een borst per keer, slecht?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door maartje25, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo

Mijn dochter is bijna 2 weken oud...in het begin vaf ik twee borsten maar omdat ik eenoverproductie had is mij, door een lactatiekundige, aangeraden over te vaan op een borst per keer... de andere borst moet ik de druk eraf kolven zodat ik het volhoud tot de volgende voeding. Ook moest ze drinken met een tepelhoedje om te hoeveelheid melk rustig te laten lopen
    Nu is gelukkig de spanning weg en is afkolven niet meer nodig. Mijn borsten voelen nu ook niet meer zo vol. Ik ben dus bang dat mijn productie terugloopt of ineens stopt (aangezien je op internet leest dat twee borsten geven beter is voor de productie)

Gelukkig kan ze nu ook drinken zonder tepelhoedje omdat mijn tepels niet meer zo gespannen zijn...
    Maar is er nog wel genoeg melk nu alles zo 'slap' is?
    Hoe merk ik dat ze voldoende krijgt? Plassen doet ze goed...poepen om de dag

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoe je het nu doet is goed: zonder hoedje aan beide borsten laten drinken. Je zit nog in de eerste weken van afstemmen dus het zal heus in orde komen. Bij twijfel wissel je een keer vaker, maar 'ontspannen' borsten zonder stuwing zijn prima hoor! Je kunt je voorstellen dat vrouwen die langer dan 6 maanden voeden ook niet meer naar iedere voeding toe met stuwing lopen ;)

Bijna alle luiers nat en dagelijks poepen, daar gaan we voor!
    Dus: beide borsten per voeding, evt. een keer extra naar de andere kant en je zou nog na kunnen kolven met de hand op tijden dat je denkt dat ze niet zo veel heeft gedronken.

Succes!

3. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ik geef nu dus niet beide borsten maar 1 borst per keer...

Deel Deze Pagina