Hoi meiden, Ik zie hier veel vragen over hoeveelheid voeding... Mijn mannetje was 4 weken kreeg 90 cc ( 3 schepjes ) en dit om de 3uur dus 8 x per dag Van consultatiebureau moest ik na de 6 keer per dag van haar gaan proberen en op de 90 cc blijven 'ons mannetje was te zwaar volgens haar' Ze adviseerde om forte te nemen voor hongerige baby's. Ik ben toen 6 x per dag 90 cc gaan geven en s'avonds voor het slapen gaan 2 x 120 cc, hij was de nacht tevreden maar overdag nog niet. Uiteindelijk ben ik op 6 x 120 cc uitgekomen door niet naar haar te luisteren maar naar me gevoel maar wel de forte die ze adviseerde Mijn mannetje was 8 weken en weer naar het consultatiebureau 'een andere mevrouw kreeg ik' Hij kreeg zijn prikjes en wat krijg ik te horen dat ik veel meer had mogen geven. Ik zei nou vorige keer niet ik ben zelf 120 gaan geven, nou dat mocht je toen al zei ze. En nu mocht ik 150 gaan geven en naar de 1000 ml per dag. Maar geen forte dat is niet nodig en te zwaar op zen maag dus weer gewoon standaard gaan geven.. En nu doet die het goed ( morgen 10 weken ) 5 x per dag 150 ml en hij slaapt van 11uur tot zo'n 6,30uur.. Vond zo erg me mannetje had gewoon honger Luister naar je gevoel
Hier hetzelfde hoor, de ene arts op het cb zei dat we over moesten op Forte omdat z'n groei volgens de curve te hard ging, bij de volgende afspraak 4 weken later zei een ander dat dat onzin was, z'n gewicht ging mooi gestaag omhoog en Forte vond ze maar onzin. M'n klomp brak En zo heb ik wel meer tegenstrijdige dingen gehoord van het cb. Inmiddels doe ik al een hele tijd hun adviezen ter harte nemen, maar toch echt zelf bepalen wat ik er mee doe, als ik er überhaupt iets mee doe. Flessen ophogen doe ik op eigen houtje. Ik ken m'n kind het beste
Jij kent je kind inderdaad het beste. Zo'n klein baby'tje hoeft zeker geen honger te lijden. Helaas zijn er wel ouders die klakkeloos doen wat het consultatiebureau zegt.
Ja voelde me zo schuldig en overal waar ik was vroegen ze aan mij heeft die honger, en huilen, en huilen zo erg. Ik zo nee geen honger kan niet hij heeft net gegeten mag straks pas weer.. vond zo erg nu achteraf Ben blij dat het nu goed is en ik neem het inderdaad in me op wat ze zeggen daar maar als me gevoel zegt ik doe het anders dan ik het ook. Ze kijken op de computer daar en zeggen ja hij zit precies op de streep het gaat goed met hem, en als die iets er boven of onder zit dan moet je ff opletten. Onzin elk kind is anders, en daar heb ik wel van geleerd!
Ja, zielig!! snap dat je dat heel erg vond! Gelukkig weet je nu beter, je eigen gevoel vertelt je veel meer dan welke arts dan ook! En elk kind is absoluut anders. Jammer dat zo veel instanties zoals cb het veel te letterlijk nemen met cijfertjes welke slechts gemiddelden zijn.
Idd gewoon op je gevoel afgaan!! Als CB aan mij vraagt wat hij drinkt zeg ik tegenwoordig gewoon wat ze willen horen, in ons geval nu 4x 180/6 + wat rijstebloem en wat oefenhapjes groente/fruit... Maar soms heeft ie wat meer honger en krijgt ie een extra fles en soms juist ook wat minder. Ik zeg lang niet alles meer want dan gaan ze zeiken tot en met (alles zeggen heb ik afgeleerd bij de 2e, bij de 1e deed ik dat wel haha). Het is mijn kind, ik ga naar het CB voor de inentingen. Ik zie zo ook wel dat hij goed groeit Ik ben heel simpel, honger is honger en vol is vol, slapen is slapen en wakker is wakker... Uiteraard als het binnen de perken blijft, tja de ene dag heeft ie meer honger dan de andere dag, dat is bij mezelf ook zo. En de ene dag slaapt ie meer dan de andere dag... Het is geen robotje met een kant en klare gebruiksaanwijzing Overigens zijn ze bij ons op het cb nu al wel zover dat ze iets verder kijken dan hun neus lang is. Ik ben bijvoorbeeld nogal mager en manlief was dat vroeger ook. Die is inmiddels wel wat steviger maar goed.. Dus ze kijken nu ook naar de ouders. Zoonlief is wat aan de lichte kant voor zijn leeftijd, maar ze kijken dan ook echt waar hij vandaan komt. Laag geboortegewicht en een tengere moeder
Je doet het prima. Op je gevoel af gaan. En vertel het consultatiebureau wat ze willen horen of vertel ze gewoon wat je doet maar trek je niets aan van wat ze zeggen over voedingen en gewicht. Ieder kind volgt een lijntje. Het is juist heel natuurlijk om het gedrag van je kind te volgen en niet in schema's te denken. Met flesvoeding kun je dat net zo goed doen als met borstvoeding. Ik heb zelf altijd borstvoeding gegeven maar dat moest volgens hun ook maar max 6 keer per dag. Terwijl mijn 1e en derde kind snackers waren dus lekker om de twee uur dronken. Jammer dan. Ze waren allebei aan de lichte kant en mijn productie had het nodig. Succes!
Ik ken het gevoel! Wat werdt ik onzeker gemaakt door het CB zeg! (Eerste kindje) Zoontje was te dik kreeg veels te veel en ga zo maar door. Hier 2 dames die er werken en elkaar continu tegen spreken. Na 2 mnd aanmodderen ben ik hem gaan volgen en dat ging een stuk beter. Idd een schema hadden wij niks aan soms had hij na 4 uur pas honger en soms al na 2 uur. Dat ik met 5mnd nog op 6 flesjes van 120/4 zat was ook zo een probleem maar ja hij wilde gewoon zijn flesjes en die kreeg hij van mij. Soms vergeten ze dat niet elk kindje hetzelfde is en andere behoeftes nodig hebben.
Check.. Het beste advies kreeg ik van de nutrilon lijn. Doet cb had bedacht dat was fruit met 3,5 maand wel handig zou zijn tegen de extreme honger van mijn oudste. Nutrilon lijn dacht eerst aan forte, en later nog johannesbroodpitmeel. Dat bleek de oplossing voor de 7x200cc die hij graag wilde. Alsof dat fruit 2 volle flessen kon vervangen..