Wie weet waar je dingen als schaduwen, aantal blokjes in een stapel blokjes tellen etc kunt oefenen met een kleuter? Mag via internetsites of apps (appstore). Zoontje mist inzicht in dit soort dingen dis wil dat spelenderwijs wat meer met hem oefenen.
Schaduw is makkelijk zelf doen: print wat op papier in kleur dieren en ernaast gespiegelde versie contour in zwart-wit. Ik heb ook houten box met dat spel volgens mij van marjospeelgoed 3.50 kostte die. Zal vast ook wel app zijn soortelijk.
Ik denk dat het bij het missen van inzicht beter is om met echt materiaal te werken? Dus blokjes stapelen en dan tellen of torentjes nabouwen van een plaatje ofzo. Dat is niet alleen kijken, maar ook doen, waardoor je denk ik meer inzicht creëert, die hij vervolgens ook kan toepassen in meer 'theoretische' opdrachten.
Tangram misschien is dat wat? Er zijn ook djeco tangraamspel (ilovespeelgoed) daar zijn kaarten die je moet namaken.
Ja, dit! Ik ben juf en inzicht krijg je inderdaad door juist met echte materialen te werken. Dus zelf blokkenbouwsels na laten tekenen van alle kanten (ook bovenaf). Dingen voor het raam houden en schaduwen omtrekken. Bouwen met lego mbv een handleiding. Zelf een handleiding tekenen voor je eigen bouwwerk. Dat soort dingen. Nog veel leuker ook dan een computerspelletje!