Te veel melk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door truffeltje, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    Hoi Heidi,

Mijn zoon is nu 2,5 week oud, groeit erg goed op de bv die ik geef. Echter heb ik naar mijn idee een overproductie. Ik bied nu per voeding 1 borst aan daar drinkt hij ongeveer 20 minuten, dan verschoon ik hem en drinkt hij aan de zelfde borst nog een minuut of 10. Hij komt dan gemiddeld weer na 3/3,5 uur. Ik ben dit zo gaan doen omdat hij eerst na de verschoning de tweede borst kreeg maar hij verslikte zich zo vaak omdat de melk er klokt..

De borst die aan de beurt is voor de voeding is iedere keer behoorlijk hard, ook rond de tepel. Ik heb nu een paar keer de druk er even afgekolfd (2 minuutjes, 30 cc) omdat mijn zoontje het anders niet aan lijkt te kunnen en zich nog vaker verslikt.. maar wat kan ik er verder aan doen? of wordt dat vanzelf minder? ik loop iedere keer met een pijnlijke zware borst rond..

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je bent nog helemaal in de periode van afstemmen van vraag en aanbod. Het past dus nog dat je nog stuwing kunt ervaren. Je zou kunnen overwegen om toch de tweede ronde aanleggen aan de andere borst te doen. Zo is daar wat spanning af en niet zo strak bij de volgende voeding. Wanneer je vindt dat dat niet gaat of onrustig blijft, dan is wat je doet prima: spanning er af, meer niet.

Succes!

Deel Deze Pagina