Omdat je bijna alleen maar 'negatieve' schoonmoedertopics tegenkomt: Waarom is jouw schoonmoeder nou wel leuk? Wat zorgt ervoor dat jullie band goed is? Hier een erg goede band met m'n schoonmoeder, we zijn echt wel gek met elkaar. Ze is zo'n 34 jaar geleden naar Tunesië verhuisd (ze is gewoon Nederlands) en woont daar nog steeds. Dit is wat mij betreft niet van invloed op onze band. Het is niet dat onze band goed is omdat we elkaar niet wekelijks zien en denk ook niet dat het anders was geweest wanneer ze gewoon in Nederland had gewoond. Wat maakt mijn schoonmoeder top? - Ze claimt haar zoon niet en ziet mij niet als 'de vrouw die haar zoon heeft afgepakt'; - Als mijn vriend en ik eens gedoe hebben, stelt ze zich blanco op, ze kiest in ieder geval niet zomaar mijn vriend zijn kant; - Ze is súper lief voor onze dochter. Ook al ziet ze haar lang niet zo vaak als haar andere twee kleinkinderen die ook in Tunesië wonen, onze dochter komt niks tekort en alle drie haar kleinkinderen zijn haar even lief. Mijn dochter telt evenveel mee als de kleinkinderen die ze wekelijks ziet en dat waardeer ik heel erg; - Ze bemoeit zich niet met de opvoeding van onze dochter. Ze respecteert onze mening en zal deze ook zeker niet passeren; - Ze is heel relaxed in de omgang, gewoon een leuk en makkelijk mens. Vast nog meer dingen, maar dit komt als eerste in mij op. Vrijdag ga ik haar van Schiphol halen en verblijft ze twee weken bij ons, we kijken er enorm naar uit ♡ In de zomer logeren we 3 weken daar als we naar Tunesië gaan en dit gaat gewoon zonder gedoetjes Ben benieuwd naar jullie positieve schoonmoederverhalen
Toen ik je topic opende moest ik wel even lachen maar dat komt door mijn eigen verhalen die jij wel kent en hier echt niet passen 😂. Je schoonmoeder boft met een schoondochter als jij, en jij met zo'n schoonmoeder. 😘
Hahaha ik wist al dat je ging reageren. Vertel eens wat leuks over je sm 😂 Gaat ze emigreren? Hahaha
Mijn schoonmoeder en ik hebben zeer goede band. Dit is haar 1e kleinkind. Wij doen veel leuke dingen samen wel of geen zwangerschap. Ze geeft je advies en luisert naar je verhalen. Haar zoon is haar alles (ik heb geen zin in geruzië als hij een partij moet kiezen tussen ons) We overleggen hoe of wat wanneer we langskomen. Ook met spullen. We respecteren elkaar wensen.
Hier ook een zeer goede band met mijn schoonmoeder. Waarom? Nou hierom! Ze staat altijd voor ons klaar Ziet mij als verrijking Bemoeit zich niet in verkeerde zin over t algemeen Is super met en voor de kindjes En is gewoon een super lief en gezellig mens
Ik heb een hele lieve schoonmoeder.Ze vraagt altijd hoe met je gaat. Zijn de kindjes ziek of ik zelf dan belt ze altijd een aantal keer om te vragen hoe het gaat. Ze heeft een mooie brief geschreven toen wij zijn getrouwd. Ze beschouwd mij als een dochter van haar. Ze vind mij bijzonder en ze trots op mij omdat ik haar zoon gelukkig maak.
Ik heb helaas geen schoonmoeder, ik had haar graag leren kennen, zeker als me vriend dingen over haar verteld. Het had ook natuurlijk gekund dat we elkaar misschien helemaal niet leuk hadden gevonden, maar ervaar het nu wel als een gemis.
Mijn schoonmoeder heeft zo haar nukken, maar ach....wie niet. Ik ben blij dat ze mij in de familie heeft opgenomen als extra dochter, ook al ben ik de 'nieuwe partner' van haar zoon (oftewel de al dan niet boze stiefmoeder van haar kleinkinderen). Ze is ook hartstikke blij met haar nieuwe kleindochter, het nakomertje
Wat boffen jullie met elkaar. Een hele goede band met m'n schoonmoeder heb ik niet en we zien elkaar ook niet zo vaak. Maar dat wil niet zeggen dat er niks positiefs gezegd mag worden. Wat haar leuk maakt is dat ze een lieve oma is, als ze er is genieten m'n kinderen hier heel erg van en ze steekt dan echt tijd in ze.
Wat een leuk topic! Ik heb helaas niks met m'n schoonmoeder. Ze is niet onaardig, geen horrormama, niet vervelend maar heb ook geen band met d'r. M'n schoonvader daarentegen is een prima man!
Hier ook superlieve schoonouders! Ze staat altijd voor ons klaar en is super lief met de kindjes. Vroeger zagen we elkaar wekelijks, nu Skypen we elke week. Ja, ben echt blij met ze!
Hier ook een prima schoonmoeder, weinig op aan te merken. Kunnen altijd bij hun terecht voor van alles en andersom net zo. Ziet haar schoonkinderen ook net zo goed als haar kinderen. Gewoon een fijne en goede verstandhouding. Schoonvader is eigenlijk hetzelfde liedje Ook andersom is het zo, mijn man heeft een prima verstandhouding met mijn ouders, een leuke en fijne band ook al wonen zij op anderhalf uur rijden van ons af. Onze 4 ouders zijn ons alle twee even dierbaar denk ik
De relatie met mijn schoonmoeder is niet altijd even goed gelopen. De laatste tijd is het echt een topvrouw. Ze staat voor ons klaar, al is het midden in de nacht. Ze verwent de kinderen altijd, ze gaan graag naar opa en oma haha. Kan met haar heel goed praten, soms nog beter dan met mijn man . Tijdens de derde zwangerschap heeft ze, om mij lichamelijk zo min mogelijk te belasten, geholpen met het huishouden. Soms heb ik een ingewikkelde gebruiksaanwijzing, mijn schoonmoeder weet hiermee om te gaan.. beter dan mijn eigen ouders deden. Voor mijn schoonvader geld ongeveer hetzelfde...
Hier ook een leuke schoonmoeder en schoonvader. Goede band. Ik ben met open armen, ondanks cultuurverschillen, ontvangen. Mijn schoonouders staan altijd voor ons klaar, willen altijd helpen en zijn hele trotse opa en oma. Ik ga ook regelmatig met mijn schoonmoeder even lunchen en winkelen. Andersom heeft mijn man ook een prima band met mijn ouders. We zien mijn ouders en schoonouders wekelijks, en daar ben ik heel blij mee
Mijn band is niet heel close zodat we samen wekelijks gaan koffie drinken ofzo. Maar het is een geweldig lief mens! Ze houd zich geheel afzijdig in de zin van dat ze zich nooooit bemoeit met onze relatie/keuzes/huis/ruzies etc. Ze is altijd blanco en geeft alleen haar mening wanneer we die vragen. Verder is ze ontzettend makkelijk in omgang
Ik had zoooo gehoopt op jouw verhaal hier 'Gaat ze emigreren' hahaha Hier ook een prima schoonfamilie, heel creatief Ze staan altijd voor ons klaar, passen op de kindjes als dat nodig is of gaan gewoon zomaar een dagje met ze op pad omdat ze dat leuk vinden. Soms weet ik dat ze wel een andere kijk op opvoeding / werk o.i.d. heeft maar ze respecteert altijd onze mening en zal zich niet zomaar met dingen bemoeien. We lopen de deur niet plat bij elkaar maar hebben wel gewoon een goed contact.
Hier ook blij met schoonmoeder (en schoonvader! ) Ik word niet gezien al de vrouw van maar als lid van de familie,ik ben niet tussen haar en haar zoon komen te staan maar erbij. Ze is een schat van een vrouw die belt om te vragen hoe het was bij het cb,verloskundige of andere afspraken. vraagt hoe het met mij gaat nu ik zwanger ben en geeft aan als je wil kan ik komen helpen met de kids (ivm misselijkheid 1e trimester ) en ook prima als ik nee zeg.geeft tips met de kinderen als ik om vraag en word niet boos als ik vervolgens een ander pad kies. Ook kan ik zeggen als ik iets niet prettig vind of ergens niet mee eens ben zonder het gevoel te hebben op lange tenen te trappen. Daarnaast ook een schat van een moeder voor haar zoons en ik zie haar ook echt als een voorbeeld hoe ik met mijn kinderen om wil gaan later,zeer hecht maar ook de ruimte geven om hun eigen leven te leven. Oh en ze is ook een hele fijne oma voor de meiden!
Mijn schoonouders zijn ook leuk. Zwager ook trouwens en hij is nog met een leuke schoonzus getrouwd ook. Het is al even geleden dat ik in de familie kwam en ik ben er met open armen ontvangen. Mijn man en ik kregen een relatie toen we nog vrij jong waren (16 en 17) dus mijn schoonouders hebben mij ook wel soort van zien opgroeien. Schoonmoeder heeft (ook) twee zoons en heeft blijkbaar altijd geroepen 'de dochters krijg ik er vanzelf bij'. We hebben sindsdien het nodige meegemaakt. Beide schoonouders hebben flinke gezondheidsklachten gehad. Het is niet altijd makkelijk geweest, maar dat maakt de band alleen maar hechter. Wij hebben daardoor waarschijnlijk al op jongere leeftijd voor hun klaar moeten staan dan de meeste 'kinderen' voor hun ouders. Maar ze staan ook altijd klaar voor ons. Zeker nu we zelf kinderen hebben. De gezondheidsproblemen hebben wel als voordeel dat schoonmoeder niet meer kan werken. Maar we hebben dus wel een oppas achter de hand die vrijwel altijd kan en zeker altijd wil.