melk blijft achter in fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangerworden, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik kolf een paar keer per dag extra na de bv om een vooraadje aan te leggen. Aan het einde van de dag wil ik dan de bv invriezen.
    De bv zit dan in 3 verschillende flesje (je kunt ze immers niet bij elkaar gooien behalve als het de juiste temp heeft)
    Ik wil het dan overgieten in ijsblokjeszakjes maar er blijft vaak een rand van de vettige melk achter in de fles, dit vind ik zonde.

Mag je de melk iets warm laten worden buiten de koelkast en dan overgieten?????

alvast bedankt

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik hield het flesje dan even onder een iets warme kraan (net de kou eraf, zeg maar, te warm is ook weer niet goed) en dan even goed zwenken. Doordat het vetlaagje dan iets warm word, word het weer opgenomen in de melk en kun je het zo overgieten.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik schud de flesjes eerst heel hard. Als ik het dan uitschenk, blijft er amper iets achter.

4. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik haal vaak met een lepeltje het randje vet eraf en roer dat door de melk. Ik heb eens gelezen dat je niet hard mag schudden, maar dat kan ik ook mis hebben hoor. Ik doe het iig nooit, zou wel makkelijk zijn als dat kan.

5. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Voor zover ik weet mag je de melk alleen zwenken, niet schudden, dit is niet goed voor bepaalde bestanddelen van de melk. Ik zwenk de melk altijd even een paar keer (flesje ronddraaien) en giet het dan over. Zeker bij melk die die dag in een flesje is gegaan is dat randje dan zo weg.

6. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Oke meiden bedankt voor de snelle reacties

Heb nu vaak 100/150 cc aan het einde van de dag dus we sparen erg langzaam......maar alle beetjes helpen

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    geweldig toch, das bijna een hele voeding! Schudden niet goed idd... Ik doe vaak overgieten, laatste pietsie miniebeetje erin laten zitten, dop erop, hard schudden, en dat dat laatste beetje erbij gieten.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik doe altijd zwenken, duurt soms wel even een minuutje maar dan is het ook weg.

Deel Deze Pagina