hier zijn het voor dingen die ik hem toch al wilde kopen eigenlijk. echt veel in het niet en vooral geen speelgoed haha. f krijgt een kleiset,broodtrommel beker en rugzak van cars (mepal). een servies en melk bekers van cars (jaja meneer is cars gek) een autotje van cars een houten brandweer kazerne (tweede passie hihi) verder een garage (opa en oma) y krijgt een loop duw enstep zebra van vtech een paar winterlaarsjes sokjes met een rammel en een pop ze krijgt er toch niet van mee. samen krijgen ze de little people kerststal. mischien komen er nog wat dingen bij maar dat zal niet heel veel zijn
Hier past het volgens mij wel in 1 zak. Heb denk ik 7 cadeautjes en vieren 't waarschijnlijk in 2x. Van opa en oma krijgt ze misschien iets kleins. Hier zijn we toe aan nieuw speelgoed dus dan is Sinterklaas een mooie gelegenheid. Wil nl. wat kunnen afwisselen met speelgoed maar hebben nu niet heel veel waardoor dat niet erg lukt. Tussendoor krijgt ze hier weinig en van de familie alleen met haar verjaardag.
Persoonlijk vind het ik wat veel, maar als jij het prima vindt ok Wij geven de kids tussendoor wel eens wat leuks, daarnaast is Sint en Kerst vrij snel achter elkaar. En mijn oudste dochter is ook eind oktober jarig. Dus het is allemaal achter elkaar. Na kerst krijgt ze voorlopig niks.
Ik vind het veel maar als jij het prima vindt, is dat toch in orde? Hier krijgt onze dochter van ons een nieuwe pop en een poppenwagen (hebben geen budget maar is dit jaar samen voor iets meer dan 100 euro), van 1 opa en oma krijgt ze voor 150 euro aan kleertjes, van de andere opa en oma heb ik totaaaal geen idee wat ze krijgt of voor hoeveel. Van oom en tante krijgt ze een poppen maxi-cosi, slaapzak en campingbedje. Dat is het dan ook ongeveer, vind ik prima. Met vriendinnen onderling doen we niet aan cadeaus voor de kids, daar zien we het nut niet van in, ook met het idee van: waar is dan het einde nog?
tja voor mij lijkt het ook veel. Maar veel belangrijker, voor de kinderen?? Daarbij vind ik 75 euro per kind (want zo begreep ik het) niet zo heel gek. Wij proberen rond de 50 euro te blijven, dus echt idioot is het niet. Maar dan heb je wel megaveel kleine cadeautjes denk, want hoe vul je anders 8 zakken met 150 euro, is dat allemaal prullaria dan?? Het gaat mij idd ook niet om het bedrag, maar wij proberen daar met die 50 euro voor onszelf een grens aan te houden. En dan geen 10 cadeau's want dat vinden wij gewoon te veel voor haar. We hebben dit jaar 3 cadeau's. Ze krijgt ook nog van opa en oma en van oom en tante (2 kanten allebei), dus dat zijn bij elkaar 10-12 pakjes en dat lijkt mij wel prima. We hebben een v-tech camera, een bordspel (koetje boe) en van die stoffen aanvullingen voor dr keukentje. (kip met losse kippenpootjes en pasta)
Ik vind het heel veel. Als het aan sommige opa's en oma's lag, had ik hier waarschijnlijk ook een enorme hoeveelheid aan cadeaus gehad. Dat wil ik niet, ik vind het niet nodig om ze te overladen met cadeaus. Hier pas het wel in 1 zak, we hebben zo'n 5 cadeautjes per kind en 1 gezamenlijk cadeau.
Een kind van 2 en 3 geld geven voor hun verjaardag en voor de sint als "erbij" .. Wat zielig voor hun zeg!! En de kadootjes vind ik echt schandalig veel!! Op deze manier leer je ze aan dat ze met de Sint veel kadootjes gaan krijgen (waar ze nooit allemaal mee spullen spelen) en leren ze elk jaar zoveel te krijgen. Als ze dan over een aantal jaren wat kadootjes minder krijgen, heb je van die heerlijk verwende nesten rondlopen! Die de waarde van kadootjes en geld niet kennen. Ik zelf zou dit nooit gedaan hebben! En ook oma/opa/etc verzocht hebben dit niet meer te doen omwille van de kids! Maarja, dan ben ik denk te nuchter....
wij kopen voor de beide jongens aan 50 euro aan kadootjes, mijn schoonouders hebben voor elk 1 groot kado. En de rest van de familie kopen 2 kadootjes per kind. Vorig jaar hadden we ook behoorlijk veel, en daar heb ik wat van gezegd, want de jongste speelde op een gegeven moment met het inpak papier. Ze hadden op een gegeven moment geen overzicht meer. En 8 zakken vindt ik dan ook ontzettend veel..
Tja, wij zitten hier ook zo rond de 20 cadeaus voor onze meid!! Hier maar 1 kind, dus het lijkt dan gelijk een stuk minder ve!! Hier geen 8 zakken, maar 2 zakken vol!! Ach, ik vind het wel leuk. Daar komen dan ook nog de cadeaus van de opa's en oma's bij
Geld geven voor een kinderverjaardag vind ik niet zo raar hoor. De kleine meid van mijn vriendin is tussen sint en kerst jarig. Met gescheiden grootouders betekend dat cadeau's voor sint, cadeau's voor haar verjaardag en cadeau's voor kerst. Wij geven haar altijd een cadeaukaart van een speelgoedwinkel voor haar verjaardag, dat wordt door mama bewaart tot ongeveer feb en dan gaan ze weer wat kopen (is het wat meer verspreid). Wij zelf hebben er (na het sintdrama van vorig jaar) paal en perk aan gesteld. Iedereen mag 1 cadeau per kind geven, dan hebben ze 4 cadeau's per kind. Wij geven onze zoon een storio en onze dochter krijgt van ons de puppy van V-tech. Van opa en oma krijgen onze zoon een nieuw verkeerskleed en onze dochter een hello kitty voor in bed (kop gaat branden als ze o pde buik drukt) Van oom en tante krijgt onze dochter een magisch tekenbord en onze zoon een aanhanger voor zijn trekker. Van mijn ouders krijgt onze zoon een magisch tekenbord en ze zijn nog zoekende voor mijn dochter. Ik vind het meer dan genoeg.
Jullie moeten doen wat goed voelt voor jullie. Ik vind het wel aardig veel persoonlijk. Hier worden de meiden ook verwend hoor! Opa en oma's die wilden ook wat geven, dus geven we een aantal cadeaus die we zelf hadden gehaald met kerst of later een keer anders word het teveel.
Ik vind het zelf ook veel... Als Joris al 1 zak vol zou krijgen, dan ziet hij door de bomen het bos niet meer en zal het sinterklaasfeest meteen afgelopen zijn doordat hij dan echt niet gezellig is... Het is jouw kind, als jij dat leuk vind en het kind ook, is er niks aan de hand joh. Ik persoonlijk vind dat het sinterklaasgebeuren (en ook zo kerst) leuk moet blijven en niet overladen moeten worden met kado's waarvan de helft dadelijk gaat verstoffen. Ik heb ook met de familie geregeld dat ze mij het bedrag laten weten wat ze willen uitgeven. Met dat bedrag geef ik ze tips wat ze kunnen kopen, ze mogen dan zelf kiezen. Niet een hele lading kleine kado's.
als ze idd jarig zijn rond de feestdagen kan ik me voorstellen dat je niet zoveel cadeau's meer weet of wil geven. Toch zal ik dan altijd nog doen dat ze een klein cadeautje krijgen. Vind het sneu ze geld te geven. Daar kan een kind niks mee. Ik zou dan anders iets van stiften of een kleurboek geven en dan geld aan de ouders die het op een spaarrekening kunnen zetten of later wat voor ze kan halen.Dan hebben ze wel een cadeau gehad op hun verjaardag.
Ik vind het behoorlijk veel. Vroeger hadden wij 1of 2 zakken(lag aan de grote van de kado`s) en daar zat voor het hele gezin(6personen) in. Wij deden niet aan kerstkado`s. En schoenkado`s waren gewoon kleine dingen: marsepein, zakje pepernoten, dat soort dingen. En ik ben nooit iets te kort gekomen.
Nou. ligt toch wel aan de leeftijd van het kind! Een kind van 2-3-4 jaar vind het openen van kadootjes nog veel te leuk! En een kind van 2 jaar kan echt niet aan het handje van zijn/haar mama aangeven wat hij leuk vind voor het bedrag wat hij gekregen heeft. Daar heeft zo'n kindje toch helemaal geen inzicht in .. die vind alles uit de speelgoedwinkel wel leuk! Vandaag is mijn neefje jarig en die spaart voor een of ander spelcomputer ding en wil graag geld hebben. Maarja, hij is dan al zowat een tiener, dus dan vind ik het ook niet erg om geld te geven als hij daarom vraagt. Oja, en mijn eigen zoontje is 1 dag na pakjesavond jarig en krijgt altijd zijn verjaardagskadootje ietsjes eerder, zodat het overzicht bewaard blijft voor hem! Hij heeft dus van ons gisteren al zijn kadootje gekregen en heeft er nu dikke pret van.
hahha wat veel!! wel leuk hoor! maar idd tis de vraag of die kleintjes dat allemaal kunnen verwerken. Heb er zelf nog geen ervaring mee , maar wel eens gezien dat een kindje eigenlijk het speelgoed wat aan de kant liet staan en met zn knuffeltje ging spelen , was allemaal veel te overweldigend zeg maar! Miss een ideetje om het wat verspreid te geven? kunnen ze eraan wennen miss? Nou ja iig heel veel plezier! leuke cadeaus allemaal. Hier twee cadeautjes gekocht voor de kleine! hij is toch toe aan wat ander speelgoed.... dus dat is makkelijk!
hoi even een reactie op het uitpakken aan de lopende band en dan weg leggen ... ik denk dat dat normaal is , zeker voor kleine kinderen, bij ons was het ook zo dan het open doen - smijt - open doen - smijt was , en dan nadien pas goed kijken wat er in zit. dat heeft in mijn ogen niets te maken met verwend zijn hoor. Ik laat ze gewoon doen met dat uitpakken, zet alles netjes opzij en dan laat ik ze de erop volgende dagen telkens iets nieuws kiezen wat we uit de verpakking halen en waar ze mee gaan spelen. wij kregen vroeger thuis ook altijd vrij veel met sinterklaas en verjaardag en ik vind niet dat je je kinderen daarmee verwent. Waar je ze wel mee verwent, in mijn ogen dan, is wanneer je altijd toegeeft aan hun grillen en hen hun zin geeft wanneer ze bv in de winkel hun keel open zetten voor speelgoed of snoep . Of wanneer je hen toelaat om over je grenzen te gaan. in belgie hebben we geen pakjesavond maar staat alles klaar 's morgens, wat wil zeggen dat ze de hele massa ineens zien staan en dat heeft ook wel nadelen want dan is alle overzicht weg . Ik ga het om die reden inpakken zodat ze het toch nog één voor een kunnen bekijken. 3 zakken cadeaus is best wel veel maar het gaat er om wat het allemaal is hé , ik zelf zou ook wel zoveel durven geven hoor dit jaar krijgt mijn zoon 4-5 cadeaus van ons waarvan 1 duur ( playmobil) en de dochter een 5-tal , wij zitten in totaal ook aan een 150 - 160 euro. de vorige jaren waren het meer cadeaus, maar dan goedkoper
Wow! 8 zakken! (volgens mij zijn de sinterklaaszakken trouwens wel kleiner dan vroeger ) Ik zou gewoon een inschatting maken van je kids. Zouden ze het de hele dag leuk vinden iets uit te pakken? Elk kind is anders en dat kan je zelf het beste inschatten natuurlijk. Ik heb een dochter die overal altijd maar een paar minuutjes mee speelt. Die kan gerust wat meer uitpakken. Mijn andere dochter speelt het liefst een poosje met wat ze uitpakt en is met 1 cadeautje net zo tevreden als met 10... Zelf vind ik het wel belangrijk dat elk kind ongeveer evenveel cadeautjes krijgt. Nou ja, kids in dezelfde leeftijd ongeveer dan. Ik heb mijn oudsten al gezegd dat zij minder zullen krijgen dan nr 3 en 4. Maar die geloven ook al niet meer in de sint dus dat is ook makkelijker . en de baby krijgt alleen 2 cadeautjes voor de show Maar ja... wij vieren het met ons allen op 3 dec samen met mijn broertje+vriend en mijn vader. En op 4 dec komt 's ochtends mijn sm langs en die heeft ook allemaal cadeautjes... ik hou dus mijn hart vast want ondanks dat ik heb gezegd dat ze een cadeautje mochten kopen zag ik in mijn mans telefoon alweer een hele lijst met dingen die ze had gekocht...
acht zakken?? wow wat veel! Maar goed, idd wat jezelf wilt! Hier krijgen de kids max 6 kado's! Dit is onderling afgesproken zodat de kids zich niet achtergesteld voelen als de een meer als de ander zou krijgen. Wij vieren met schoonfamilie, in totaal 5 kids. Afspraak is zelf als ouders kopen we 3 kado's voor je eigen kids en verder geeft de schoonfamilie elk kind 1 kado, bij ons is dat dus totaal 6 kado's voor de kids. bedragen bepaal jezelf. Ik heb rond de 50 euro aangehouden voor elk kind voor 3 kado's. Voor de nichtjes en beefje rond de 10 euro. Meer dan genoeg naar mijn mening. Maar goed, dat moet ieder voor zich bepalen!!