Hallo dames, Ik heb jullie mening en ervaring hard nodig.. Ik heb op 13 April mijn 2e iui gehad, dit keer met 10.000 eh pregnyl.. met 5.000 wordt ik altijd op dpo 8 of 9 ongesteld. zonder buikpijn ! Sinds gister op dpo9. heb ik 1 druppeltje bloed verloren om 7 uur savonds.. normaal wordt ik dan gewoon meteen ongesteld. maar het is tot nu toe bij dat ene druppeltje bloed gebleven. Nu vandaag op dpo10. heb ik menstuatie krampen en rugpijn in me onderrug alsof ik flink ongesteld ben !! ik nam dit ook aan en ging daarnet naar het toilet. Maar tot mijn verbazing was er niets te zien.. dan een heel klein beetje licht beige afscheiding.. en zit nu tussen dat druppeltje bloed tot aan nu 18 uur.. Kan dit door de pregnyl komen ?? dat deze menstruatie zo vreemd verloopt, herkent iemand dit ?? ... of is er iets '' anders '' gaande ?
Kan beide kanten op. Geen idee of het van de pregnyl kan komen, dat is na 10 dagen uit je lijf. Nog even afwachten. Sterkte!
Ja, ik denk dat het door de pregnyl komt. Op 8 of9 dpo ongesteld worden is natuurlijk helemaal niet goed, wsl kreeg je daarom ook 10.00 EH of niet? Ik denk dat die 10.000 EH hard hun best doen en zodoende je menstruatie iets uitstellen, maar dat je lijf toch alvast wat bloed verliest volgens het oude patroon. Het zou me niets verbazen als je deze ronde een dag of twee a drie of misschien wel meer later ongesteld wordt. Maar het beste zou het natuurlijk zijn als het toch raak blijkt... Succes!! ps 10.000 is gemiddeld na 14 dagen echt je lijf uit(dus kan ook best meer of minder zijn), 5000 na 10 dagen volgens mijn gyn.
@ nana.. ja dat klopt heb 10.000 eh daarvoor gekregen.. Aha ! vandaar dat dat ik buikpijn heb en er niks komt !.. hmm maar heb ik dan nog steeds een korte lf ? omdat ik al buikpijn heb en 1 druppeltje ben verloren ? denk het wel toch.. bedankt voor jullie reacties
Steph88; wanneer je menstruatie nu doorzet is er idd sprake van een wat korte LF. Zolang he blijft bij dit druppeltje en buikpijn en je menstruatie ( nog ) niet door zet, kun je dit voor deze ronde nog niet stellen, wellicht da die 10.000 eh pregnyl je lf toch wat verlengen. Wanneer je dit vaker hebt, zou je met je gyn kunnen overleggen over luteale ondersteuning met pregnyl na behandeling. Je spuit dan op dag 3,5 en 7 na de iui behandeling 1500 eh pregnyl. Mijn lf werd hier mee verlengd van 8 dagen naar 14 dagen. Moet wel zeggen da ik het gevoel van tegen de menstruatie aan zitten hikken met buikpijn heel erg herken bij het gebruik van pregnyl.
@ wensmama dankje voor je berichtje ! Het gekke is dat me progesteron 39,5 is.. maar ik heb toch steeds een korte lf .. denk dat het ook elke moment zal doorbreken met 10.000 eh. Heb idd gelezen dat de meeste als ondersteuning 1500 bijspuiten.. ik zal dit zeker aangeven bij mijn gyn wat fijn om te lezen dat het bij jou zo goed heeft gewerkt ! Dat geeft hoop ! Denk dat me buikpijn idd dan van de extra pregnyl afkomstig is.