe ik dit het beste? Want als ik vlak na de voeding kolfen dan kolfen ik maar 10 cc uit elke borst totaal 20 cc per keer, ik heb nog 2 andere kinderen en kan niet de tijd vinden om na iedere voeding te kolfen. Als ik wat langer na de voeding kolf heb ik wel meer, maar heeft mijn dochter weer niet voldoende bij de volgende voeding, ook gast mijn productie wel iets omhoog door telkens na de voeding te kolfen maar mijn dochter drinkt dan ook gewoon meer waardoor mijn borsten gewoon leeg zijn na de voeding. Hoe kan ik het beste een voorraadje je maken?
Hier werkte het het beste om s morgens na de ochtendvoeding te kolven. Ze sliep hier toen al door en dronk s morgens dan 1 borst. De andere kolfde ik. Verder werkte na 1,5u kolven hier erg goed. Ze kwam om de 3 a 4 uur en dan had ze ook weer voldoende melk. En mn kolfopbrengst was dan ook de moeite waard. Overigens is 20 cc kolven na de voeding heel normaal. Hier moest ik op een gegeven moment mn voorraad weggooien ivm allergieen. Had toen maar 2 wk voor ik weer moest werken. Heb toen ook s nachts wel eens eventjes een paar min gekolfd.
Ik weet niet of ze toevallig door slaapt? Hier was dat niet maar maakte hij soms wel een lange ruk in de nacht. Dan werd ik echt wakker met mega borsten en kolfde ik VOOR dat ik ging voeden even de grootste druk weg. Deed ik echt maar heel kort, nog geen minuut en had dan soms al 100cc. Dat deed ik wel alleen als mijn borsten echt op knappen stonden. Zo had ik 2 vliegen in 1 klap, en voorraad en zoon verslikte zich niet hij had dan wel altijd nog genoeg. Verder deed ik net als red88 1,5 a 2 uur na een voeding weer kolven. En als je vast gaat oefenen met het flesje niet te veel warm maken. Ik gaf in het begin (toen hij een week of 5 á 6 was) maar 90cc uit de fles maar kolfde dan wel 120 á 140. Dan kwam hij wel iets eerder voor de volgende voeding maar had ik wel weer 1,5 voeding voor in de vriezer. Het is wel even een gepuzzel maar als je makkelijk kunt kolven heb je zo een goede voorraad. Succes!
Bij de eerste heb ik flink m'n best gedaan op een voorraadje. Ik kolfde meestal een uurtje na de ochtendvoeding, dan had ik de meeste opbrengst. Verder kolfde ik 's avonds wel eens voordat ik naar bed ging, maar toen was hij al wat ouder dan jouw kindje en sliep hij ook wat langer. Bij de tweede had ik nauwelijks voorraad, misschien 2 of 3 bakjes van 160 cc. Ik kolfde op werkdagen meestal genoeg voor de volgende werkdag en had dus geen echte voorraad nodig. Als ik een keer te weinig had, kolfde ik op die werkdag voor het slapen, of op een vrije dag na de ochtendvoeding. Heb nooit op kv hoeven terugvallen, er was altijd (net) genoeg.