Hallo luitjes, Afgelopen weekend kwam ik tijdens de carnaval een boel mensen tegen die zich afvroegen of ik soms al 6 maanden zwanger ben terwijl ik net 16 weken op weg ben. In die 16 weken ben ik 8kg aangekomen. Ik ben niet dikker geworden in mijn benen, kont of gezicht. Puur op mijn buik en borsten. Ik heb niet het idee dat ik ontzettend buitensporig eet. In de avonduren weeg ik zo'n 2kg zwaarder. De volgende ochtend is het dan weer minder. Moet ik me zorgen maken omdat ik teveel aankom? Hou ik misschien teveel vocht vast?
De een komt nu eenmaal meer aan als de ander. Zou me daar niet te druk over maken hoor. Ik ben tot nu toe 23 kilo aangekomen en ben nu 32 weken... Ben er niet blij mee als ik op de weegschaal sta maar kan er niks aan doen. Je kan het nauwelijks in mijn gezicht zien of aan mijn bovenbenen. Dus het is bij mij puur mijn buik en borsten.
Nee, geen zorgen maken. Het aantal kilo's zegt niks over de gezondheid van je kindje. Je vk of gyn zal je gewicht sowieso in de gaten houden en bij vemoeden op zwangerschapssuiker een keer laten prikken, dat hoor je vanzelf wel. Ik ben bij de 1e 33kg aangekomen, en dat zonder zwangerschapssuiker Mensen zeggen al snel dat je een grote buik hebt/veel bent aangekomen of juist niet. Lekker laten lullen!
Je kan altijd weinig zeggen over het verloop van je zwangerschap en de aantal kilos die je totaal aankomt. Tot zeker 20 weken kon je amper zien dat ik zwanger was daarna groeide ik explosief en ben van 55 kilo tot bijna 90 kilo gegaan. Ik moet wel zeggen dat ik zeer veel at en snoepte want was gestopt met roken, geen zoetstoffen of light produkten meer maar gewoon suiker, minder beweging en toen ging het hard. Ik zou mezelf nooit meer zo laten gaan. Gewoon gezond proberen te eten en niet overmatig dan valt het volgens mij best wel mee.
Herkenbaar! Het is ook afhankelijk hoe je de baby draagt. Ligt het meer in je of meer naar buiten, dat maakt ook verschil. Ik krijg vaak de vraag of ik ee tweeling krijg, terwijl ik tot nu (29 wk) "maar" 12 kg ben aangekomen. Volgens mijn vk komt het omdat ik de baby veel meer naar buiten draag, want qua groei ligt alles gewoon op schema en is mijn gewicht niet buitensporig veel.
ik ben nu 13 kilo aangekomen toen ik 20 weken was ben ik 1 kilo aangekomen daarnaar kwamen de kilo's ik draag alles naar voren en kom echt alleen maar aan aan mijn buik en borsten ik heb het daarom ook pas met 22 weken vertelt dat ik zwanger was omdat je toen echt pas een buik zag omdat ik toen ook gelijk heel veel aan kwam vroeg iedereen gelijk of ik niet zwanger was van een tweeling maar nou krijg ik volgens de groei echo wel een grote baby maar om nou gelijk te zeggen dat ik zwanger ben van een tweeling vind ik wel overdreven
Ik zou me maar niet teveel aantrekken van het commentaar van anderen. Heel veel mensen weten gewoon niet hoe een zwangere vrouw eruit ziet blijkbaar. Bij het kleinste buikje beginnen ze al dat je meeeeeeeeeegaaaa bent. En 8 kilo is gewoon netjes hoor.
Of een tweeling draagt. Sja, ik heb het ook vaak genoeg gehoord bij de vorige. Ik weeg mezelf gewoon niet. Als ik nu achteraf foto's zie van de laatste weken.. so be it. Ik paste gewoon na een paar maanden weer in mijn oude broeken. Als je jezelf niet volpropt, vooral je schouders ophalen en genieten!
Ik ben in totaal bijna 30 kilo aangekomen... Tsjaa je doet er niks aan.. Al at ik wel meer als normaal hoor haha Maar t meeste was vocht.. En nu een jaar later weeg ik nog minder als voor ik zwanger werd helaas
8 kilo met 16 weken is best veel, maar als je normaal eet kun je er niks aan doen. Soms is het gewoon zo 😔
Trouwens, ik was echt een walvis tijdens mijn zwangerschappen. Als ik nu de foto's terugzie begrijp ik niet dat ik nog kon lopen en niet voorover kieperde. Toch was ik beide keren maar 11 kilo aangekomen (wel stevig van mezelf al) en paste ik een paar dagen na de bevalling weer in mijn oude kleren. Het is zo lastig on te zeggen..
Niets van aantrekken hoor, is gewoon gemiddeld. Ik ben nu 27 weken en 9 kilo aangekomen, ook vooral buik en borsten. Krijg ook al sinds ik 12 weken ben te horen of het er twee zijn, dat ik wel erg dik ben voor mijn termijn blablablabla. Mensen moeten altijd wat te zeggen hebben over je lijf als je zwanger bent lijkt het wel...
Het ligt er ook gewoon aan hoe je draagt. Aan mijn nicht vroegen ze of ze nog wel zo ver van huis durfde gezien ze 'op alle dag liep' Toen was ze 28 weken zwanger. Bij mij zeiden ze toen ik vertelde geen last te hebben van het warme weer 'wacht maar tot je dalijk in je laatste maand bent belandt!' Ik was toen 1 dag overtijd.... Niet druk maken gewoon gezond eten en niet buitensporig snoepen, jouw lijf doet het zoals het bij jouw lijf hoort!
Niet te druk maken! Misschien groei je nu even snel in kilo's en sta je straks even stil.. Ik was met 41 weken 24 kilo rijker en weeg nu helaas nog een 1,5 kilo minder als voorheen.. En ja bij mij zag je het wel aan mijn gezicht/borsten/kont (maar ik woog maar 51 dus elke kilo was zichtbaar..) en hier ook alles en zelfs minder weer kwijt binnen 7 maanden.. Genieten meis en zolang jij weet dat je redelijk gezond eet is er niets aan het handje.. Mensen denken dat ze altijd een mening over een zwangere moeten/mogen hebben. Je doet te veel/te weinig, je buik is te klein/te dik, je slaapt te veel/weinig etc etc.
Beide keren 30 kilo aangekomen. Mijn startgewicht lag rond de 60 kilo en ik was echt mega voor mijn gevoel. Ik denk dat ik rond de 16 weken ook ongeveer op plus 8 kilo zat. De eerste keer vloog het er binnen een paar maanden af en woog ik zelfs lichter dan voor de zwangerschap. Deze keer kost het meer moeite en moet ik nu 7 maanden na de bevalling nog 5 kilo eraf. Echt veel moeite hoef ik er trouwens ook niet voor doen. Regelmatig en gezond eten plus twee keer per week sporten. Ik doe in ieder geval niet aan dieten. Niet te druk over maken. De één houdt gewoon meer vast dan de ander.
Baboes, Iedereen is verschillend de 1 draagt heel mooi en de ander is tonnetje rond en dan heb je nog van alles daar tussen in. Het liefst wil je niet te veel aankomen maar ja dat lukt niet altijd ook al eet je nog zo gezond. Zolang de vk zich geen zorgen maakt moet je je niet druk maken. Als je zwanger bent hebben andere altijd wat zeggen. De ene dag kom je iemand tegen en die vraagt of er geen 2 in je buik zitten en de volgende dag zegt iemand dat je een bescheiden buikje hebt Ik kwam bij de zwangerschappen 18 en 23 kilo aan. Het liefst was ik heel mooi zwanger geweest met alleen een buikje maar dat zat er voor mij niet in ook al at ik gezond. Het was niet anders, maar heb nu 2 schatten van kinderen en ben trots op me lichaam ook al is het niet meer zo strak als voor de zwangerschap
Ik zit nu rond de 12,13 kg en iedereen is toch verbaasd dat het over 5 weken al komt.. ze vinden mijn buik juist klein. Tja.. het zegt niets hoor.
Ook hier veel commentaar van mensen, zo van: je bent al 23 weken en toch niet echt een grote buik he? Ik kan me daar af en toe gigantisch pissig over maken, alsof je dat zelf in de hand hebt! Ik zit nu op ongeveer 7 kg, maar ze ligt erg naar achteren dus het 'tekent' niet zo enorm.
Ik ben ongeveer 9,5 a 10 kilo aangekomen, maar ik heb een mega buik. Men vraagt ook inderdaad steeds: komen er straks geen twee uit? Ik moet nog iets meer dan is4 weken en ben zelf wel tevreden overlast ik tot nu toe ben aangekomen. Wat kunnen mensen zich soms verschrikkelijk met je bemoeien, wordt er soms onzeker van.