Hallo, Onze ha en het cb hier raadde ons aan om bij bijna 4 maanden te beginnen met fruithapjes, en een papfles. Omdat meneer op ruim 7 flessen zat en gewoon niet verzadigd was (het is een flinke kerel). Nou is hij wel van de 7 flessen af, maar zit nog steeds rond de 5 of 6 flessen, dit verschilt per dag. Het schema is ongeveer zo: 8.00u/9u fles 11/12u fruit 14/15 fles 17/18u groente 19/20 fles 22/23u papfles 4u/5u fles en soms presteert hij het om er een fles tussen te proppen, dan heeft hij echt honger. Ik had het idee dat het best redelijk ging zo, maar ik twijfel echt ontzettend of ik het wel goed doe allemaal. Uiteraard blijven we onder de liter, daar letten we echt op, maar is het tijd om tussen de middag fruit of groente te gaan geven? Hij heeft nu zeg maar ontbijt/lunch dat verschilt een beetje wanneer hij zijn dutje doet (die routine wisselt nog wel eens) maar ik wil proberen hem 's ochtends nu fruit te gaan geven, als hij wakker word en dan smiddags weer. Kan dat? ook grijpt hij nu naar zijn tuitbeker en heeft het wel door, maar een sapje met water is te dun (reflux) en hij verslikt zich steeds. Hij krijgt al sinds zijn geboorte verdikking door zijn fles omdat hij zich anders verslikt of het komt terug en hij stikt bijna. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Gewoon de tuitbeker blijven geven?
Hai, Je kindje mag een keertje fruit en een keertje groente op een dag en inderdaad een papfles. Ik zou niet te veel fruit geven, omdat dit ook extra calorieen geeft. Als je wilt weten hoeveel je precies mag geven aan je kindje kun je dit het beste even vragen aan je cb. Zij geven namelijk advies op maat. Als je kindje erg hongerig is kun je je kindje ook flesvoeding voor hongerige kindjes geven. Groetjes Laura
Hoi, Bedankt voor de reactie. Een CB hebben we hier niet, ik noemde het zo maar dat is eigenlijk een wijkverpleegkundige die bij 3 maanden even kwam testen of alles goed was. Maar die zien we dus nooit. Zo heb ik bv geen idee hoe zwaar hij nu is, of hoe lang. De voeding hier voor hongerige babies word afgeraden door de ha, die ze hier hebben mag volgens advies pas vanaf 1 jaar . Maar van wat ik uit uw antwoord begrijp, is dat het schema'tje dus in principe goed is, en we nog even moeten wachten met een middag hap. En de tuitbeker? Ook nog maar even wachten dan? en hopen dat hij na 6 maanden zich niet meer verslikt?
Hoi! De tuitbeker gaat vaak veel sneller dan een fles. Als je zoontje zich verslikt dan kan je de voeding misschien nog iets meer indikken. Als dit niet helpt dan inderdaad nog eventjes wachten met de tuitbeker. Je schema ziet er inderdaad prima uit! Waarom wordt de voeding voor hongerige baby's afgeraden, weet je dat? Met 6 maanden mag je ook eens beginnen met een korstje brood, misschien helpt dat ook wel tegen die tijd! Groetjes Linda
Hoi! bedankt weer voor de reactie De ha en verpleegster hier raden het af omdat, ondanks dat er op de verpakking staat dat het vanaf de geboorte mag, het te moeilijk te verteren is voor kleintjes, dus ze raden aan dat niet te gebruiken tot ze ongeveer een jaar oud zijn. En ja, wie ben ik dan om dat tegen te spreken als leek Nou, dan laat ik hem gewoon de tuitbeker weer proberen met wat sap, maar het sap maar iets dikker laten dan Bedankt weer Zal mij benieuwen hoe hij op brood gaat reageren!