Hallo allemaal, Ik denk dat ik een beetje moeilijk doe maar ik kom er niet echt uit wat ik mijn zoontje voor z'n eerste verjaardag wil geven. Voor buiten krijgt hij zo'n schildpad zandbak. Een looptractor en een babywalker hebben we al staan, maar ik wil hem dus iets anders geven waar hij zich al vrij snel vanaf z'n eerste verjaardag binnen goed mee kan vermaken. Liefst zonder allerlei muziekjes want dat heeft hij al wel. Hij heeft ook al (bij z'n geboorte gekregen) best veel Duplo maar daarvan begrijp ik van mensen uit m'n omgeving dat kinderen vaak toch wel 1,5 a 2 zijn voor ze er echt iets mee kunnen. Ik wil dus liever ook niet iets wat een beetje dubbel op is met Duplo, zoals Little People ofzo. Ik kom zelf eigenlijk op vooral houten speelgoed uit wat me leuk lijkt. Aan jullie dus de vraag of onderstaande dingen echt leuk zijn voor een dreumes van net 1 om zich binnen een poosje mee te vermaken. Andere tips voor het ultieme binnenspeelgoed voor een 1-jarige zijn ook welkom!! Haba Anton's boerderij (ben ik zelf helemaal weg van ) Haba Speelwereld Antons boerderij - Speelwinkel De Ronde Prins Of een vormenstoof, deze of een gewone met vierkantjes en driehoekjes zeg maar Kidkraft Ark van Noach vormenstoof Activiteitenkubus https://www.mamaloesbabysjop.nl/tiamo-woezel-pip-houten-activiteitenkubus-woez9091-tl Of gewoon een grote ton met blokken https://www.bol.com/nl/p/blokkenton-100-delig/1004004011781842/ Wheelybug of Puky 4-wieler loopfiets lijken me ook erg leuk maar misschien wat dubbelop met de looptractor.. En een blokkenkar ook superleuk maar misschien dubbelop met de babywalker.. Nou ik zie dus door de bomen het bos niet meer maar ik hoor graag wat jullie zouden doen!
Ik zou de haba boerderij doen, met 1 jaar is het vooral ontdekken nog en dus maken de figuurtjes het extra leuk ten opzichte van de gewone blokken. Ik vind hem ook heel leuk voor de tweede verjaardag van onze dochter evt. De kubus is ook wel leuk, maar ik vind toch dat ze minder kunnen daarmee op de langere termijn. De vormenstoof is ook heel leuk, maar als vormenstoof motorisch nog erg lastig met de openingen aan de zijkant, die is geschikter bij hogere leeftijd
een wobbel? daar kunnen ze nu al mee spelen en de komende jaren ook nog Wobbel: het houten speelgoed dat jong en oud beweegt - Wobbel
Een boerderij is altijd leuk, maar ik zou niet voor deze gaan, de reviews op amazon zijn slecht, het ding stort makkelijk in elkaar: https://www.amazon.de/HABA-300523-Spielwelt-Antons-Bauernhof/dp/B00U4T6Z1U/ref=sr_1_243?s=toys&rps=1&ie=UTF8&qid=1487325197&sr=1-243&keywords=haba Misschien dan eerder deze: https://www.amazon.de/Haba-5581-Spielwelt-Bauernhof-Spielset/dp/B005HAW5LA/ref=sr_1_6?s=toys&ie=UTF8&qid=1487325333&sr=1-6&keywords=haba+meine+erste of deze: https://www.amazon.de/HABA-7633-Spielwelt-Gro%C3%9Fes-Spielset/dp/B00BF3CM6G/ref=sr_1_16?s=toys&ie=UTF8&qid=1487325333&sr=1-16&keywords=haba+meine+erste
Het keukentje is echt een aanrader! De jongste is hier net nog geen 1 jaar, maar speelt al heel veel met het IKEA keukentje van zijn grote broer. Deurtjes open, deurtjes dicht, lekker staan bij het keukentje. Spulletjes in bakjes doen en er weer uit. De oudste is nu bijna 3, en vindt zijn keukentje nog steeds geweldig. Dus echt een top cadeau
Iets anders wat mijn beide kinderen leuk vinden: een houten autoglijbaan (ipv knikkerbaan). Officieel vaak pas vanaf 3, maar hier vanaf 1 al een hit! limango
Ik vind het speelgoed van grimms erg mooi. Heb zelf de grote regenboog en ben er heel blij mee. En staat ook nog eens super op m'n dressoir als er niet mee gespeeld wordt. Zoon bouwt er nog niet mee, maar vind het wel leuk om de bogen door de kamer te gooien. Zoon is zelf vooral fan van z'n ton met blokken (Hema), die moet sochtends als eerste door de hele kamer. Is mama heel blij mee. Een wobbel staat op m'n verlanglijstje, maar ik krijg m'n man niet overtuigd, zoveel geld voor een kromme plank zegt ie. Een loopfiets is een hele andere techniek dan de tractor, is een goede oefening voor evenwicht en maakt het leren fietsen straks ook makkelijker. Zelf hebben wij een houten van angels en bandits, die van driewieler naar tweewieler omgebouwd kan worden.
Een vergelijkbare activiteiten kubus had ik bij het kruidvat voor 5 euro. Nogal een verschil met die 20 euro. Dat vind ik op zich ook wel een leuke winkel om te shoppen voor cadeau's naast een hoofdcadeau. Autotjes zijn hier een hit. Maar knuffels ook heel erg. Tot nu toe heb ik voor zijn aankomende verjaardag: Houten kubus kv Opblaasbare rol kv Mega nijntje wk Maar hij heeft een oudere broer dus er is ook veel speelgoed. Anders had ik nog houten bouwblokken met doos als vormensloof geregeld. En zo'n karretje met houten blokken erop. Ballenbanen/activiteiten tuin is ook erg leuk. Parkeertorens. kruiptunnel. Toet toet.
Wij hebben de regenboog van Grimm gegeven aan onze dochters (in november 1 en 2 geworden), hier een succes. Ook voor de jongste, die vind het misschien nog wel leuker dan de oudste.
Wauw, wat een reacties en ideeën al! Jammer van die boerderij dat ie zo gammel blijkt.. En wat betreft de Wobbel denk ik een beetje hetzelfde als de man van Fristi Ik geloof wel dat het goed en mooi speelgoed is, zeker voor nog iets oudere kinderen maar ik vind het zelf niet zo leuk om te geven voor zijn eerste verjaardag. Valenti: De Pukylino, kunnen ze daar ook even mee vooruit of kan ik dan beter de Wutsch doen? Hij is heel gemiddeld qua lengte. Keukentje vind ik ook een erg leuk idee Grimm's ook erg mooi! Leuk, bedankt allemaal!
Een hamerbank, dl vond deze fantastisc en speelt er nog steeds wel eens mee (3,5 nu) https://www.despeeldoosgouda.nl/a-15805444/knikkerbanen/haba-hamerbank-ballino/ Wij hadden klein vormenstoofje, ook veel mee gespeeld Djeco speelgoed | vormenstoof pinguïn | Webshop Kleine Sam
Hamerbank was hier ook een groot s6 Vormenstoof ook Houten blokken kar vond ze de eerste 2 jaar ook geweldig
Hier hebben we ook een Wobbel voor onze jongens. Vooral een enorme hit bij de jongste. Elke dag meerdere keren per dag zit hij erop. Verder heeft hij de grote regenboog van Grimms, de 1001 nachten blokken van Grimms, de poppetjes in bakjes van Grimms en de houten auto's van Grimms. Alles is een succes en wordt dagelijks mee gespeeld. Verder vindt hij de houten ark van Noah van Ever Earth erg leuk (ook een vormenstoof gelijk) en de houten treinbaan die van zijn broer is geweest. En natuurlijk gewone houten blokken om mee te gooien en te bouwen
Ik durf een wobbel niet aan ivm krassen op het laminaat. Krukjes en stoelen hebben allemaal voor onder de poten, maar met een wobbel winkel gaat dat niet lukken Hoe is de ervaring bij de moeders die wel een wobbel in huis hebben?
Wij hebben voor de eerste verjaardag van onze dochter de dubbele regenboog van grimms gekocht. Ze vindt het vooral leuk om te kijken hoe wij bouwwerken maken (en eigenlijk nog leuker om die heel snel weer om te gooien 😉. Ook een vormenstoof is een aanrader. Wij hebben er eentje als kraamcadeautje gekregen van woezel en pip. Is maar klein, maar voor nu meer dan genoeg. Verder wil ik op korte termijn kijken voor een houten puzzel. Zo eentje waar ze vormpjes uit halen en weer terug kunnen stoppen. Bij Mn so heeft ze er eentje om mee te spelen, en dat vind ze erg leuk.
Op onze Wobbel zit een dikke laag vilt, daar kun je echt niet mee krassen. (Wij hebben een houten vloer en laminaat is juist veel krasbestendiger.)Hier wordt er regelmatig mee gespeeld! Jongste als brugje om overheen of onderdoor te kruipen en de oudste wobbelt er op los. De regenboog ook hier een succes en voor de 1e verjaardag van zoontje heeft hij een Wheeliebug gekregen, erg leuk! Verder zijn een blokkentoren of een blokkenkar van Janod een succes. En de Wonderworld regenboog/muziekblokken zijn hier ook interessant!
Wij vieren vandaag de verjaardag van dochter en zij heeft speelgoed van Grimms gekregen: de grote regenboog, het regenboog huisje en de poppetjes in bakjes. Vooral die laatste vindt ze leuk. Ik vind zelf een mooie houten trein (bijv die van Brio) ook erg gaaf, maar dat lijkt me meer iets voor volgend jaar.