Beste teddy Daar ben ik weer.... Na mijn productie problemen lijk ik nu weer spruw te hebben? Ik dacht vrijdag goh beetje zere tepels maar misschien komt dat wel door het vele aanleggen en liggend voeden ( ben ik niet zo handig in...) Echter zaterdag begon onze dochter al met elke 2u drinken en vandaag ook maar dab steeds loslaten huilen overstrekken heel sneu! Ik zie niks bij haar vorige x echt kwark in mond maar misschien ben ik er nu wel heel vroeg bij?! Ik heb avond gentiaan gesmeerd maar heb er vorige x 10 wkn mee gelopen dus ik ben lichtelijk neurotisch nu... Vorige x heb ik na lang aandringen kuur fluconazol gehad en ik neig ernaar om dit morgen weer te vragen. Wrs heb ik het zelf veroorzaakt door haar spruw melk te geven... Ik moest wel want heb amper voorraad! Bovendien zei h arts dat dat wel kon?! Ze heeft het ook al eerder gehad want ik heb natuurlijk al duw tijd gekolfd en ingevroren. Hoe moet ik dat nu aanpakken? Melk aan de kook brengen las ik? Wanneer is melk schimmel vrij na gebruik gentiaan en of fluconazol ? Of is het iets anders denk je?? Baal echt enorm!!! Wil er echt zo snel mogelijk van af want begon voeden nu pas leuk te vinden ( heb echt ruim 10 kloven-pijn gehad...) dacht er nu zelfs aan om lang te gaan voeden!!
Hoi, Oef dat is balen. Kun je de pijn omschrijven? Welke dosering fluconazol heb je de vorige keer gehad? Het is idd niet duidelijk of de schimmel overleefd in ingevroren melk. De melk tegen de kook aanbrengen kan helpen om een infectie te voorkomen, maar ook dat is niet 100% zeker. Ken je dit document? Sterkte meid.
hoi teddy, ja de pijn omschrijven... gewoon schrale tepel die bij aanhapppen pijnlijk is. ik heb er vorige x zolang mee gelopen omdat we er niet zeker van waren dat het spruw was! dacht elke x dat ik niet goed aanlegde enzo... nu blijkt dus na een 14 daagse kuur (start met 400 mg daarna 200 1dd1) dat het wel echt spruw was want heb daarna 6 wkn zonder enige klacht kunnen voeden heb nu net weer een kuur gekregen misschien wat voorbarig maar wil niet weer lang door rommelen. ga ook door met de gentiaan violet en hopelijk zijn we er nu wel snel vanaf. heo lang denk je dat het duurt voordat ik de melk weer kan invriezen? weekje? gebruik nu al 3 dagen gentiaan violet elke avond zijn we allebei paars tijdens de fluconazolkuur kan ik wel de 1e wkn mijn voorraadje geven toch? het gaat trouwens heel goed met mn productie!! dat dan weer wel groetjes
Hoi, Je mag blij zijn met een huisarts die die dosering fluconazol voor wil schrijven. Maar voor spruw zeker de juiste dosering. Zolang je spruw behandelt kun je ook de evt. besmette melk geven. Het beste kun je de melk die je nu afkolft voor het invriezen al tegen de kook aanbrengen. Als je het dan ontdooit hoef je geen extra handelingen meer te doen. Laten we hopen dat de spruw zich laat overwinnen. Laat voor de zekerheid alle suikers uit je dieet. De schimmel is dol op zoetigheid. Fijn dat de productie er niet onder lijdt.
Hoi teddy Nou de fluconazol doet goed zijn werk! Hebn allebei gelukkig geen pijn meer De h arts wilde het eerst ook niet voorschrijven en kwam met 1 doses aan waarbij ik die dag dan maar kv moest geven grrr Na een aantal artikelen via lact bureau te hebn gelezen zijn ze heel wat wijzer en schreef ze het deze x zo voor. Wel nog even noemen dat als je geen schilferige tepels hebt of baby witte tong dan heb je echt geen spruw hoor.... Dank voor je hulp weer vooral tip over gekolfde melk eerst koken was een goede !