(te) veel chocolade snoepen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smile, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Zoals als veel vrouwen, ben ik echt een fan van chocolade.
    Inmiddels 37 weken zwanger en al heel wat chocolade achterover geslagen deze zwangerschap. Soms een reep per dag. De paaseitjes tijd is ook niet echt bevordelijk geweest....
    Ben er zelf niet van aangekomen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
    Maar nu vraag ik me de laatste dagen opeens af....zou het schadelijk kunnen zijn geweest voor de baby? Krijg ik nu een baby van tien pond? Ben er opeens heel onzeker over....
    Heb verder wel gezond gegeten. Groente, fruit, vezels etc....
    Maar opeens slaat die twijfel over al dat chocolade toe...voel me haast schuldig...
    Praat ik mezelf wat aan??

2. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meid,

Ik denk als je voldoende fruit, groente, vezels etc. eet dat t niet echt kwaad kan hoor om veel chocolade te eten!! De dagen dat ik me goed voel dus niet moet overgeven enzo snoep ik ook best veel ik koop express de laaste tijd niet zoveel snoep en chocolade meer. als ik t niet in huis heb hoef ik ook niet... Maar t is vooral belangrijk om veel groente en fruit en vezels te eten dus ik denk niet dat je je druk hoeft te maken!!

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Och, tzullen de hormonen wel zijn die me aanzetten tot die gekke gedachten, haha

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoihoi!

Ik heb ook altijd veel chocola gegeten tijdens mijn zwangerschap (naast idd veel groente/fruit/volkorenproducten/etc.), maar zie mijn banner.... een kerngezond mannetje hier hoor!

De hoeveelheid cafeïne in chocola is dusdanig weinig dat je je daarover geen zorgen hoeft te maken en zolang je verloskundige geen zorgen heeft over een veeuls te groot kind, zou ik zeggen: laat het los en neem nog een reepje :D;), beetje genieten mag nu nog best hoor!

Ze zeggen overigens dat je er een erg vrolijk kind van krijgt, hier klopt dat overigens wel :D

Liefs

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hij was overigens 52 cm. en 3850, dus geen kleintje, maar ook zeker geen 12 pond en 60 cm. zoals een andere baby die tegelijkertijd met Lucas in het ziekenhuis geboren is :$

Deel Deze Pagina