Ik hou heel erg van rust, reinheid en regelmaat. Hoe regelmatiger alles is hoe rustiger en tevredener Nikki is. Ik ben er niet zo'n voorstander van om haar overal mee naar toe te slepen. We hebben het wel een keer gedaan, toen zijn we s'ochtends op visite gegaan. Maar daar wou ze absoluut niet slapen, eenmaal thuis was ze ook erg onrustig. S'avonds om 19:00 uur besloot ze pas om haar oogjes dicht te doen. Hoe doen jullie dit? Gaan jullie wel op pad met je kleintje of blijven jullie lekker thuis en nodigen jullie de mensen thuis uit?
wij hebben alyssa vanaf het begin al overal mee naartoe genomen. het voordeel dat wij hadde/hebben is dat alyssa erg makkelijk is en overal kan slapen. (alleen in de buggy niet) als je kindje eronder lijd dat je weggaat zou ik het zo min mogelijk doen. je kindje gaat voor alles. als je kindje lekker in zn velletje zit is dat ook prettiger voor jezelf. liefs doris
Demi gaat ook eigenlijk overal mee naar toe. Ze slaapt ook makkelijk op andere plaatsen dan thuis. Ze gaat tussen 7 en 8 in bad en daarna krijgt ze een fles. Na deze voeding gaan wij liever niet meer weg, want dan moet ze in haar eigen bed liggen en daar slapen. Soms komt het natuurlijk wel voor dat we s'avonds met haar weggaan, maar ze raakt er gelukkig niet echt door ontregelt.
Wij hebben eerste 6 a 7 weken heel rustig aan gedaan omdat mijn zoontje het nog niet helemaal trok. Hij sliep niet goed ergens anders en we hebben besloten om de eerste weken niet te lang weg te gaan. Rust en regelmaat werkte hier ook heel goed. Daarna zijn wij voorzichtig meer gaan doen en dat ging gelijk heel goed. Nu gaat hij overal mee naar toe en slaapt overal. Hij is nergens meer van onder de indruk en hoeven we geen strak schema meer aan te houden. Het komt echt allemaal vanzelf!
Quinten gaat ook overal mee naar toe hij is erg gemakkelijk en hij kan overal slapen en hij vindt het geweldig om weg te gaan
Fae reageert verschillend op visites. Wij gaan dus wel gewoon naar verjaardagen etc. Maar wel bij voorkeur overdag. Want na een uur of 5 is het bij Fae ver 'op' allemaal (bij mijzelf ook overigens) . Maar als er iets is, gaan we wel. Eens moet ze er aan wennen. Zo zijn we een dagje (gratis) naar de efteling met haar geweest toen 10 weken was. Het was super, ze keek haar oogjes uit, maar ze had wel érg veel indrukken gehad. De dag erna ging daarom wat minder. Maar dat weten we dan, dus dan knuffelen we haar extra als ze daar om vraagt en wiegen we haar weer wat meer in slaap als dat nodig is. Zo helpen we haar bij komen van die dag. En met verjaardagen is het ook zo; geeft ze aan dat het niet meer gaat, oke, dan is het ook klaar ook en gaan we naar huis. Maar we gaan wél.
Esmee had de eerste maanden ook veel baad bij rust en regelmaat.. nu nog zorg ik dat we minstens 1 dagdeel lekker bij huis zijn met uitzondering van even een boodschap en de honden uitlaten.. Esmee was trouwens wel een makkelijker slaper in haar kinderwagen maar er waren altijd wel mensen die haar wakker maakten omdat ze dat leuk vonden .. hierdoor werd ze erg onrustig.. we hebben toen ik "streng"geweest naar anderen dat ze Esmee niet moesten storen als ze sliep en wanneer ze wakker werd ze wel even bij familie o.i.d. mocht. Heeft je meisje haar rust thuis nodig dan nodig je mensen toch bij jou uit.. begrijpen ze dat niet dan weet je in iedergeval wat je aan ze hebt.. We hebben het wel langzaam opgebouwd trouwens.. steeds iets langer weg.. een keer een hele dag.. maar dan wel de volgende dag weer die rust en regelmaat. Doen wat je zelf goed lijkt voor jullie.. jullie zitten anders met een onrustig kindje.
Wij konden haar de eerste maanden wel meenemen op 1 visite, maar we moesten dat niet met andere dingen combineren zoals daarna nog bij iemand anders langs of ergens een hapje gaan eten, want dan kon ze alleen nog maar huilen de hele avond. Natuurlijk kregen we altijd van die opmerkingen van 'het gaat toch goed', ja op het moment zelf wel, maar later als iedereen weg is, zitten wij met een huilend kind. Gewoon even aftasten wat ze wel en niet aankunnen. Ik ben nog aardig van de rust en regelmaat hoor.
Wij hebben in het begin, ook in verband met het inbakeren, redelijk strikt de RRR gevolgd en gingen dus in die tijd niet vaak weg en als het even kon liet ik mensen hier naar toe komen. En als we weggingen probeerde ik het in haar wakkere tijd te doen en die wordt gelukkig steeds langer. Als we dan toch ergens waren en het was tijd om te slapen dan probeerden we dat op een rustig plekje te doen in de kinderwagen of als het kon in het vakantiebedje of soms in een bedje van een van de kinderen waar we op bezoek waren. Dan sliep ze niet zo lang en vast als thuis maar toch wel weer even. Het wordt nu allemaal wel wat makkelijker vind ik. Ze valt nu steeds sneller in slaap en zeker op andere plekken. Dus nu gaan we weer wat meer op pad.
Hier ook een voorstander van de drie R's en het werkt bij ons ook heel goed om gewoon lekker thuis te zijn. Vooral als we tussen 17.00 en 20.00 met hem gaan trekken zijn we de rest van de avond/nacht het haasje. Dan is ie helemaal van de kaart. Het is al zn zwakste moment van de dag en dan ook nog eens weg is gewoon teveel. We hebben dat geaccepteerd en het is goed zo, weggaan op dat tijdstip komt wel weer. We houden het bij 1 uitstapje per dag en dan overdag. Soms geeft hij na een half uur alweer aan dat hij moe is, maar slaapt niet gauw bij anderen. Maar binnenkort moet hij wel, want dan moet ik weer werken... Ik zou gewoon doen wat het beste voelt, en je afvragen of je écht weg moet en wilt. En als je de behoefte voelt om samen een avondje weg te gaan kun je natuurlijk ook oppas aan huis vragen. Succes!
Sja wel gedaan dus, maar ik deed/doe het alleen als het op een rustige manier kan. 's avonds naar verjaardagen doen we niet met Ymke, want dan slaapt ze niet. Als ze ergens kan spelen houdt ze het wel 2 uurtjes vol of als ze in de kinderwagen kan blijven zitten (tijdens shoppen ofzo) dan gaat het ook prima, maar anders niet hoor. Vanmorgen nog op verjaardag gezeten waar ze niet kon spelen en daarna was het drama met slapen
Tot een maand of vier heb ik eigenlijk heel erg weinig met Senna gedaan. Ze functioneert het best op de Regelmaat en Rust, althans... ze slaapt er het beste bij. Ze is een heel erg moeilijk slapertje. Nu (Senna is nu 5 en een halve maand) doen we wel wat meer met haar maar ik merk het wel meteen aan haar. Daarom probeer ik alles zo rustig mogelijk te houden en als we al weggaan dan het liefst 's middags. Ik hecht veel waarde aan 's avonds in eigen bedje slapen, dus na 7 uur is het thuis zijn, pyjama aan, flesje en lekker naar bed.
Wij nemen onze kleine Haitze overal mee naar toe. We gaan rustig op verjaardagvisite, van de week een dagje mee geweest te winkelen, even mee het centrum in voor een boodschapje, even te wandelen met mooi weer enz. Het is ook wel goed voor je kleintje om zo nu en dan even mee te gaan en eens geen regelmatige dag te hebben. Ze moeten daar ook kennis mee kunnen maken. Maar ik zorg wel dat er niet te veel onregelmatige dagen in een week voor komen. Ik plan alles wel een beetje zodat hij niet iedere dag uit zijn ritme gehaald wordt. En op die manier heeft hij er ook niet zoveel last van.
Ik neem haar overal mee naar toe. Let wel een beetje op haar slaapritme. In de ochtend wil ze graag nog 2 uurtjes slapen, dus dan komen we niet verder dan een wandelritje naar de supermarkt. Visite meestal in de middag. Avond eigenlijk nooit, alleen bij mijn ouders / broer. Daar slaapt ze prima. Verder kan ik haar gerust een paar uur meenemen naar stad of zo. Ze doet haar dutje wel in de wandelwagen of in de auto.
ik ben het heel erg met de dames eens dat regelmaat wel erg belangrijk is. ondanks dat alyssa supermakkelijk is merk ik het wel aan dr als het te druk is geweest. als ik bv naar de fysio moet iod dan doe ik dat altijd na haar fruit en voor de lunch. als ik geen afspraken heb ga ik rond die tijd altijd ff wandelen of boodschappen doen dus zo blijft ze in het ritme. savonds naar verjaardagen doen we wel, maar dan doen we de volgende dag niks bijzonders. liefs doris
Sanne had ook veel baat bij rust en regelmaat, nu nog steeds trouwens. De eerste 3,5 maanden zijn we niet echt weg geweest, ja tussen de voedingen door. Sanne sliep ook nooit in de kinderwagen. Meestal was ze wel van slag, maar we wilden er ook weleens uit. Vanaf toen ze een maand 6,5 was gaat het steeds gemakkelijker. Maar gingen de eerste maanden dus niet echt weg. Wij zaten anders met een overstuur kindje, dat hadden wij er niet voor over.
We gaan s'avonds nooit met haar weg, want dan is ze zowiezo onrustiger. Ik zal haar dus nooit meenemen naar een verjaardag o.i.d. Wel wandel ik overdag geregeld met haar om de honden uit te laten of een boodschap te doen. Ik denk dat het allemaal makkelijker wordt zodra ze langer wakker kan zijn.
Bij allebei hebben we ze van dag 1 overal mee naar toegesleept en daarmee gelukkig nooit problemen gehad. Ik moet er niet aan denken om altijd maar aan huis gekluisterd te zijn, dan word ik finaal gek.
Dat lijkt mij ook erg handig, maar ja je hebt het niet voor het kiezen. Het is maar goed dat je van tevoren niet weet of je een wat makkelijker of moeilijker kindje krijgt. Wij hebben er trouwens nooit een probleem van gemaakt. Nu ze wat langer wakker is wordt het al een stuk makkelijker.
Dat lijkt me ook handig. Maarja, dan wordt ik maar gek, want ik vind Nikki belangrijker! Denken jullie ook dat een kind angstig wordt als het veel thuis is en nooit meegenoimen word op deze leeftijd? Ik krijg dat namelijk te horen....