Te vaak ziek, kruipen, tegels

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandana, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo allemaal,

wat tips gezocht. Onze jongste werd 2 weken geleden ziek, was amper een week beter en begint nu weer. Koorts 39,3 gehad.

Nu verdenken wij dat de tegels de boosdoeners zijn, we hebben geen vloerverwarming. We trekken haar al een maillot onder haar broek aan, plus nog een overjurkje over haar romper lage mouwen en shirt.

Aan de tegels kan ik niets doen.... tapijten kopen is gekkenwerk qua bedrag, want we hebben een woonkamer van 6,5 bij 8,5 meter. Zijn er thermorompers of zo? Andere tips?

2. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Ze worden volgens mij ziek van een virus en niet van de koude tegels.

En wij hebben wel een kleed liggen voor onze dame, al is het lastig om ze daar op te houden:D Maar als het maar niet zo tocht, wij hebben van die dingen voor de deur tegen het tochten.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Ze worden idd ziek van virussen. En die zijn er nogal veel nu de r in de maand is. Ik denk dat er maar weinig kinderen deze maand niet ziek of verkouden zijn

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik sluit mij aan bij de vorige reacties. Ze worden niet ziek van een koude vloer maar van een virus. Als ze een lage weerstand hebben dan zijn ze er op een koude vloer wel vatbaarder voor. Maar je houdt het toch niet tegen en ze kunnen echt wel wat hebben. En eigenlijk is het wel 'goed' als ze ziek zijn, dat betekend dat ze daarna een betere weerstand hebben opgebouwd;)

5. gusto

gusto Niet meer actief

Hier ook tegels door het hele huis en ze zijn beide nooit ziek geweest, tot 2 maanden terug. Er heerste vanalles en 2 maanden kang kwakkelen. Nu gaat het net beter.

Lijkt me niet aan koude tegels liggen maar zijn gewoon virussen.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee dat snap ik dat ze ziek worden van virussen, ik ben verpleegkundige ;)

Echter koude tegels (en tocht, maar dat hebben we niet) halen wel je weerstand flink omlaag waardoor je vatbaarder wordt voor die virussen. Onze oudste heeft een super goede weerstand, maar ook zij had er meer last van toen ze kroop. Onze jongste is duidelijk vatbaarder voor beestjes en kou (ze heeft het ook sneller koud). Vandaar dat zij er veel meer last van heeft. We kleden haar dus echt dikker aan.

Dus nogmaals de vraag of mensen nog wat verdere tips hebben. Ik ga sowieso kijken voor thermorompers, hopelijk bestaan die.

7. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Denk dat het voor die hele kleintje nog moeilijk is om thermokleding te kopen. Mijn ervaring is maatje 86/92 het kleinste..
    Bij de action bijvoorbeeld nu thermo maillots, (en die zijn echt lekker dik, warm en zacht) voor 3 a 4 euro. Dat scheelt misschien al, maar is neem ik aan nog echt te groot? Bij de h&M hebben ze ook thermokleding vanaf maat 92.. Maar denk dat je eerder zou moeten kijken naar wollen rompers in haar maatje..

Verder misschien een speelmat een idee? Ik snap dat ze daar natuurlijk niet constant op blijft liggen, maar als deze bij haar speelgoed ligt, is de kans natuurlijk wat groter dat ze daar wat langer op blijft liggen ;)

bij Ikea heb je wat grotere en best betaalbaar en 's avonds kun je hem evt oprollen en opbergen, mocht je hem niet willen laten liggen..

Succes

8. gusto

gusto Niet meer actief

Wij hebben, tijdelijk, wel van die rubberen tegels liggen. Ze zijn best lelijk :D maar het scheelt echt een hoop qua kou en ze zijn goedkoop en in elke vorm te leggen. Wij hebben niet die met cijfers maar gewoon grote gekleurde van 70x70.

Ik woon niet in Nederland maar hier zijn rompers en leggings te koop met een speciale binnenkant, interlock noemen ze het hier. Zit echt heel lekker warm, misschien kun je eens kijken of dat te krijgen is? Hier al vanaf maat 56.

9. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hoi,

volgens mij verschilt het heel erg per kindje waar ze wel of niet ziek van worden. De kleine van een vriendin is doorlopend ziek, terwijl onze dochter veel minder ziek is. We hebben allebei een tegelvloer.
    Ik let hier idd ook wel op of het biet te koud is voor dl door te voelen aan haar. Ik gebruik hier vaak een oud dekbed in een hoes als speelkleed. Werkt perfect!

10. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Wij hebben ook tegels zonder vloerverwarming, maar onze zoon is niet heel vaak ziek.
    Heb niet het idee dat het door de tegels komt in ieder geval, want hij kruipt erg veel en is maar 3 keer verkouden geweest in anderhalf jaar tijd.
    De huisarts vertelde dat kindjes soms wel 10 keer verkouden kunnen zijn het eerste jaar.

Ik kleed hem wel wat warmer aan trouwens als hij lang gaat spelen. Even een dikkere trui. Een spijkerbroek heeft hij altijd al aan en die is ook best dik.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Themokleding weet ik niet voor deze maatjes.
    Misschien wollen rompertje met wollen mailloot.
    Koude vloer haalt inderdaad weerstand omlaag evenals te koud kleden en op de tocht staan.
    Pasgeleden ook weer helemaal bijgeschoold.
    Het is dus zeker geen fabel.
    Is het geen idee om bij de bouwmarkt een rol vloerbedekking mee te nemen en dat tijdelijk uit te rollen.
    Zijn vaak weggeefprijsjes.

12. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    sorry maar ik vind het een beetje rare vraag als je zelf aangeeft verpleegkundige te zijn. Naar mijn mening is het dit, vraag het anders aan een arts bij je op het werk;

Van de kou wordt je niet ziek al sta je in je blote kont buiten in de sneeuw (ik heb het nu niet over onderkoeling en alle gevolgen van dien)

Je wordt idd ziek van virussen en bacterien, waar je niet resistent tegen bent. Dat je sneller verkouden bent en ziek in de wintermaanden is omdat virussen zich sneller verspreiden in koude lucht dan in warme en dus sneller van mens tot mens gaan in de koude maanden.

Daarom kan je ene kind wel ziek zijn en je andere kind niet van hetzelfd virus.

13. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    wij hebben bijv. in de keuken natuursteen en ook geen vloerverwarming en onze zoon loopt daar net voor het slapen gaan met blote voeten op.

Wil ik ook niet hebben want ik vind dan dat hij koude voeten krijgt en dat dan weer sneu. Hij vindt het zelf geen enkel probleem. Maar hij wordt hier echt niet ziek van.

Ik vind persoonlijk een maillot onder een broek echt overdreven en zit ook voor geen meter (mijn moeder deed dat vroeger ook altijd bij mij haha, verschrikkelijk vond ik dat)

Je kunt ook gevoerde broekjes kopen, die had ik altijd in de kruipperiode.

Wat overigens wel te verklaren valt waarom je kids sneller ziek worden in de kruipperiode omdat ze dan altijd met hun handen over vloeren etc. gaan en zo ongeveer alles in hun mond stoppen incl. alle bacterien, maar dit is alleen maar goed voor de weerstand :)

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik had dezelfde gedachte als TS de afgelopen weken en heb gewoon bij de Intertoys een groot dik speelkleed (auto's :D ) met antislip gekocht voor op ons koude laminaat.

Daar zit hij vrolijk op te spelen en ik heb het idee dat het werkt - of althans; ik ben er zelf geruster op. Misschien kun je dat doen.

Deel Deze Pagina