Hoi ik had een vraagje, ik had ook al wat dingen opgezocht maar word er een beetje gek van. Ik heb nu al een paar weken last van hartkloppingen, ik hoor alleen maar dat hoort er bij, maar af en toe is het best beangstigend, het is ook als ik alleen op de bank zit er gebeurd niks, heb geen inspanningen en ik heb het gevoel dat mn hart er uit springt. Wie heeft hier ook ervaringen mee?
Ik heb er ook af en toe last van! Dan voelt het eerst of m'n hart een slag of twee mist om er vervolgens 10 in te halen ofzo... heel naar gevoel!
Ja heel naar is dat ik heb het ook en bij mn eerste zwangerschap ook gehad. Maar het hoort er echt bij! Je aderen worden wijder omdat je straks een liter meer bloed krijgt! Maar daardoor ontstaan de hartkloppingen. Ik heb bijv ook dat als ik op een oor lig, dat ik mn bloed hoor suizen in mn oren, zo irritant! Succes
Dank jullie voor de reacties. Zoals nu ben ik in de keuken zittend op een stoel eten te maken. Ik heb het gevoel dat ik van m'n stok ga als ik sta. Terwijl het zo kan omslaan en het gaat goed en ik voel niks
Bij mij was dat het symptoom dat ik dacht: misschien ben ik wel zwanger. WAnt ik vertelde dat aan mijn collega van die hartkloppingen en die zei toen: het kan ook door hormoonwisselingen komen. Toen viel bij mij het kwartje. Test gedaan en ja hoor! Heeft wel met vlagen tot zo'n 12 weken geduurd. En kwam weer terug een paar weken na mijn bevalling. Nu is het weer voorbij. Het maakt volgens de huisarts niks uit, maar het is zo'n eng gevoel he!
Ja echt, dit had ik namelijk niet bij de zwangerschap van m'n zoontje, dit is echt dat het al zo een 2 weken aan de gang is. Ik vind het een vreselijk gevoel heb wel gemerkt dat als ik een rondje buiten loop dat het dan wel weg is. Maar na een uurtje komt het weer terug.
Bij de vorige zwangerschap had ik het ook niet,maar nu constant. Ik word er af en toe gek van. Als ik dan rustig ga ademhalen gaat het al snel weer normaal.
Hey, Ik heb het ook sinds een week of twee. Helemaal in het begin van mijn zwangerschap ook een tijdje. Het is vervelend en beangstigend, maar volgens mijn gyn. helemaal niet erg. Het heeft te maken met je hormonenbalans en de toename van bloed in je lichaam. Je hart moet wat harder werken voor de baby waardoor het soms een slag te veel doet (het lijkt alsof hij er te weinig doet, maar eigenlijk doet hij er eentje meer). Dat geeft het gevoel van hartkloppingen (of dat je hart overslaat). Je hart is dus eigenlijk hard aan het werken om je kindje alles te geven wat het nodig heeft Omdat je hiervan schrikt zal je hart even wat sneller kloppen. Ik heb trouwens een zwangerschapsboek die je zelf moet invullen waarin ook een checklistje staat met kwaaltjes in maand 4 die je moet aanvinken als je deze hebt en hartkloppingen is er eentje van... . Hopelijk stelt dit toch een beetje gerust. Veel succes
Dank je wel Dat stelt me inderdaad gerust Mag ik vragen hoe die zwangerschapsboek heet? Kan ik hem even opzoeken bij onze boekenwinkel. Nogmaals bedankt!