Hoi allemaal, Ik kolf een paar keer per dag extra na de bv om een vooraadje aan te leggen. Aan het einde van de dag wil ik dan de bv invriezen. De bv zit dan in 3 verschillende flesje (je kunt ze immers niet bij elkaar gooien behalve als het de juiste temp heeft) Ik wil het dan overgieten in ijsblokjeszakjes maar er blijft vaak een rand van de vettige melk achter in de fles, dit vind ik zonde. Mag je de melk iets warm laten worden buiten de koelkast en dan overgieten????? alvast bedankt
Ik hield het flesje dan even onder een iets warme kraan (net de kou eraf, zeg maar, te warm is ook weer niet goed) en dan even goed zwenken. Doordat het vetlaagje dan iets warm word, word het weer opgenomen in de melk en kun je het zo overgieten.
Ik haal vaak met een lepeltje het randje vet eraf en roer dat door de melk. Ik heb eens gelezen dat je niet hard mag schudden, maar dat kan ik ook mis hebben hoor. Ik doe het iig nooit, zou wel makkelijk zijn als dat kan.
Voor zover ik weet mag je de melk alleen zwenken, niet schudden, dit is niet goed voor bepaalde bestanddelen van de melk. Ik zwenk de melk altijd even een paar keer (flesje ronddraaien) en giet het dan over. Zeker bij melk die die dag in een flesje is gegaan is dat randje dan zo weg.
Oke meiden bedankt voor de snelle reacties Heb nu vaak 100/150 cc aan het einde van de dag dus we sparen erg langzaam......maar alle beetjes helpen
geweldig toch, das bijna een hele voeding! Schudden niet goed idd... Ik doe vaak overgieten, laatste pietsie miniebeetje erin laten zitten, dop erop, hard schudden, en dat dat laatste beetje erbij gieten.