Goed schema ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kleintje88, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    #1 kleintje88, 15 feb 2011
    Laatst bewerkt: 15 feb 2011
    Van het CB mochten wij stoppen met de opvolgmelk en starten met gewone melk, ik dacht dat het wat te vroeg was maar volgens hen kon het gewoon?? ik ben nu benieuwd of ons meisje genoeg binnen krijgt dit is haar schema:

Ontbijt: 150 cc peutergroeimelk en dan maak ik daar een papje van (b.v buikjespap )

Tussendoor: 200 fruit of vers fruit

Lunch: 2 boterhammen met boter en beleg, 100 ml halfvolle melk of 150 peuter groei melk (als ik b.v de halfvolle melk geef moet ik dan vitamine D geven ? of is 1 x peuter groei melk op een dag voldoende voor de hoeveelheid vitamine D in combinatie met het naar buiten gaan? )

Tussendoor: Rijstwafel / Soepstengel of een nijntje koekje of iets dergelijks, een bekertje diksap (weinig sap veel water ) 150 cc

Avond eten:

Groente hapje potje en/ of vers (met vlees )
    Yoghurt of een soort van danoontje toetje met minder suikers
    150 cc water / diksap (daar drinkt ze vaak maar 75 - 100 van op )

Gister heb ik haar ook nog een flesje warme halfvolle melk gegeven s'avonds dit heb ik nu niet meer gedaan omdat ze op het CB zeiden dat het niet nodig meer is....

Is dit een goed schema ?
    Ons meisje eet trouwens ontzettend goed! Eet ook alles op wat je haar aanbied....

En ze gaven aan dat ze nog maar 300 cc melkproducten nodig had ? Als je daarover heen komt is dat dan erg ?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Totaal mogen kindjes van 1 jr 300ml aan melkproducen (flesvoeding/halfvolle melk/yoghurt/danoontje) krijgen per 24uur. 2x 150ml aan (peuter)groeimelk is dus voldoende voor uw kindje. Wanneer kindjes onder de 500ml aan flesvoeding op een dag zitten moet er inderdaad wel 10microgram vitamine D bijgegeven worden.

Succes.

Groetjes Laura

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En als je daar wat overheen gaat ? Dat mag dus eigenlijk niet ?
    En ook bij 2x peuter groei melk moet er vitamine D bij gegeven worden ?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    meer melkproducten per dag heeft je dochtertje niet nodig. In 2 bekers Peutergroeimelk zit onvoldoende vitamine D, dit zul er je dus bij moeten geven.
    Groetjes van Petra.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oke bedankt voor het advies!

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654