veel schuim bij johannesbroodpitmeel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juffie81, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Ik gebruik in de flessen van mijn dochter 3 schepjes johannesbroodpitmeel, ik geef flesjes van 160/5.
    Er staat alleen zoveel schuim op de melk waardoor mijn dochtertje het laatste beetje nooit helemaal opdrinkt..
    Is dit normaal??

2. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik gebruik zelf de nutrilon ar dat is ook met johannesbroodpitmeel maar daarbij zit bijna geen schuim
    misschien kan je die eens gaan proberen, ik gebruik die omdat onze meid een echte spuger is en dat de enige voeding is waarbij ze dat niet doet

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan schud je waarschijnlijk te hard: milkshake-effect.

Beste is om kunstvoeding en johannesbroodpitmeel droog te mengen, een deel van het water iets warmer dan je gewend bent te maken, het daar in op te lossen door met een vork te roeren en dan de rest van het water er koud bij te doen.

Als het schuim zich tijdens het drinken vormt dan ligt het aan je fles en speen, dan kun jebeter een keer een ander type proberen.

4. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    ik maak altijd eerst de melk klaar, vervolgens roer ik de Jbpm er met een vork door en geen last van schuim.

misschien dit even proberen?

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ligt idd aan het schudden. Ik lepelde het er dan vanaf.

Aan het eind ook veel schuim. Ik had de difraxfles en daar zit dat luchtsysteempje onderin. Doordat dat iets lucht doorliet kwamen er weer belletjes. Dit laatste liet ik dan nooit opdrinken. Maakte gewoon iets meer melk aan, zo kreeg ze toch genoeg binnen

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals al door meerdere gezegd: je moet niet schudden, maar roeren met een lepel. Dan heb je nauwelijks schuim. Succes!

Deel Deze Pagina