9 maand en kokhalsreflex, tips?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sharons, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    1 x in de zoveel tijd kom ik hier weer eens met een vraagje;)

Onze kleine man van 9 maand heeft nog erg veel 'last' van zijn kokhalsreflex. Ik oefen dagelijks met brood, babykoekjes e.d. maar elke x komt het er weer net zo hard uit als hij een hap met wat klontjes wilt doorslikken. Heb besloten er nu wat rustiger aan mee te doen, want voor mij is het niet fijn maar voor hem helemaal niet.
    Ik geef nu ipv brood tussen de middag bambix pap, hij krijgt sochtends ook al pap, hebben jullie nog tips als alternatief voor brood, iets wat niet zoveel die kokhalsreflex beinvloed? Of andere 'voedingsalternatieven wat ik bv als 4 uurtje kan geven (behalve fruit) die niet zoveel die kokhalsreflex beinvloeden?
    Hoor het graag!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou idd wel gewoon brood ed blijven aanbieden, zodat hij goed leert kauwen ed.

Heb je al geprobeerd om het hem zelf te laten eten? Dus gewoon wat stukjes voor hem neer leggen zodat hij ze zelf kan pakken en in zijn mond kan stoppen?

3. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja, zo bied ik het idd aan, soms stopt hij het in zijn mond en soms knijpt hij het fijn en gooit hij het weg:)

4. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    mijn oudste had dt ook heel erg wRDOOR hij pas met 4 jaar brood wou e. ook stukjes is heel lang een probleem geweeest gaf ook alles terug

anders gewoon fijn malen om toch wat binnen te krijgen

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Probeer de stukjes brood in zijn wangetje te duwen. Hij moet dan goed kauwen om het te eten, dus de eerste kauwbeweging maken om het zijn wang uit te krijgen. Zo leert hij beter kauwen en verdwijnt de kokhalsreflex.
    Mijn zoontje deed dit tot 14 maanden (ik heb wat afgedweild) tot ik deze tip kreeg van de logopedist :)

6. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goeie tip dit, dankje!

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Heeft het een beetje het gewenste effect?

Deel Deze Pagina