te veel sint cadeaus of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Waarom vier je dan sinterklaas ??
    Je gaat toch geen sinterklaas vieren en vervolgens zeggen dat jij als ouder de kado's hebt gekocht ? dan is toch het idee van sinterklaas weg ..

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat waarom niet? Ik vraag me dan af hoe je dat verklaard.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    In mijn optiek is dat hele idee sowieso al weg als ik het hier lees.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee jullie doen weer andere dingen waar de rest van NL het niet perse mee eens is ;) Ieder zo zijn cultuur alhoewel ik persoonlijk er niet voor zou kiezen om mijn kindje zo afgezonderd / geisoleerd op te laten groeien, wat krijgen hun nou mee wat betreft respect hebben voor andere culturen, ze leren geeneens ermee omgaan of Nederlandse tradities volgen op een NL school! Dat vind ik persoonlijk veel kwalijker en onsocialer dan wel of niet teveel uitgeven met Sinterklaas.

Maar goed dat heeft weinig met Sinterklaas te maken ik snap zoiezo niet wat je in een topic doet over Sinterklaas als je het toch niet viert? Who cares wat andere kinderen dan krijgen toch? Jouw kinderen krijgen weer wat anders met een of ander feest wat jullie wel vieren... daar zie je mij toch ook niet over miepen?

5. Darlagirl

Waarom zou je dan niet die playmobielboot kopen ?? Omdat je buurjongetje dit niet krijgt ?? dat is toch krom ??

Doe je dat met avond eten ook ?
    '' Je krijgt vanavond een aardappeltje minder te eten want de buurjongen krijgt er ook altijd maar 3 omdat ze niet meer kunnen betalen ''

dat doe je toch ook niet ??

6. Darlagirl

Dan snap ik niet zo goed wat je hier doet ..

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    en hier ben ik het dus volledig mee eens..

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Euhm? Afgezonder geisoleerd onsociaal? Ze zit met 8 verschillende nationaliteiten in de klas, ze is zelf een product van 3 nationaliteiten. Ze heeft een Turkse, Indische en Nederlandse familie.. Christelijk, Islamitisch, atheistisch (mn zus ;) ). Ze hebben ook nog een leven buiten school he. En wat doen wij allemaal voor enge dingen?

Mijn familie viert Sinterklaas en die lopen nu tegen zulke dingen aan, daarbij heb ik zelf ook Sinterklaas gevierd..

Maar vier vooral lekker je feestje. En als mijn kinderen soms wat krijgen hang ik niet een verhaal op dat ze dit krijgt van een man omdat ze zo lief is geweest.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Snap je echt niet wat ik bedoel? Jij zegt toch dat je zoontje dat allemaal krijgt van de Sint, waarom krijgt je buurjongen dat dan niet van de Sint? Toch niet zo lief als je eigen zoontje?

10. Darlagirl

Dat moet je ook helemaal zelf weten maar ga dan ook hier geen discussie aan..

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee ik probeer jullie misschien wat in te laten zien maar blijkbaar vinden jullie het complete onzin om hier uberhaupt overna te denken of rekening mee te houden.

12. Darlagirl

Alsof die kleintjes zich zo bewust zijn van alle prijzen wat een kado heeft gekocht ;)

Maar laat maar, met iemand die zo anti sinterklaas is heb ik geen eens zin meer om mee in discussie te gaan ;)

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    pfff umm ik weet niet maar je maakt er echt een probleem van dat mensen de sint benoemen maar daar gaat toch heel sinterklaas om? om de sint, die kadootjes komt brengen?
    En als JIJ het niet viert betekend niet gelijk at heel nederland dan maar moet stoppen.. En als JOU kindje niks mee krijgt van sinterklaas is dat JOU keuze, niet die van de rest van nederland..

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben juist helemaal niet anti-sinterklaas! Ik vind het gewoon jammer dat het tegenwoordig allemaal maar om geld gaat en zoveel mogelijk cadeaus.

15. Darlagirl

Ik denk er zeker wel over na, ik weet als geen ander hoe het is om financieel in de shit te zitten maar dat wilt niet zeggen dat ik nu ik weer geld uit kan geven tijdens sinterklaas dat ik me dan inhoud omdat de buurvrouw twee tientjes minder uit kan geven..

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik snap niet waar ik rekening mee moet houden nee dat klopt want ik bepaal wat ik koop voor mijn kindje en als dat 100 euro aan stomzinnige kado's is moet ik dat zefl weten. Dat jij bepaald niet aan sinterklaas te doen dan moet je ook niet zeuren over mensen die het wel doen.. Want als ik rekening moet gaan houden met alle school./buurtgenootjes. pff dan kan ik beter helemaal niks meer kopen

17. Darlagirl

Hou jij als je een keertje wat extra's krijgt op de zaak omdat je bijvoorbeeld hebt overgewerkt ook rekening met gezinnen die dat niet iedere maand hebben ??

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben het op zich wel met je eens dat het daar niet helemaal om draait en dat het soms (tegenwoordig) wat uit de hand loopt.

Maar heel eerlijk als ik mijn lijstje bekijk vind ik daar echt niets absurds aan of iets, kijk 8 zakken vol daar zou ik mijn kinderen hor en dol mee maken en ze ook geen plezier mee doen, dan zijn ze op den duur het uitpakken echt beu, maar ik heb wel een hekel aan van die prul geven waar ze niets aan hebben of zo kapot is dus in die zin geef ik dan liever wat meer uit.

Schoenkadootjes doen wij bv hier niet aan omdat ik dat niet volgens traditie vind, wie zoet is krijgt lekkers, dus een taai taai pop, mandarijn, speculaasje, kruidnootjes dat soort dingen..

Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om ze helemaal gek te maken met kadootjes maar als iemand anders dat wel wil en het geld heeft dan kan ik daar ook niet mee zitten, mijn kinderen zijn zoiezo hardstikke blij met wat ze krijgen en heeft het tot nu toe nooit geboeid wat andere kindjes krijgen of hebben gekregen.. ze zijn al in de zevende hemel met hun eigen kadootjes....

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Trouwens je kan het ook anders zien, zij (de mensen die flink sinterklaas vieren hihi) houden de economie overeind en zorgen voor werk hahaha dus helpen ze toch nog onze medemens :)

20. Que

Que Niet meer actief

Ik wil eens even ingaan op deze eindeloze discussie.

Ik heb geen cent te besteden en hebben wij het dus heel moeilijk om 10 euro per kind uit te geven. Wij hebben hier 3 kids dus is totaal 30 euro. En dat is voor ons een week eten en drinken.

Maar werkelijk waar hoeveel geld een ieder aan zijn of haar kind uitgeeft moet iedereen voorzich zelf weten!

En ja 100den euro's of 1000den euro's vind ik erg veel, maar goed dat moet je zelf weten!

Dus aub laat de discussie ophouden en heb het alleen waar het nu echt over gaat.

Deel Deze Pagina