Te veel melk (hyperlactatie), ervaringen/tips?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door evenstar, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hoe gaat het nu Evenstar? Jij hebt het wel heel erg hoor.
    Ik heb eigenlijks maar 1 dag blokgevoed, daarna voelde het al veel beter. Alleen 's nachts heb ik nog veel stuwing, ook omdat Ruben nu snachts langer slaapt.

Al vind ik kolven voor een voorraadje aanleggen nu wel moeilijk, wanneer doe ik dat? Want hij drinkt overdag altijd wel links en rechts en ik durf de borst die hij als laatst heeft gehad als 'toetje' zeg maar, niet af te kolven.
    Wanneer kan ik het beste kolven dan? Hoe deden jullie dat?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Het gaat beter vandaag! Ik heb zelfs redelijk ordentelijk zittend kunnen voeden :)

Volgens mij is het de Saliethee die werkt... op dagen dat ik dat drink merk ik echt verschil!

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik kolfde voor ik naar bed ging. Je kan het ook bij het opstaan doen. Ik kolf op het moment even helemaal niet meer - ik had het idee dat het er echt erger van werd overdag. Maar voor de nacht was het wel fijn. Aan de andere kant zijn nachtvoedingen met zo'n gestuwde borst niet zo erg, Renske is dan slaperig en rustiger, en met zo'n volle borst is de voeding lekker kort van duur en tukt ze daarna meteen. Met legere borsten moet ze harder werken en als ze dan in slaap valt wordt ze ook weer wakker en kan ik weer opnieuw beginnen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wie heeft je dat geadviseerd van die kruidenthee?

Ik had nog een pakje staan (voor mijn maag en darmen) en daar staat op:
    "niet gebruiken bij borstvoeding"?

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nee dat staat erop omdat het borstvoeding doet teruglopen ;)
    Dat is meestal geen gewenst effect.

Ik drink op aanraden van de lactatiekudige deze thee- hiermee moet je niet op eigen houtje experimenteren (staat ook in het boek van Kleintjes et al.)

6. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Hey evenstar,

idd zijn mijn voedingen in het begin ook een bende, het lekt/spuit overal heen en ik heb zelfs een tepelhoedje gebruikt omdat ze door het enorme zwembad mijn tepel niet meer kon vinden.
    Ik laat vaak de eerste druk weglopen (bij een enorm gestuwde borst) in een handdoek en wacht tot ze rustiger kan drinken.
    Ik snap dat sommigen het super doen qua blokvoeden en ik heb dit ook geprobeerd maar vooral mijn rechter borst reageert hier juist tegenover gesteld op, die gaat dus alleen maar meer aanmaken.
    Houd de moed erin, bij mij is het zo dat ik er nu prima mee kan voeden/functioneren en ik heb nog wel eens erg gestuwde borsten maar het is nu prima te doen en ik lek niet meer zo vreselijk (kan echt niet zonder zoogkrompressen maar goed) heb geen handdoeken meer nodig.
    Ik leef nu ook weer een beetje voor mezelf en niet alleen voor de BV. Dat gevoel had ik vooral een beetje ik zat er soms helemaal doorheen, overal lag melk op de grond en als ik boven de wieg stond, in de douchestond, me aankleedde, op de wc zat overal lekte mijn melk. Vreselijk maar het komt goed!!

Als ik jou was zou ik vooral de thee blijven proberen baat het niet dan schaadt het niet!!
    Succes en het loont echt, ik geniet er nu echt van.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Bij mij is het ook de rechterborst die zo volloopt en die een enorme straal geeft met de toeschietreflex. Herkenbaar, die bende. Ik droog steeds mijn tepel af en haar mond, anders glibbert het teveel :D

Je maintiendrai! (ooit dan).

Deel Deze Pagina