Vruchtbaarheidsproblemen PCOS, Azoospermie en nu Tese

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kiwitjee, Apr 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

Apr 16, 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    :(Hallo,

Mijn partner en ik hebben een kinderwens. Helaas hebben wij te kampen met vruchtbaarheidsproblemen. Bij mij is er PCOS geconstateerd, hier was ik al van op de hoogte en ik ben er ook heel erg mee bezig. Ik ben toen ook naar het ziekenhuis gegaan om mijn pcos te laten behandelen voordat we met een kindje zouden beginnen. Zo kwamen wij in de medische molen terecht. Mijn partner heeft in zijn jeugd een chemotherapie ondergaan (hij was 6 jaar en toen kon je geen sperma laten invriezen). De dokters hebben mijn partner laten onderzoeken en nou blijkt dat hij azoospermie heeft. Er zijn helemaal geen cellen gevonden in de semen analyse. Onze hele wereld is inelkaar gestort. We hebben echt heel veel verdriet omdat een kindje krijgen onze grote wens is. De dokters hebben aangeboden om een TESE behandeling te ondergaan maar daar hebben ze ook bij vermeld dat de kans op zaadcellen erg klein is. We hebben over een maand de afspraak staan om de TESE te laten uitvoeren. Dit is voor ons de laatste hoop. Bij wie klinkt dit ook bekend? Is er iemand hier die een chemotherapie heeft gehad en alsnog vader is geworden? En wat is jullie ervaring?

Wij zijn echt radeloos.

Groetjes Kiwitjee

2. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hoi lieve Kiwitjee,

Wat een klap hebben jullie te verwerken gehad, zeg! Wij hebben niet helemaal een vergelijkbare situatie, maar een beetje.

Mijn man heeft kanker gehad toen hij 18 was en is aan de zware chemo geweest. Ze hebben zijn zaad toen wel ingevroren, maar van onze dochter zijn we op de natuurlijke manier zwanger geworden. En dat terwijl hij ICSI kwaliteit zaad heeft. Dus heel slecht. Dat garandeert natuurlijk niets voor jullie, maar als ze er maar een paar vinden met de TESE, dan zijn er al mogelijkheden.

Ik duim in ieder geval ontzettend voor jullie!!!! Ze hoeven maar een goeie zaadcel te vinden...

3. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

Apr 16, 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi Junior1,

Wat goed dat jullie toch nog zwanger zijn geworden! Bedankt voor je lieve woorden. Ik hoop ook echt zo van harte dat er iets wordt gevonden. Ik weet niet hoe dit verder moet met nog een tegenslag, we hebben nog hoop...

4. Gezegend

Gezegend Actief lid

Dec 9, 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dame:)

Mijn man heeft ook azospermie en door een tese behandelig is er degelijk levende zaad gevonden!

5. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

Apr 16, 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat goed dat er zaad is gevonden! Had ook ook azoospermie waarbij alle zaadcellen volledig miste?

6. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

Apr 16, 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo is er echt niemand die een partner of zelf ervaring heeft met azoöspermie na chemo en een TESE heeft laten uitvoeren?

7. Ik denk dat er inderdaad niet heel veel vrouwen zijn met een man die chemo heeft gehad, maar misschien reageren er meer mensen als je alleen vraagt naar azoospermie en TESE's ;) In het 'geen enkele zaadcel gevonden'-topic bij de MMM-clubs kun je ook veel ervaringen lezen..

8. Marjo11

Marjo11 Actief lid

Jan 16, 2014
    176
    0
    16
    Hoi Kiwitje,

Bij mijn man is donderdag uit een eerste sementest gebleken dat hij geen zaad in zijn 'sperma' heeft. Hij heeft geen chemo gehad maar ik weet hoe je je voelt! Vandaag weer een potje naar het lab gebracht voor de 2nd opinion en vrijdag de uitslag. Onze hele wereld staat op zn kop :( Ik schrijf sinds die tijd mee op het forum: http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/452308-geen-enkel-zaadcel-gevonden-deel-6-a-225.html Misschien is er daar iemand waarvan de partner een chemo heeft ondergaan..

Sterkte!

Groetjes Mar

Share This Page