Te veel drinken? Suikerziekte? ervaring

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mammie1982, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn dpchter van beide 2 drinkt naar mijn idee best veel. Ik ben het vanaf vandaag aan t bijhouden. Ze had vandaag voor haar dutje al een liter gedronken. Im maak me daar best wel zorgen om.
    Hoeveel drinken jullie peuters? En zijn er mensen met een kind met suikerziekte en hoe kwam je daar achter?
    Hoor t graag. bedankt alvast

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja, dat vind ik wel heel veel. Als ze hier (allebei) aan een liter per dag komen is het veel, ik bied dan wel alleen water aan, dus ze drinken echt alleen als ze dorst hebben, niet voor het lekkere smaakje. Wat drinkt je dochter? Drinkt ze ook zoveel als het alleen water is? En ja hoe je achter diabetes komt, heel simpel, vingerprikje bij de huisarts laten doen. Zeker doen hoor als ze inderdaad zoveel drinkt want diabetes is een aandoening waar je niet mee moeten blijven rondlopen, onbehandelde diabetes is echt schadelijk voor je lichaam.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Voor haar middagdutje een liter gedronken vind ik ook al best veel.
    Vaak ruikt de adem een beetje naar aceton. Daaraan kan je het soms ook merken en is ze erg moe?

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik heb een slechte drinker dus 500ml over de hele dag ben ik al heel blij mee. Merk je andere klachten behalve het drinken dat je aan suikerziekte denkt?

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Mijn eerste gedachte was ook: wat drinkt je dochter dan?
    Drinkt ze inderdaad net zoveel als ze gewoon water aangeboden krijgt? (en misschien krijgt ze dat wel?)
    Vindt het ook wel erg veel, hier komen we gemiddeld aan 1 liter per dag denk ik. Ene keer wat meer dan de andere keer...

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    1liter wel heel veel per dag.hier veel minder.alleen water of melk 500cc denk ik

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn jongste drinkt ook zeker 1,5 tot 2 liter water op een dag en 's nachts drinkt hij ook wel wat. We hebben hem laten testen maar er was niks asn de hand en hij be weegt en groeit ook erg goed.
    Hij heeft zo'n bidon en die moet ik meerdere keren op een dag vullen.

8. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier drinken ze ook veel.
    De oudste zou de hele dag door wel kunnen drinken als het aan hem lag.
    Heb hier nu de regel ingevoerd dat hij 1 autobeker (bidon van de action) per dagdeel mag hebben met siroop en verder water.
    En dan natuurlijk zijn melk bij de boterhammen.

En moet zeggen, het drinken van water gaat een stuk minder snel.
    Dus misschien iets om een uit te proberen?
    Maar weet natuurlijk niet wat je dochtertje nu drinkt?

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn kinderen hebben een verhoogde kans op diabetes type 1 (pappa heeft het) en de internist zei dat je snel merkt als je kind suikerziekte heeft. Dus niet alleen veel drinken, maar kinderen worden lusteloos en je ruikt het vaak aan de adem. Dus bij alleen veel drinken zou ik me niet teveel zorgen maken.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik denk dat het gewoon gewenning is van je kind.
    Ben idd benieuwd wat je hem te drinken geeft.

Onze jongste kan ook heel veel drinken, dan drinkt hij een flink glas ranja leeg en dan wil hij er gelijk nog een.
    In dat geval krijgt hij water, maar dat wil hij dan niet, dus valt die dorst best wel mee ;)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb echte natnekken en heb me dit ook wel eens afgevraagd. Ik kreeg een heel goeie tip. Vervang al het drinken (behalve melk in de ochtend) door thee of water en kijk hoeveel er dan gedronken wordt. Sommige kinderen (zoals die van mij) drinken dan nog steeds behoorlijk veel maar wel minder. Ze houden gewoon van drinken (sterk aangelengde diksap) zoals andere kinderen van snoep houden of van chips etc.

Daarnaast zijn er meer symptomen nodig dan alleen veel drinken (zijn eerder genoemd)

12. annamam

annamam Lid

30 jun 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

mijn dochter van 6 heeft diabetes. ze was 1 toen ze het kreeg.

toen ze veel ging drinken heb ik haar water gegeven ipv diksap maar toen dronk ze nog steeds veel. later zelf thee terwijl ze dit eerder niet lustte.

behalve veel drinken zou ze ook andere klachten moeten hebben.
    zoals veel plassen. hier was ze na het verschonen na een uurtje weer doorgelekt.

en ook moe, boos en huilerig.

kijk het even aan en ga anders naar de huisarts. met een simpel vingerprikje of urinetest heb je dan duidelijkheid.

ik hoop voor je dat er niets aan de hand is.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoon dronk ook zo veel. Hij vroeg de hele dag door om drinken en ik gaf hem dat, totdat ik doorkreeg dat het helemaal niet normaal is voor zo'n kind om ruim 1,5 liter per dag te drinken. Vanaf toen ben ik sap gaan vervangen door thee of water. En prompt dronk hij niet meer zo veel.
    Bekertjes van ca 100 cc ( halve bekers) geven en hij mag van mij ca 3 bekers sap. Als hij na een bekertje aangelengde sap nog om meer vraagt bied ik thee of water aan. Meestal hoeft hij dan niet ;)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik drink mijn hele leven al veel, gelukkig drink ik graag water, dus dat scheelt, maar dan nog. Bij mij hebben ze me om die reden ook wel eens op suikerziekte getest, maar daar kwam niets uit.
    Als je je zorgen maakt, gewoon bij de dokter vragen om een bloedtest, dan heb je gelijk duidelijkheid.

15. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vrijdag even telefonisch contact gehad met de huisarts en zij vond het niet alarmerend. Ik blijf het wel goed in de gaten houden. Ze krijgt nu niet meer zoveel sap, en dat drinkt ze inderdaad minder. Heb we niet bij stil gestaan dat ze dat op drinkt voor de "lekker" zeg maar. Ze krijgt nu meer water. Dan stuurt ze me terug naar de keuken hahahaha. Maar ik ben nu wat strenger. Het is ook slecht voor haar gebit. @annamam, wat onzettend naar dat je dochter diabetes heeft. Hoe gaat het met haar?

Deel Deze Pagina