te veel met zwanger worden bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bloempje89, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabine86

sabine86 Nieuw lid

13 mrt 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het helemaal.. Hoe kun je nu je gevoel uitschakelen. Ik wordt gek van mezelf en dat besef ik me ook goed maar toch blijf ik het doen. Nu 6 maanden bezig, dus mag misschien nog niet mopperen maar het lijkt wel of iedereen om me heen zwanger if of wordt!!! pff

2. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ja dat heb ik ook overal zwangere kennissen en overal baby,s pfff

3. happy3

happy3 Niet meer actief

Hallo,
    hier nog eentje die eigenlijk teveel bezig is met zwanger worden.
    Bij ons eerste kindje was ik er echt veel teveel mee bezig, en in de maanden dat ik dacht deze maand lukt het toch niet, hadden we prijs:p
    Dus nu we voor een tweede gaan, dacht ik ik ga er niet mee bezig zijn, dan lukt het direct. Maar ondertussen is ronde 3 begonnen, en merk ik toch dat ik er wel mee bezig ben, kan eigenlijk ook niet anders hé. Folium slikken, cyclus in de gaten houden, over 8 weken vertrekken we op reis, en heb nu al uitgeteld als ik tegen dan niet zwanger ben, dat word ik net ongesteld de dag dat we vertrekken:(

Voor mijn ventje hoeft een tweede eigenlijk niet persé, maar hij was wel harder teleurgesteld als ik omdat het niet gelukt was deze maand:D, ook hij neemt alle dagen mooi zijn vitamientjes in:p

4. Nwin

Nwin Nieuw lid

14 mrt 2012
    4
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Mensen (incl. mijn Gyn) zeggen steeds dat je moet ontspannen er er niet aan moet denken...hoe dan? elke maand afwachten of je ongi komt, dan aan de ovulatietesten en manlief niet laten merken dat het klussen echt ff "moet" en dan weer wachten op je Nod!! En elke dag denken aan je foliumzuur maakt ook dat je er weer bij stil staat. Je snapt dit pas echt geloof ik als je zelf in de situatie zit..

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Gek dat je gyn dat zegt. Die zegt dat misschien meer voor jezelf, om wat rust te krijgen in je hoofd ofzo. Maar helemaal er niet aan denken gaat niet. Probeer wel om niet hyper te worden. Ik heb dat in het begin gehad, dat is echt niet leuk.

Maar ik heb ooit iemand om het forum zie zetten dat een gyn had gezegd dat er niet mee bezig zijn onzin is, anders was hij wel een reisbureau begonnen. :p

6. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Hoi dames, hier mag ik me zeker ook aanmelden..
    Ik ben nog maar in de 2de ronde ! Maar ik wil het zoo graag.. Als een gek schuim ik het internet af om mijn symptomen te onderzoeken :) Mijn vriend zegt dan: "We zullen wel zien, hoop maar niet te hard of je bent teleurgesteld" of "Als je denkt dat je iets voelt, dan voel je dat ook" Maar ik kan er niets aan doen, het maakt me gewoon gelukkig (en tegelijkertijd verschrikkelijk onzeker) Ik wist op voorhand echt niet dat het zoveel bij me teweeg ging brengen, dit kan je echt pas snappen als je der mee bezig bent :) Veel succes meiden, liefs

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

En hier op het forum zitten helpt ook niet echt :p
    Zolang je er op een positieve manier mee bezig bent en het je leven niet teveel overheerst is er niks aan de hand.
    Zelf ben ik intussen erg verdrietig en teleurgesteld dat het nog niet is gelukt. De afgelopen vakantie (uiteraard gepland in de vruchtbare periode;)) heeft weer wat rust in mijn hoofd gebracht.

Er niet aan denken is onmogelijk. Maar ik hoop wel dat ik de stress wat meer op afstand kan houden.

8. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik was er teveel mee bezig, werd er zelf een beetje gek van. Maar het heeft geen negatieve invloed gehad, want ik ben toch echt zwanger geworden! Vooral niet denken dat als je er teveel aan denkt, je dan niet zwanger zal worden.

9. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn vriend is er juist de laatste tijd meer mee bezig dan ik!
    Hij wist deze maand te zeggen wanneer ik vruchtbaar was, ik heb er niet aan gedacht, en gister belde hij,dat ie het Wiegenlied hoorde van de 3js in de auto en dat ie hoopte dat ook te kunnen zingen voor onze kleine.. lieeefff!!
    Als ie dat zegt ben ik weer zo verliefd op hem!! ;)

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben er ook veel mee bezig... Sinds de beslissing is gevallen om voor een kindje te gaan, informeer ik me suf. Ik heb alle forums, websites en tijdschriften al doorgespit.
    Hoewel het misschien niet heel goed is om er continue mee bezig te zijn, merk ik wel dat het me ook energie geeft. Hoe leuk is het om er over te lezen!

En hoewel we nog in ronde 1 zitten heb ik ook al hele garderobes aan mijn winkelmandje toegevoegd.

Ik ben niet heel panisch over het snel zwanger worden, als de voorpret die ik nu heb maar zo leuk blijft tot het daadwerkelijk zo mag zijn! :)

11. Nwin

Nwin Nieuw lid

14 mrt 2012
    4
    0
    0
    Haarlemmermeer
    @Babke, ik loop bij deze gyn omdat ik een medisch verhaal heb. Heb een operatie achter de rug om mijn baarmoeder dicht te binden dit is via mijn buik gedaan. Hij is een echte verstrooide proffesor (te grappig) en gelooft in positief denken...als ik onzekerheden uitspreek moet ik van hem altijd positief blijven en uitgaan van het goede...hij bedoeld het goed dus eigenlijk maar ik vind het lastig. Ik ben een realist. Ondertussen wel op zoek naar bewijs dat ik zwanger zou kunnen zijn elke maand en we willen het ook heel graag (iedereen hier natuurlijk). Hoop dat er snel een hoop goed nieuws is voor iedereen!!

12. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hier nog zo een die nergens anders aan kan denken... De afgelopen 3 weken heb ik van 10 dames moeten horen dat ze zwanger zijn... alsof het in de lucht hangt... Wij zijn helemaal nog niet lang bezig, maar als je het zoo graag wilt dan kan het niet snel genoeg gaan... wachten op NOD vind ik het ergste.. die onzekerheid... Als ik eenmaal ongesteld ben vind ik het prima, kunnen we ons weer klaarmaken voor een nieuwe ronde, maar het niet-weten vind ik echt heel irritant! elk krampje/pijntje/vleugje misselijkheid wordt uitgebreid tegen het licht gehouden en vergeleken met dames die wel zwanger zijn:) nou goed, voor nu zit ik komende week nog op het wachtbankje:( 24 maart NOD, duimduimduim:)

13. Kleintje1988

8 mrt 2012
    10
    0
    0
    Jaja, ook ik mag me toevoegen aan dit gesprek... Ben sinds november gestopt met de pil en toen ben ik al direct begonnen met informatie zoeken naar allerlei symptomen en de zwangerschap zelf. Ik hoopte iedere ronde heel erg dat ik zwanger zou zijn. Ook "voelde" ik vanalles en "zag" ik ook allerlei veranderingen. Nu ben ik realistischer geworden en laat ik het wat meer los. Ik leid me met veel dingen af en geniet van de seks die we hebben. Tuurlijk hoop ik dat ik zwanger ben, maar ik probeer er niet aan te denken. Mijn man heeft het ook te pakken, nu vraagt hij steeds of ik me wil testen. Ik ben 2 weken overtijd, maar had maandag een negatieve test. En nu houdt mijn man "me in de gaten" wat symptomen betreft, wel lief eigenlijk! :) Ik wacht nog even voor ik weer ga testen, maar ga ondertussen gewoon door met het leven. Is het zo, dan zou ik erg blij zijn en is het niet zo, dan is het niet. Daar kun je toch weinig aan veranderen!

Dames, veel succes met het zwanger worden en probeer veel leuke dingen te doen en je bezig te houden, zodat je er niet teveel aan kunt denken!

14. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    @kleintje: wel raar dat je nog niet ongi bent, terwijl de test negatief was. Heb je ovulatietesten gedaan? Idd heel veel succes met het wachten, zal voor je duimen

15. loes1990

loes1990 Fanatiek lid

8 mrt 2012
    1.835
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! bij alles wat ik doe denk ik aan zwanger worden.. ieder klein krampje, misselijkheid, moeheid bij alles denk ik zou het dan toch? ik weet dat het heel slecht is en dat ik het los moet gaan laten maar dat is zoooooo moeilijk! zit nu in dag 10 van mijn cyclus, 2e ronde, vorige cyclus was 35 dagen dus al hij regelmatig is zal ik nog minimaal 25 dagen moeten wachten tot ik iets weet..

succes dames!

16. Kleintje1988

8 mrt 2012
    10
    0
    0
    Dankjewel didi! Heb nog geen ovulatietesten gedaan, wil er niet zo de nadruk op leggen. Probeer het echt los te laten en af te wachten.

Deel Deze Pagina