Hoi, Deze vraag zou je misschien wel al 1000x hebben beantwoord maar ik kan niet zo gauw die topic vinden. Ik ga over een paar weken beginnen aan een nieuwe opleiding. De papa past op en ik moet daarom kolven. Hoe moet ik beginnen met kolven? Moeten me borsten daardoor meer melk gaan produceren en moet ik op school kolven wanneer me dochter zou drinken? Me rechterborst is altijd voller en lijkt meer te produceren. Aan de rechterkant heb ik binnen 10 min 150 cc gekolfd als me borst vol zit. (avent handkolf) Bij me linkerborst komt amper wat uit. Ik geef meestal 2 x rechts en daarna links of als ''toetje''. Overdag lekt me linkerborst veel en vooral als ik rechts aanleg. Hoe krijg ik ook me linkerborst vol met melk? Ik hoop dat u mij kan helpen. mvg,
Hoi. - Kolf ook op school op de tijden dat je dochter zou drinken om je borsten gestimuleert te houden en dat ze dus melk blijven maken. - Met kolven heb je altijd minder melk dan wanneer je kindje uit de borst zou drinken, dit is normaal. Je hoeft niet meer melk te kolven als je voldoende melk kan kolven. - In de ochtend heb je altijd meer melk dan in de avond. - De linker borst kan je stimuleren door ook die "leeg" te laten drinken. Dus de ene voeding alleen de rechter borst aanbieden en evt. de linker borst als toetje. De volgende voeding alleen de linker borst aanbieden en de rechter evt. als toetje. Wissel elke voeding af. - Je linker borst moet even iets meer gestimuleert gaan worden. Een lege borst geeft het seintje melk aan te maken, een volle borst niet. - Bij het kolven kan je voor de linkerborst voor het kolven even met je hand de borst zachtjes masseren richting de tepel. Als het mogelijk is met een wamre/natte doek. Succes met je opleiding. Groetjes Saskia