Hai dames Een vraag van mijn kant, onze dochter kreeg na de geboorte borstvoeding helaas hield dat er al snel mee op. Ze krijgt nu flesvoeding Nutricia hypoallergeen en eigenlijk willen wij overstappen op Hero baby 1 (standaard). Nu krijgt ze 7 flessen per dag om de 3 uur & snachts zit er vaak 4/5 en soms 6 uur tussen. Op de verpakking staat 5 flessen per dag.😑 Nu willen wij overstappen omdat we het idee hebben dat h.a licht verteerbaar is & wij denken dat Hero ook gewoon prima voeding is. (Dit kreeg ze ook op de neo in t ziekenhuis) Ze geeft zelf aan wanneer ze honger heeft, dit doet ze heel duidelijk. Ze woog bij de geboorte 2750 gr & 49 cm ze groeit verder gewoon prima. (Ze is nu 4 weken oud). Wie kan helpen?
Als je kindje al standaard voeding heeft gehad, dan heeft het geen nut meer om H.A. te geven. H.A. is voor kindjes waarbij in de familie veel allergieën voorkomen, door H.A. te geven, verklein je de kans op een allergie. Alleen heeft ze al gewoon standaard melk gehad, dus als ze daar toen d'r tijd niet op reageerde kan je dat nu ook prima geven. Het maakt niet zoveel uit hoeveel flesjes je geeft, het hangt er vanaf hoe groot ze zijn. 7 flesjes is voor deze leeftijd heel normaal en daarbij kan ik me voorstellen dat jouw dochtertje misschien soms wel wat extra's wil drinken doordat ze zo klein is. Er is een simpel rekensommetje om te berekenen hoeveel voeding je je kindje ongeveer mag geven. Dat is het gewicht in kg x 150ml, dat is het totaal aantal ml voor 24 uur, dit deel je door het aantal voedingen en dan weet je wat je per fles ongeveer geeft. Je mag rekenen met een max. van 180ml, je hebt immers grote en kleine drinkers. Door voor jou even als voorbeeld: 2,7x 150 = 405 : 7 voedingen = 57ml 2,7x 180 = 486 : 7 voedingen = 70 ml Per flesje kan je dus 60+2 aanbieden, weet niet hoeveel je nu geeft per flesje? En hoeveel ze drinkt? Maar wat ik hierboven al zei, ik kan me ook voorstellen dat ze iets heeft in te halen, dus als het wat meer is is het ook geen ramp. Ik zou echter de flesjes niet groter maken dan 90+3, ze is nog zo klein, dan wordt het wel een hele plons. En je verder niet door de wijs laten brengen wat er op de pakken voeding staat. 5 flesjes voor een kindje van 4 weken en nog geen 3kg vind ik wel erg weinig hoor! Vertrouw op je eigen moeder gevoel!
Bedankt voor je reactie, ze krijgt h.a vanwege vele allergieën en zware astma van haar broer. (En wij als ouders ook) onze zoon had koemelkallergie en kreeg Pepti. Ze loopt bij de kinderarts en daar blijft ze onder controlle vanwege erg droge huid en bultjes. Vandaar dat we nog niet overgestapt zijn, omdat de kans aanwezig is dat ze ook koemelkallergie krijgt/heeft. Maar we hebben het idee dat ze zoveel eet omdat het licht verteerbaar is? Ze drinkt nu 135 Ml (120 Ml x 4 scheppen) overdag gaan deze eigenlijk altijd op (blijft soms een laagje misschien 10 Ml over) geef ik minder blijft ze hongerig en zeuren om eten. Speen helpt dan ook niet, ze is dan niet verzadigd. (5 dagen geleden overgestapt van 90 Ml x 3 scheppen naar 120ml x 4 scheppen) Soms zitten er ook flessen tussen die ze half op heeft, dat gebeurd ongeveer 1x per dag (blijft 70 over) Toen het consultatiebureau hier was voor de intake hadden ze aangegeven dat ik mocht ophogen, (ivm gewicht van haar) toen was ze er nog niet aan toe. Maar nu het opgehoogd is, blijven de hoeveelheid flessen alleen zit er snachts en sochtends meer tijd tussen. (Snachts 4/5 en soms 6 uur en sochtends vroeg 4 uur) 2 weken geleden gewogen bij de kinderarts toen was ze voorbij de 3 kilo hoeveel weet ik niet meer. (Fijn die dementie die nog niet voorbij is haha) Blijf het lastig vinden waar we nou juist aan doen😊
Je zou met de kinderarts kunnen overleggen of langzaam overstappen naar een standaard voeding ok is en dat dan rustig aan introduceren. Mijn dochter was bij geboorte 2630 g bij 49 cm en ik heb net even opgezocht dat ze ongeveer 100 ml x 7 flessen dronk (120 ml met 4 schepjes en dan liet ze altijd wat staan) rond 1 maand (weet even niet zo gauw hoe zwaar ze toen was) dus de hoeveelheid lijkt erg op jouw dochter. Bij ons was het zo dat ze echt een inhaalslag heeft gemaakt de eerste tijd, wij hebben alles op verzoek gevoed en de signalen waren ook heel duidelijk Vanaf ongeveer 1,5 maand ging ze over op 6 flessen en dronk ze de 120 ml flessen leeg.
Hoi! Mijn zoontje is 6 wkn te vroeg geboren en was 2740 gram en 46 cm. Hij dronk ook al heel klein grote flessen. Ik geef borstvoeding en had geen idee dus maar hij bleef vragen en speentje hielp dan niet. Ik heb mezelf er vaak over verbaasd als zo'n hij 150 cc of meer dronk. Hij zat op een gegeven moment op flessen van 200 moedermelk (3-4 maanden) en nu hij 7 maanden is drinkt hij ongeveer 130 cc. Hij heeft echt een inhaalslag gemaakt. Mijn advies is voeden op verzoek en dan inderdaad de maximale hoeveelheid delen door het aantal flessen dat ze vraagt. Succes ermee!