Baby 2 maanden oud komt weinig aan

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Eva1234, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1234

Eva1234 Nieuw lid

29 okt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Neem u mij niet kwalijk voor mijn Nederlands. Ik woon hiet de laatste 3 jaar en ik maak nog steeds veel fouten...!
    Ik hoop dat mijn vraag duidelijk kan verwoorden.
    Ik heb een dochter van 8 wk en ik geef haar borstvoeding. Ik weeg haar elke wk. De laatste wk heeft alleen 70gr aangekomen en dat is te weinig. Moet ik zorg maken? Van de cb zeiden nog niet. Maar als ik iets kan doen doe ik dat liever nu dan later.
    Beboorte gewicht om 2/9 3410.
    19/9 3755
    26/9 4045
    3/10 4290
    14/10 4580
    21/10 4820
    28/10 4890
    Zij drinkt de laatste maand onrustig. Zij beweegt zich tijden de voeding, zij maakt veel pauzes en meer dan 10' drinkt zij niet. Soms 5'.Maar zij kwam goed aan t/m laatste wk.
    Nog iets die misschien iets kan beteken. Toen zij 3-5 wk oud was poepte zij veel. 10 tot 12 luiers per dag. Wij dachten dat diarree was. De huisarts zei dat als zij goed aankomt is er niets. Ik heb toch de koemelk producten vermijderen en nu poep zij 3-4 keer per dag.
    Ik heb gelezen dat als een baby niet goed aankomen, misschien heeft blaasonsteking of een allergie. Wat denkt u?

Ik lees heel graag uw antwoord!

Gr. Eva

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo Eva,

Je schrijft keurig nederlands! Maar ik begrijp wat je bedoelt, heb zelf ook in het buitenland gewoond en je kunt je dan onzeker voelen over grammatica en spelling.

Over je vraag. Ik zie dat je kindje heel mooi groeide. En ook hard! Kindjes die zo goed groeien poepen in het begin inderdaad veel: alles wat ze niet meer op kunnen nemen uit jouw melk spugen of poepen ze weer uit. Niets aan de hand dus.

Onrustig gedrag kan komen doordat de melkstroom snel of niet snel genoeg gaat naar haar zin. Ook kan het zijn dat je wat ruim melk maakt. Dit zie je terug aan haar groeien: zo;n 200-300 gram per week!!! Vaak zie je dat dit snelle groeien af vlakt, zij het nog niet zo jong.
    Ik vermoed dat ze of iets onder de leden had en haar energie nodig had om weerstand op te bouwen in plaats van groei (kan het zijn dat ze verkouden was, of iemand in huis die ziek is geweest?) Het kan ook zijn dat ze op ander vlak aan het ontwikkelen was op dat moment. Dat kan zijn lengte groei, of ontwikkeling in wat ze aan kan op dat moment.

Kortom: ik zou me nog geen zorgen maken. Kijk het over een periode van 3 weken aan, dan kun je zeggen wat haar (nieuwe) groeigemiddelde is. Natuurlijk moet ze wel blijven plassen en je vrolijk begroeten!

Veel succes, geniet van je kindje

Deel Deze Pagina