Hoi, Mijn zoontje is bijna 7 weken oud en weegt om en nabij de 5kg (56cm). Overdag komt hij om de 3 a 4 uur voor zijn flesje en 's nachts slaapt hij al redelijk wat uurtjes door. Hij zat op 7 flesjes van 120cc en drinkt deze ook allemaal zo goed als leeg. Voor zijn laatste fles rond 11/12 uur moet ik alleen vaak alles uit de kast trekken om hem wakker te krijgen. Na deze fles slaapt hij door tot ongeveer half 4/ half 5. De laatste week zijn de tijden een beetje verschoven en leg ik hem na het flesje van 10 uur half 11 in zijn bedje, om dan vanzelf wel te merken hoe laat hij weer komt. Tot mijn verbazing is dit al een paar dagen dan pas om half 6. De tijden zijn nu 05:30-09:30-12:30-16:30-19:30-22:30 met hier en daar wat speling. Ik kom nu dan alleen uit op 6 flesjes ipv 7. Kan ik de flessen dan al verhogen naar 150cc? Of is dit nog teveel voor hem? Het lijkt mij dat hij nu anders te weinig binnen krijgt, al slaapt hij er wel op door. Alvast bedankt!
Beste Michellexxx, Met baby's kun je volgende rekenregel aanhouden: gewicht (in Kg) x 150 ml = het gemiddelde aantal ml per etmaal. Bij jouw kindje is dat dus 750 ml. Ik zou de flesjes dus niet ophogen naar 6x 150 ml want dan krijgt hij net iets teveel binnen. 6 x 120 ml is dus prima. Misschien dat je één flesje per dag, waarvan je weet dat die altijd wel opgaat, ietsjes kan verhogen naar 150 ml. groet, Anne