Ten eerste vind ik t erg kinderachtig van je. Maar jij wilt dus dat de mensen die heel t jaar hard lopen te zwoegen voor hun centen, hun leefwijze/bestedingspatroon aanpassen aan de mensen die t financieel minder goed hebben? HAHAHAHA! Wat een lachertje! Zal mn auto ook verkopen omdat de buurvrouw een oud brik voor de deur heeft staan. Of mn huis verkopen omdat de zwerver bij de AH in een doos slaapt. Wees maar blij dat jij mijn piet niet bent geweest!
wel goed voor de kcal want dan zouden wij hier in NL ook niet mogen eten want de kindjes in Afrika hebben niets, kortom het gaat nergens over Kijk 5000 euro voor een kind vind ik ook absurd hoor maar als iemand anders een ander inkomen heeft als mij dan zit ik daar niet zo mee, lekker doen wat je zelf wil doen, alhoewel het mij wel lastig lijkt om dan elk jaar nog wat te verzinnen haha
ik snap noukie op zich wel in de zin van dat het door "sinterklaas" gegeven wordt. Tuurlijk kun je er niks aan doen dat een vader en moeder voor 6000 euro aan cadeau's aan hun kinderen geven (al ben ik van mening dat die mensen echt niet goed wijs zijn, maar das mijn persoonlijke mening) maar moet dat dan uit de naam van sinterklaas. Daar heb ik wel moeite mee, omdat kindjes onderling het daar over hebben. Kijk de een geeft 50 en de ander 150, das nog geen vreselijk verschil en zeker kinderen hebben dat niet door. Maar voor 1000 en euro's??? Ik had de rest van het speelgoed dan een andere keer gewoon uit mn eigen naam gegeven: dit krijg je van papa en mama.
Hier hebben we ook 150 euro voor 2 kinderen uitgegeven. Ze krijgen allebei 8 cadeautjes. Het varieert van een hello kitty klok tot playmobil. En ze krijgen van opa en oma ook nog cadeaus, heb geen idee wat. Ze worden dus goed verwend en wij zien daar het kwaad niet van in. Het is maar 1 keer per jaar Sinterklaas.
Nou ben wat dit betreft wel blij dat wij niet aan sinterklaas doen. Zou echt niet aan mijn kind weten uit te leggen waarom alle andere kinderen playmobilekastelen, ipads of nintendo's van de sint krijgen en zijzelf het moet doen met 1 klein cadeautje.
En dan worden sommigen hier nog panisch wanneer mijn kind dr mond voorbij mocht praten, maar ondertussen hebben sommige in dit topic gewoon 'schijt' aan het feit dat er kinderen zijn die dus 1 of 2 kleine cadeautjes krijgen van de Sint en je kind dus op school vol glorie komt vertellen wat hij of zij allemaal gekregen heeft van 'de Sint'.
Volgens mij is er maar één vraag die antwoord behoeft... vinden kinderen het leuk om bedolven te worden onder kadoos? En mijn ervaring leert me... NEE! Zoveel kadoos geeft veel onrust, kinderen weten niet waar mee ze nu blij moeten zijn, het overdonderd ze en kunnen er vaak slecht mee uit de voeten. Het heeft geen enkele positieve bijdrage. Maar... jij kent je kinderen het beste en weet dus waarschijnlijk wel wat ze aankunnen. Ik bepaal dat voor mij kinderen: - 2 kadoos van ons (70 euro per kind in totaal) - 1 kado van oma - 1 kado van tante en oom - 1 kado van oudtante - 2 kadoos van opa en oma... Opa en oma hadden er 8 PER PERSOON gekocht. Ik heb dit domweg verboden en gezegd dat ze maar een paar dingen bij elkaar moeten in pakken, dingen moeten bewaren tot kerst of een logeerpartijtje maar de regels zijn duidelijk.. er zijn maximaal 7 kadoos per kind! (en geen snoep inpakken!)
Nee want ze heeft niks met Sinterklaas, ze weet niet eens dat hij cadeaus geeft aangezien ze op de psz er ook niks aan doen.
Haha, als wij zo'n piet krijgen dit jaar, kan hij mooi vertrekken zonder centjes. Alle ouders moeten zelf beslissen wat en hoeveel ze geven! Voor jou is 5000-6000 euro een hoop geld voor cadeaus (voor een hele hoop mensen) maar mensen met een veel breder inkomen hebben dat er wel voor over. Wij geven ong. 100 euro uit per kind (inclusief gehuurde sint en eten).
Hoe ga je dat op de basisschool doen? Want daar doen ze er erg veel aan (V zit net in de kleuterklas).
Nog even afgezien van het feit dat Thijmen niet superveel krijgt van sinterklaas, ik leef mijn leven niet voor anderen! Ik ga me niet bij elk kado staan afvragen of dat nou te veel of te weinig geld is om uit te geven aan een sinterklaaskado. Er is niet landelijk bepaald dat ik maar max 3 kadootjes voor zoveel euro mag kopen.... Volgens mij is dit al een issue zo lang als er sinterklaas wordt gevierd en dat zal altijd zo blijven. Ik denk dat kinderen in de 'gelovige' leeftijd het verschil niet eens opmerken omdat ze gewoon blij zijn met de kadootjes, maar anders kun je altijd nog zeggen dat sommige papa's en mama's sinterklaas helpen en zelf nog een paar kadootjes kopen.
Ik kan me niet herinneren dat ik me als kind rot heb gevoeld op school omdat sommige kinderen meer hadden gekregen als ik. Volgens mij kwam het besef van aantallen en hoeveelheid pas vanaf dat ik niet meer in de sint geloofde en dat was met 7 of 8 jaar.
wat raar (en naar) dat ze op PSZ niets aan doen zeg, dat is toch gewoon NL traditie, zitten er alleen buitenlandse kindjes op ofzo? bij ons doen ze aan alle nederlandse feesten en tradities mee, dat is ook ter inburgering juist van de buitenlandse kindjes, zijn ze bij ons erg streng in.
ze zegt dat ze op een islamitische psz zitten. en zielig? hun kindjes hebben toch weer andere feesten zoals dat slachtfeest enzo? en daarbij umm dr probleem en niet die van jouw of mij toch
Umm.. dank je wel voor je antwoord.. Ik had altijd geluk in mijn familie.. wij vieren van alles: Chanoeka, Sinterklaas (valt ook vaak lekker dicht bij elkaar) Kerstmis etc etc.. heerlijk! Mijn ouders wilden niet kiezen en dat hoeft ook niet. Je kunt aan kinderen zo'n beetje alles uit leggen (en hoe leg je uit dat het ene kind meer krijgt dan het andere: dat je niet HEBBERIG moet zijn!)... Het is ook prima uit te leggen dat Sinterklaas niet bij Islamitische kindjes komt maar wel bij andere kindjes. Ik zou het wel jammer vinden als er van de daken (hoe toepasselijk) wordt geschreeuwd dat Sinterklaas niet zou bestaan.. dat hoeft namelijk helemaal niet. Heb trouwens ook Suikerfeest gevierd.. geweldig.. Jammer dat 'wij' daar niet aan doen! @Isademi.. het is handiger om te spreken over 'islamitische kinderen' dan over buitenlandse kindjes want ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van de kindjes die we allemaal bedoelen gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben maar ze hangen wel een 'ander' geloof aan!
Heb die discussie al eerder gevoerd, kinderen zijn hier natuurlijk gewoon geboren. 90 procent van de ouders ook. Sommigen vieren thuis wel Sinterklaas. Maar school dus niet. Wij hebben idd 2 weken terug al groot feest gehad. Overigens vind ik dat je als ouder alles voor je kind kan/mag kopen hoor, maar vind het idee van 'dat is van de Sint' in sommige gevallen wat moeilijk.