te veel er mee bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door conny75, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    He Freewilly,

Ik moet zeggen dat jouw stukje over hoe je man er mee bezig is, voor mij heel herkenbaar is.
    Mijn man is er na een jaar nog steeds heel ander mee bezig dan ik en ook veel minder er mee bezig. Dit geeft bij ons soms ook wel eens communicatieproblemen, domweg omdat we elkaar niet begrijpen.
    Ik begrijp zijn 'nuchterheid' dan niet en hij mijn 'zorgen' niet altijd even goed. Lastig hoor! Inderdaad praten, praten, praten, maar soms kun je je daar wel eens wat alleen in voelen.
    Zoals vandaag: ik ben weer ongesteld geworden en zijn reactie is: dat is jammer zeg. Maar dat is het dan ook voor hem, niet meer en niet minder.
    Zucht, terwijl het bij mij dan zoveel emoties en wat als....meebrengt.
    Inderdaad niets ten nadele van mijn man maar soms best wel eens lastig om elkaar te blijven begrijpen ;)

Maarre jullie begrijpen elkaar weer een beetje beter? ;)

2. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ja maar je hebt geen slechte communicatie als je niet op 1 lijn zit hoor. Het gevoel is gewoon voor een man en vrouw sowieso heel anders. En huilbuien horen daar ook bij. Ja het is een beetje lastig, maar je man freewilly8 had er toch ook begrip voor. Ik zeg niet dat communicatie gemakkelijk is. En ik moet zeggen mijn man kan zijn gevoel ook heel goed verbergen en je weet toch he dat mannen niet graag hun gevoel weergeven. Dat is je trots aan de kant zetten en je zwakte toegeven. en sowieso het ligt natuurlijk ook aan het karakter. Dus maar laten we hopen dat jullie allemaal snel zwanger zijn, dan komen er weer andere zorgen, maar dan ben je tenminste zwanger.

xxx joyce Iedereen succes.

3. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hallo

Herken dit ook erg dat ze zeggen dat we er teveel mee bezig zijn, maar je wordt er elke dag aan herinnerd, s'morgens wordt je al wakker en moet je tempen dus dan ben je er gelijk weer mee bezig, het lijkt mij onmogelijk om "het van mij af te zetten".

groetjes sjolie

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    ik wil iedereen heel veel succes wensen en toch ook nog ff noemen iets wat ik hier ergens op forum heb gelezen:

Door er (veel) mee bezig te zijn zwemmen de zaadjes echt niet een andere kant op hoor.... :D

Dus probeer jezelf niet schuldig te voelen als je er veel mee bezig bent.
    Ik bedoel als je graag wilt dan wil je t liefst ook direct...

Proberen een balans te vinden voor jezelf...en hopen dat binnenkort raak mag zijn.

Succes,
    Mili

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik las hier ook op het forum: "Het is niet zo dat het niet lukt omdat je er te veel mee bezig bent. Je bent er zoveel mee bezig, omdat het niet lukt!" Zit ook wel wat in, hè?

Maar ja, het zwanger willen worden in de huidig tijd tast je levenwijze aan. Niet te veel koffie, weinig alcohol, je probeert gezond te leven (rauw vlees mag trouwens nog best, totdat je een positieve test hebt, ook van de VK!). Daarom kan het niet anders gaan dan dat je er (te) veel mee bezig bent. Ik heb dat zelf ook. Vervelend.

6. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hey meiden,

Zoals smoekie ook al zei, een ander vind al snel dat je er teveel mee bezig bent.

Probeer dat langs je te leggen en ga jezelf daar vooral niet druk om maken.

Als vrouw zijnde ben je er (denk ik) toch altijd meer mee bezig dan een man... wij zitten elke maand weer boven de wc om te kijken of er al iets in aantocht is of niet. Een man heeft het probleem van ongesteldheid niet.

Zorg er inderdaad voor dat het geen obsessie gaat worden, maar wil je hier lekker kijken? gewoon lekker doen...

Het is inderdaad wel (vaak) zo dat wanneer we met compleet iets anders bezig zijn (zoals hier midden in de verhuizing aangeteld) het dan ineens raak lijkt te zijn...

Het enige wat ik jullie als tip mee kan geven is houd de sex leuk en spontaan en laat het hele gebeuren geen obsessie worden. En laat een ander lekker kletsen, hun zien niet wat er in jullie omgaat.

Als je eenmaal de wens hebt wil je ook dat die zo snel mogelijk in vervulling gaat.. In mijn ogen een volkomen natuurlijke reactie en gevoel!

Leef gewoon lekker je leven, ga nu niet al stoppen met drank en rauw vlees en dat soort dingen... het leven word er niet leuker op als je jezelf nu allemaal al dingen gaat ontzeggen!

7. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi allemaal,

Ik ben blij te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben die er (te) veel mee bezig is.
    En ik denk inderdaad ook niet dat als je er veel mee bezig bent het dan extra niet wil lukken. Ik denk wel dat wanneer je echt gestresst bent en er echt obsessief mee bezig bent dat er dan wel een soort van blokkade in je lichaam komt. Ze zeggen dan dat het innestelen niet wil lukken. Hoe en waarom? dat weet ik niet.
    Maar natuurlijk kun je je gedachten niet omzetten. Dat is vrijwel onmogelijk denk ik.
    En het is misschien inderdaad zo dat wanneer je andere dingen aan je hoofd hebt dat het dan in een keer raak is. Maar er zijn geen harde bewijzen dat dit echt zo is!

Liefs Farfan

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je zou hooguit ontspanningsoefeningen kunnen proberen. Maar als je je weer druk gaat maken omdat je je druk maakt, schiet je echt je doel voorbij... ;) dan krijg je alleen maar meer stress.

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Wat een lieve en meelevende reacties hier allemaal. Goed bezig meiden!

Mijn mannetje begrijpt het nu wel beter, hoor. Maar dat onbegrip van eerst was zó frustrerend en ik ben deze week zó onzeker: wel zwanger, niet zwanger, maar ik voel toch van alles, zal het dan toch, of toch niet, ..... Jullie kennen 't allemaal denk ik. En als manlief 't dan niet begrijpt en de tranen zitten toch al hoog, ja, dan kan er wel even een huilbui van komen. Maar mijn man begreep het daarna wel beter en heeft me ook een hele dikke knuffel gegeven. De communicatie tussen ons is over het algemeen heel goed, kan ik denk ik wel zeggen, maar onbegrip zorgt, zeker in dingen die voor jou heel belangrijk zijn, gewoon voor frustraties.

Verder is mijn probleem van 'er teveel mee bezig zijn' gewoon dat ik geen werk heb en dus de hele dag de tijd heb om te piekeren bij wijze van. Ik moet mezelf echt vooruit sleuren om dingen te doen en dat lukt lang niet altijd. Niet dat ik niet meer aan zwanger worden denk als ik wél werk heb, maar toch minder, denk ik. En niet dat ik van alles te doen heb als ik wél zwanger zou zijn en nog geen werk heb, maar dan ben ik iig wel zwanger... ;)

Die opmerkingen van er teveel mee bezig zijn houdt een zwangerschap niet tegen. Er zit veel in denk ik. Maar een obsessie moet 't echt niet worden, misschien blokkeert 't dan toch.

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    ik ben ook heel blij om te lezen dat ik niet de enige ben. De tips die jullie geven helpen echt, opmerkingen als de zaadjes zwemmen echt niet de verkeerde kant op als je er aan denkt, echt geweldig.
    Met mijn man kan ik er gelukkig ook goed over praten maar hij zegt wel eerlijk dat hij zich niet in mijn schoenen kan verplaatsen omdat ik het met heel mijn lichaam voel en dat het daarom voor hem makelijker is als voor mij.

Mijn gedachten op iets anders brengen lukt mij niet zo maar, ik ben pas verhuisd, mijn oma is opgenomen in een verzorgingstehuis en natuurlijk mijn zoontje van 2,5 helpen mij er wel mee maar dan nog als ik ´s ochtends op het toilet zit dan inspecteer ik toch weer het slijm.

Dames bedankt voor het medeleven, het maakt het al een stuk dragelijker.

groetjes
    conny

Deel Deze Pagina