Hallo allemaal, Ik heb een vraag mbt tot de intiem douche. Ik heb die altijd 1x per week gebruikt en zowiezo als mijn ongi voor bij was, gebruikte ik hem een keer extra. nu last ik laatst dat het afgeraden wordt die te gebruiken als je zwanger wil raken. Ik ben nog steeds op mijn aan het wachten, maar stel dat ze komen, zou ik die douche dan wel voor een keer mogen gebruiken, alleen na de menstruatie? Ik gebruik hem zo verder niet meer, maar zou het wel prettig vinden als ik het na de ongi nog ff wel kan doen. Wat denken/weten jullie? xxx Uni
Na de ongi lijkt me niet echt een probleem. Het gaat er voornamelijk om dat je het niet tijdens je vruchtbare periode doet als ik het goed heb begrepen.
volgens mij kan je het na je ongi gewoon doen,maar zou het daarna niet meer doen,want het lijkt mij niet erg verstandig je maakt dan van binnen alles schoon en dat is niet bevordelijk voor de bevruchting denk ik .
De reden dat het afgeraden wordt is doordat de vaginale douche de zaadcellen van je man doodt die zitten te wachten op je ei... Dus rond en na je menstruatie is het geen probleem hoor!!!
Bedoel je daarmee Lactacyd ofzo!? Die gebruikte ik namelijk ook, maar toen ik zwanger was, ben ik er mee gestopt!, waarom weet ik eigenlijk niet, gewoon mijn gevoel, dus of het mag dat weet ik niet! Anders zou ik eigenlijk niet echt weten wat je nou bedoeld!
Ja, precies, Karina, alleen heb ik etos eigenmerk, maar het principe is het zelfde als van Lactacyd. Ik heb op een site gelezen dat ook als je je vruchtbare periode hebt, je die douche niet mag gebruiken omdat je zo het goede slijm wegspoelt en dan de zaadjes niet goed naar de baarmoeder kunnen. Maar er stond niks bij over als je ongi was geweest, vandaar mijn vraag. Maar eigenlijk ook heel logisch(bedenk ik me nu pas), als je ongi bent ben je (9van de 10 keer) niet zwanger, dus kan je wel ff de laatste vieze restjes wegspoelen.
Ok, ik heb eigenlijk nooit geweten dat je het niet in je vruchtbare periode mocht gebruiken, heb ik al die tijd mijn goede slijm weggespoelt hihi (misschien was het daarom niet zo 1,2,3 gebeurd bij ons)!!! Maar na je ongesteldheid zou ik het zeker gebruiken, want idd die luchtjes die er dan vanaf komen kan je maar beter even verwijderen haha en het kan geen kwaad!!!
Ik heb zelfs gehoord dat het de vruchtbaarheid kan bevorderen als je hem gebruikt tijdens je niet vruchtbaren dag omdat je zuurgraad dan netjes is en waardoor de zaadjes het beter doen
Ik heb juist begrepen dat je dat soort spullen helemaal niet moet gebruiken omdat het de natuurlijke zuurgraad aantast?? (even buiten het zwanger worden om, maar in het algemeen)
Ik denk eigenlijk dat je het ook niet te vaak moet gebruiken, heel natuurlijk is het namelijk niet, maar goed na mijn zwangerschap komt het zeker weer bij mijn douche te staan hoor, hihi!!!
Hoihoi, Nogal wat tegestrijdige verhalen weer he? Zelfde als met de houdbaarheid van de zaadjes...hihih Wat ik heb gehoord is dat het tijdens de vruchtbare periode idd het vruchtbare slijm weg kan spoelen..en dat heb je nu juist zo hard nodig om de zaadjes langer in leven te kunnen houden en ze makkelijker doorgang te geven tot de baarmoeder. Zaadjes doden doet het niet...staat ook op de verpkaking dat het geen voorbehoeds middel is. Na je ongie kun je het gerust doen gezien er dan nog geen vruchtbaar slijm aanwezig is...