Te vaak!?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Pina, Oct 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Ik lees iedere keer dat je het beste om de 1 tot 2 dagen sex kan hebben. Maar regelmatig krijg ik nadat ik ongesteld ben geweest een week of 2 veel meer zin.

Is het nou zo dat de kwaliteit van het sperma achteruit gaat of de hoeveelheid als je iedere dag vrijt? Zolang alles op de goede plek terecht komt maakt het toch niet zo heel veel uit in hoeveel porties...:)???

Houden jullie je bewust om de dag in?

Groetjes

2. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Toen bij ons de knop om was om voor een kindje te gaan, waren alle remmen los bij mij. We hebben ons dan ook echt niet ingehouden. 2/3 keer per dag was geen uitzondering :), met als gevolg, ronde 1: zwanger! En nog wel in de huwelijksnacht met de nodige alcohol achter de kiezen.
    Ik denk dus niet dat de kwaliteit van het zaad achteruit gaat als je het vaak doet. Ik denk juist dat je meer kans hebt dat het raak zal zijn.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
  4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het is niet zo dat hoe vaker je het doet, hoe meer kans je hebt om zwanger te worden. Het gaat erom of er op het goede moment (de eisprong) zaadcellen in je lichaam aanwezig zijn.

Meerdere keren op een dag is juist erg slecht voor de zaadkwaliteit. Als je erg vaak achter elkaar klaarkomt als man, dan heb je bij elke ejaculatie minder zaadcellen en meer vocht. Als je het om de dag doet, heb je een constant aantal zaadcellen. Het lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Voor een bevruchting heb je een bepaald aantal zaadcellen nodig. Als je te weinig hebt, dan overleven er te weinig om een bevruchting tot stand te brengen. Hoe vaker je klust, hoe minder zaadcellen per ejaculatie. Heel vaak klussen is dus nadelig.

In principe zou je van één enkele vrijpartij gedurende de hele cyclus zwanger kunnen worden, vaker is niet nodig. Zolang dat maar op de dag voor je eisprong was, dan maak je de meeste kans.

5. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

Jul 26, 2009
    1,679
    0
    36
    Female
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde verhaal!
    Gewoon lekker doen hoor, geniet ervan ;)

6. Alita

Alita Niet meer actief

pppff 2/3 keer per dag??!!!!
    Is maar wat je wilt maar dat zou ik echt te veel vinden!!! Maar je de wittebroodsweken he??!! hahaha..

Wij doen het gewoon om de dag, sperma blijft lang genoeg in leven hoor, en daarbij je zegt dat je een bepaalde periode meer zin hebt? Dat is meestal de tijd rond je eisprong dan hebben vrouwen meer zin in seks!!! Ik zou het gewoon lekker om de dag doen zo blijft het ook leuk en heb je gewoon heel veel kans hoor!!!

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
  8. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Ik zou het gewoon doen wanneer je zin hebt. Hier is het iedere ronde weer anders. We proberen het wel te doen als ik een positieve ovulatie test heb. Meestal doen we het dan 2/3 dagen achter elkaar.

9. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    pppffff

om de dag vind ik dus echt wel genoeg..... whahaha

Share This Page