@wishing, ja meis ik heb dat nu ook maar probeer me niet gek te maken maar het is zooooooooooo moeilijk! Maar als ik jou banner zie en ik weet die van mij, moeten we flink actief zijn vanavond haha!!! onze eisprong?????
hahaha ja dat was wel de bedoeling! Hopen dat vriendlief er ook zin in heeft Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik hoop dat de banner klopt hoor, ik ben nog niet ongesteld geweest na het stoppen met de pil...Althans toen ik m'n stopweek had werd ik natuurlijk gewoon ongesteld maar ik wacht mijn natuurlijke ongesteldheid even af haha. ik heb aangehouden hoe ik altijd ongi werd.. Ik probeer me niet te focussen op de dingen die ik voel...maar is idd zoooo moeilijk haha!
Ik ben nu ongesteld na de stopweek van de pil, ben erg benieuwd hoe het ontpillen gaat, heb de banner ook ingevuld op basis van cyclus met pil. En tsja wat beterft er niet mee bezig zijn gaat zo moeilijk elke dag foliumzuur slikken hier op ZP rondneuzen en natuurlijk op allerlei site kijken of ze wat leuks hebben
Misschien moeten we onszelf afvragen wat is TE veel. Ik denk dat het wel natuurlijk is dat we veel bezig zijn met een zwangerschap.. vele van ons willen dit waarschijnlijk al langer dan vandaag
He meiden Wou toch even kwijt dat het niet zo waar is als iedereen zegt dat je minder snel zwanger raakt als je er veel mee bezig bent.. Als iemand een stresskip is ben ik het wel, ik was al wel een half jaar voordat ik met de pil stopte op internet aan het speuren naar baby spulletjes.. wist al precies welk kamertje we wouden en zei soms zelfs tegen mijn vriend ´zullen we vast beginnen met het behang afhalen zodat tegen die tijd de behanger direct kan komen´ we zijn in maart 2011 gestopt met de pil en in mijn hoofd ging alleen nog maar het zwanger worden om.. de eerste x dat ik ongesteld werd na het stoppen met de pil (wel netjes een cyclus van 28 dagen) dacht ik al ´zie nou maar het lukt niet bij ons..´ ik was er echt zoooooó erg mee bezig niet normaal meer soms en toen 5 maandjes later ZWANGER!! ben nu inmiddels 25 weken en 6 dagen zwanger en natuurlijk is dat behang er inmiddels af en zit er nieuwe op hihi maar wat ik zeggen wil.. Droom vast lekker vooruit en als je iets zo graag wilt kan het toch ook niet anders dat we er zo mee bezig zijn!! Ik hoop voor jullie allemaal snel een hele fijne zwangerschap!! Liefs
Zo lekker herkenbaar allemaal ! Nu mijn vriend echt helemaal overstag is gegaan doet hij Heel erg zijn best rondom kinderen en het is zo schattig! En ik Tsjaa ik kijk al sinds het stoppen met de pil naar kleding, spullen en van alles en nog wat..soms maak ik mezelf wel helemaal gek, al praat ik het voor mezelf goed, door te zeggen dat het de volgende maand wel eens raak kan zijn, dus waarom niet...
Fijn te horen dat niet alleen ik dlit heb. Ik heb al kinderwagen staan. Heb hwm van vriendin gekregen samen met heel veel baby kleertjes. En voor de wagen al nieuwe bekleding gekochy en al in huis. Ik heb voor het BAM moederschap gekozen en werk dus met een donor .en ZI. Het is dus bijna niet mogelijk ee niet mee bezig te zijn. Nu heb ik gister wel wat roze bloed verloren en vandaag is het bruin. Ik heb hele zere borsten en ook blauwe aders erop. Ik denk zelf dat ik met een late innesteling te maken heb. wat denken jullie want dit nooit eerder gehad. ik zit nu 3 dagen voor mijn nod. en heb 2 sldagen terug negatief getest. kan nog te vroeg zijn? Liefs,
Hoi Tamararos, Kan me voorstellen dat het nog spannender is als je alleenstaand bent. Heb je wel veel mensen waar je mee kunt praten? En dan bedoel ik met name ook een beetje weg kunt dromen en nadenken hoe het zal zijn? Nadenken over de leuke dingen die komen gaan helpt mij altijd wel. Dan ben je er wel mee bezig maar wel op een positieve manier. Dapper dat je deze stap zet. Ik wens je heel veel geluk en succes. Gr. Julia
Maar denk je nou werkelijk als het die maand geen kerst was geweest, je niet zwanger was geraakt, omdat je er dan misschien teveel aan had gedacht?! Sorry hoor, maar kan daar met de kop nie bij! En ik word daar ook een beetje opstandig van! Als het echt zo zou zijn dat als je er niet mee bezig bent, je zwanger werd, dan hadden de gynaecologen beter en reisbureau kunnen beginnen...dan werd iedereen die op vakantie ging en het los liet, zwanger! Meiden, geniet lekker van dat struinen op internet en wegdromen bij babykleertjes in de winkel! Zwanger worden moet een geweldig leuke weg zijn! Wees niet bang als het het 1e jaar niet lukt, want dat kan heel normaal zijn! Dat is het enige wat ik wil zeggen! Het moet namelijk geen strijd worden als je nog maar een paar maandjes bezig bent! En...mocht er toch iets aan de hand zijn, waardoor het niet lukt, (zoals bij ons) dan is dat nou eenmaal zo en dat is dan niet ontstaan omdat je er teveel mee bezig was, maar gewoon omdat het toch ergens niet goed zit... Daar kom je dan vanzelf wel achter als het te lang duurt. En dan nog zijn er meer wegen die naar Rome leiden, kijk maar naar mij! Maar bij heel veel stellen lukt het gewoon lekker spontaan en geniet dan van deze bijzondere tijd! Want het is spannend, maar het hoort vooral leuk te zijn! Veel plezier!
Je hebt gelijk Loesie! We moeten genieten van die voorpret! Al word ik zo nu en dan echt moe van mezelf... Het liefst 'klus' ik om de dag met de hoop zo snel mogelijk zwanger te raken. Uiteraard weet ik dat dat geen zekerheid bied en dat het wel 2 jaar kan duren of het misschien zelfs nooit lukt om zwanger te raken. Maar ik merk echt dat ik al gefrustreerd raak als mn vriend geen zin heeft... Daarnaast kijk ik nu zo uit naar het moment dat ik ongesteld moet worden. Bizar eigenlijk, want voor ik met de pil stopte, baalde ik altijd als het weer zover was. Nu wil ik weten of ik uberhaupt ongesteld word... Maar dan zeg ik mezelf weer dat ik moet relativeren, anders kan het zo'n teleurstelling zijn. Het komt er dus op neer dat het best leuk is om voorpret te hebben, maar het je ook ontzettend gek kan maken! Af en toe wou ik dat ik mijn gedachten even kon wissen!
@Loessie: helemaal mee eens! Ik denk dat we er allemaal gewoon heel veel mee bezig zijn en dat dat niet meer dan normaal is! Dit is zo iets bijzonders en iets wat je zo graag wil. Ik denk dat het niet normaal zou zijn om er helemaal niet mee bezig te zijn. Gelukkig is het hysterische er bij mij een beetje af. Toen ik net gestopt was met de pil, kon ik echt nergens anders meer aan denken en rende het liefst om de 5 minuten naar de wc om te kijken of er al iets gebeurd was! Ik had alle mogelijke onpillings- zwangerschaps- en ongesteldheidsklachten die er maar te vinden zijn. Gelukkig werd ik na 5 weken ongesteld en daarna is het allemaal wat rustiger geworden. Natuurlijk denk ik er elke dag aan (ik slik elke dag foliumzuur, doe elke dag temperaturen en zit elke dag hier rond te neuzen) maar ik ben er niet meer de HELE dag mee bezig.
(ik heb me voorgesteld in het voorstel topic , voor de mensen die denken "he een nieuwe die heeft zich nog niet voorgesteld" haha. Fijn om te lezen dat er nog meer vrouwen zo erg mee bezig zijn , het lijkt bij mij wel een obsessie . Ik ben in november gestopt met de pil. Was ook een beetje op me eten aan het leten en aan het sporten. Heb dat allemaal meteen aan de kant gezet. Maar ben vanaf deze maand toch weer begonnen , ik heb zo een lol in het sporten en anders draait me leven alleen nog om zwanger worden en verban ik al me hobby's .
Welkom Lisanne! Dat moet je idd niet doen. Stel dat he een tijd duurt voor je zwanger bent, dan zou je nog ongelukkig worden als je er alles voor laat. Ik hou ook al wel rekening met eten, omdat ik dan vast kan wennen en omdat je tenslotte niet meteen weet als je zwanger bent, dus ik wil geen onnodige risico's lopen. Vooral filet american, osseworst, brie en tartaartjes laat ik staan.
Bedankt het welkomheten , haha . Ja dat herken ik , ik eet zowizo al geen vlees dus dat scheelt , maar fransje kaasjes laat laat ik ook staan . Ben jij ook bezig voor de eerste? En hoelang ben je al bezig ?
Hoop dat het snel raak mag zijn . Ik heb eind november de laatste pil geslikt . In december mijn ong gehad . Dus ook nog niet zo lang bezig . Haha gek he dat het nu gelijk je hele leven beheerst , zwanger worden . Mijn vriend heeft dat dus totaal niet dat het zijn leven beheerst , zou wel met hem willen ruilen . Is jou vriend/man er ook erg mee bezig ?