Onze dochter krijgt sinds een week na haar geboorte volledige flesvoeding. Nu, sinds een paar dagen, lijkt het af en toe of ze de borst zoekt. Nu is het onmogelijk om bv te gaan geven, want er is al lang niks meer, maar hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Ja maar naar 1 maand snap ik dat wel, maar na 5 maanden en eigenlijk geen borstvoeding gehad dan zou je zeggen, dat is er ondertussen wel uit ! Maar ach kan geen kwaad toch? Misschien heeft ze wel gewoon zin in wat melk (dus flestijd) als ze dat doet? En verder kan je natuurlijk alsnog borstvoeding gaan geven als je dat wil, maar das een heel ander verhaal! Denk niet dat je daar na 5 maanden nog aan gaat beginnen !
gewoon instinct denk ik hoe lang het ook geleden is, was toch ook zo toen ze net geboren waren en nog nooit de borst gehad hadden! gaan ze ook op zoek naarr de tepel!
Zou kunnen, maar ik zou dus denken dat ze dat ondertussen wel verleerd zouden zijn ! Haha! Maar betekend niet dat dat niet kan. Overigens zou ik dan juist denken dat ze het al die tijd had blijven doen en niet opeens na zo een lange tijd. Snap je .
Ja dat heb ik dus ook. Vond het daarom een beetje vreemd. Ze doet het ook wel eens als ze net de fles leeg heeft. Nou ja, zal wel oerinsticnt zijn dan. Dat zal wat zijn na 5 maanden alsnog weer beginnen, lijkt mij een onbegonnen zaak.
Marin is nou 12 weken en heeft maar 4 dagen borstvoeding gehad samen met fles (kolven). En nog is ze helemaal druk als ik dr tegen mn borst rechtop houd. Dan slaat ze met dr hoofd heen en weer en met de mond open, dan is ze gewoon aan het zoeken
Denk dat het er idd gewoon nog in zit ook al is het 5 maanden verborgen geweest *gniffel*! Nee hoor, kan wel gewoon. Zijn ook vrouwen die zelf niet zwanger zijn geweest, geen kindje hebben maar een kindje adopteren, die dan dat kindje borstvoeding geven ! Dus geen onbegonnen zaak, alleen denk ik niet dat je dat gaat doen als je met een week gestopt bent !
Het kan wel hoor. Ik heb mijn zoontje 3,5 maand borstvoeding gegeven, helaas mee moeten stoppen omdat hij de borst niet meer wilde pakken. En enkel kolven vergte veel tijd en energie, toen ben ik er maar mee gestopt. Hij is nu bijna 5 maanden, en als ik hem bijvoorbeeld draag dan zoekt hij echt hoor, naar de tepel (borst) dit deed hij ook bij mijn zus toen ze 'm droeg haha. Ik zou echt niet gaan beginnen na 5 maanden, lijkt mij ook een onbegonnen zaak, en bovendien hoorde ik dat het niet goed is om lange tijd te stoppen en weer te gaan beginnen (heb ik van horen zeggen).
Bijzonder, hoe doe je dat dan bij een volgend kindje? Dan kan het toch ook zijn dat je stopt met de eerste en dan weer begint bij de volgende. Ben wel benieuwd van wie zoiets komt! Daarbij vind ik een week of 5-6 gestopt dus heel anders dan 5 maanden ! En het is echt geen onbegonnen zaak hoor, je moet het alleen willen, dan zijn er genoeg mogelijkheden! Maar als je het een onbegonnen zaak vind, lekker niet doen! Kan me ook niet voorrstellen dat iemand die al 5 mnd kunstvoeding geeft dan met borstvoeding gaat beginnen. Dan hadden ze er namelijk 5 mnd geleden wel mee verder gegaan !
Nee dat is niet specefiek tegen ts nee! Dat is gewoon in het algemeen, daarom staat er ook iemand en ze in mijn tekst. Neem alleen haar tijden even mee in mijn verhaaltje. Dus dat als je met 1 week besluit te stoppen, dan denk ik dus niet dat je met 5 maanden weer besluit te gaan beginne. Dat kan ik me niet indenken, kan begrijpen dat je daar dan geen zin in hebt. Want ik denk dat je dat dan dus wel eerder gedaan had ! Maar ik zeg gewoon dat het niet onmogelijk is. En dus gewoon voor iedereen die denkt dat het onbegonnen zaak/onmogelijk is. En ben dus benieuwd waar het vandaan komt dat het slecht is om lange tijd te stoppen en dan te beginnen. Want lijkt me niet dat dit is ander heb je volgens mij 2 opties. Optie 1 Bij eerste kindje beginnen blijven voeden tot er geen kindjes meer komen. Zodat je tussen door niet hoeft te stoppen en weer te beginnen. Optie 2 Bij eerste kindje beginnen en stoppen. Elk volgende kindje meteen kunstvoeding. Omdat je eerder met borstvoeding gestopt bent en het dan slecht is om weer te beginnen. Toch? Of hoe is jouw gedachte gang dan?
Wat ik bedoel ik, bijv. borstvoeding geven bij je eerste kindje en dan besluiten om te stoppen, en dan opeens na een paar maanden denken van heee ik wil weer geven (dat zou slecht zijn iets met het melk ofzo, hoor ik). Daar zou ik dus bewust niet voor gaan kiezen, ik heb zoiets van als ik stop dan stop ik gewoon. Met een volgend kindje zou ik het weer gaan proberen.
weet je zeker dat het de borst is die hij zoekt en niet gewoon een babyreflex uitvoert? vanaf de geboorte hebben alle babys een reflex die ervoor zorgt dat als ze honger hebben en ze voelen iets tegen hun wangetje ze er naartoe draaien. dat doen ze ook als je dus alleen over hun wangetje aait, zit er gewoon ingebakken, natuurlijk reflex. als hij tegen je aan zit en hij voelt je borst op zn wangetje kan hij zijn hoofdje ernaar draaien uit reflex.
Het is ook niet de bedoeling om wwer te gaan beginnen hoor. Ik vroeg me af of meer moeders dit herkenden. Maar waarschijnlijk is het gewoon een reflex/oerinstinct. Bij een volgend kindje zal ik zeker weer gaan proberen om bv te gaan geven. En misschien sneller & meer hulp zoeken als het net zo gaat als bij onze dochter.
Waarschijnlijk idd gewoon iets van een instinct nog wat boven gekomen is ! Of misschien vind ze het gewoon lekker zo ! En tuurlijk snap ik dat je niet meer wil beginnen. Maar bedoelde dus dat niet willen iets anders is dan niet kunnen/onmogelijk zijn ! Hulp zoeken etc dat is natuurlijk ook een keuze die jij maakt, daar gaat het natuurlijk helemaal niet over ! Ah, snap wat je bedoeld. Heb het zelf alleen nog nooit gehoord ! Maar geeft niet!
Ik ben nou toch wel benieuwd waarom het slecht zou zijn, opnieuw beginnen na 5 maanden. Wat gebeurt er dan met de melk, Beertje? Misschien dat je het nog kan navragen bij diegene die je verteld heeft dat het slecht is? Ik hoop snel van je te horen!
stel dat iemand na zo'n lange tijd weer zou beginnen, komt het dan wel weer opgang die voeding? Dat was toen bij mij al een drama, dan zou dat nu helemaal moeilijk zijn lijkt me.
Ja precies! Maarja misschien is het wel zo dat als je na zo een lange tijd weer begint je niet meer volledig kan voeden, dus je moet dan nog wat kunstvoeding erbij/ernaast geven of al groente/fruit geven.