Ik draag alleen maar beugelbeha's (vind dat gewoon het prettigst/mooist) maar nu zei een vriendin van me laatst dat dat tijdens de zwangerschap slechte invloed kan hebben op de ontwikkeling van de melkklieren (ofzoiets?). Is dat zo, en moet ik dus andere beha's gaan kopen? Of kan het geen kwaad? Of kan het nu nog geen kwaad maar straks als mijn baby'tje er is en ik BV wil geven wel? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Hoi, beugelbh's kunnen eventueel op een melkkanaaltje drukken en zodoende een verstopping geven. Veel vrouwen hebben daarom in het begin, wanneer je borsten nog heel vol aanvoelen geen zin in het dragen van een beugelbh. Als je een tijdje bv geeft en je borsten weer wat soepeler aanvoelen, kan het best. Je kunt tegen die tijd gewoon kijken wat je prettig vindt, vooral als je alert blijft op gevoelige plekken in je borst. Voor de ontwikkeling van klierweefsel maakt het niet uit, je weefsel ontwikkelt zich ook buiten zwangerschap om (tijdens iedere menstruatie). Geen enkel punt dus. groetjes Kirsten