Kon dat arme kind toch niet laten staan, ze had de oorbellen net een paar dagen en ze was zo verdrietig. En als je dan weet dat het verloren oorbelletje al een rib uit het lijf was en dat er een nieuwe waarschijnlijk helemaal niet in zit dan doe je dat als vriendin toch gewoon.
Ik was vroeger idd ook zo iedereen helpen waar ik kon, maar door scheiding en scheiding van mijn vriend zijn er een hoop problemen omhoog gekomen. Daarom weet ik hoe het is om nu compleet aan de andere kant te zitten. Daarom vind ik het zo lief van je!
Heerlijk toch als je kinderen zo verwend worden, die ene keer per jaar dat je je even lekker kan laten gaan...zie het probleem niet. Misschien een beetje erg veel, en raken ze het overzicht een beetje kwijt....maar ach Hier ook 2 zakken vol met cadeautjes, denk ook ongeveer 75/80 euro per kind. Maar kon via mijn werk zoveel leuke dingen krijgen die goedkoop waren! Een nieuwe Baby Bjorn voor 19,95, dat kan ik dan echt niet laten liggen of een speeltafel van V-tech voor 15.95....kan ik ook niet laten liggen. Verder een make-up pop, boekje van woezel en pip, grondpuzzel etc etc. Voor verjaardagen halen we meestal iets grootst, zoals keukentje, fiets, loopwagentje. Tja en dan nog gemid. om de 2 dagen schoen zetten Lekkere tijden om verwend te worden!
Dat doen wij dus ook. Wij geven dure kado's zoals een fiets of skelter met verjaardagen uit onze naam. Om zoiets voor de Sint te geven vind ik 1 te duur en 2 vind ik het dan wel leuk als ze weten dat het van papa en mama is. En tja wat een ander uitgeeft aan kado's is niet mijn probleem alleen 2 jaar terug vierden we Sinterklaas met een vriendin en die had 2 kadotjes en ik had er wel wat meer en dan is dat niet leuk tegenover dat kindje. Gelukkig was hij te jong om dat te begrijpen maar toch gaf geen lekker gevoel dat mijn kinderen meer hadden gekregen dan hem.
o dus je viert niet echt sinterklaas wij hebben sint en pieten die langs komen dan hebben qwe de kadootjes en die gaan de kinderen uitpakken ik heb een babypop een badsetje voor de pop strijkijzer strijkplank dora telefoon van opa een 3wielerkinderwagen van tante een douglas 2011 beer van oom en tante een playmobile set(paardjes) en van andere tante hamertje tik wij hebben voor ons eigen kind 50,00 totaal van opa 30,00 van oom en tante 15,00 en van andere oom en tante en tante 10,00 en 10,00 zo blijft het allemaal beetje in het normale ik heb de afgelopen weken wel wat schoenkadootjes gedaan zoals lalaloopsie popetjes pinipon poppies boekje met geluid van dora een grote puzzel
en jouw kids moeten toch altijd 1 kadootje aan een goed doel geven dat ze zelf moeten uitkiezen van hun gekregen spullen stel nu dat dat die 3 wieler zou kiezen
Hoi TS, Ik zie het probleem niet hoor. Het is van de Sint, dus ze verwachten niet dat jullie dat de rest van het jaar na gaan doen . Ik kan me nog een kerst herinneren dat bij ons de boom bijna niet te zien was (onze ouders hadden iets goed te maken, geloof ik achteraf). Die kerst was echt magisch... zo bijzonder dat de Kerstman zo'n sprookje gemaakt had. We hebben er geen verwend rotkarakter aan overgehouden... vooral mooie herinneringen.
Wij hebben hier per kind 50 euro uitgeven, de oudste wilde heel graag van Playmobiel het piratenschip en die hebben we dan ook gekocht ( weet tie uiteraard niet maar goed ) hij krijgt van opa en oma nog een klein kado'tje en van tantie een klein kado'tje en thats it ... Wij vinden dit meer dan genoeg ... Wat andere gezinnen uitgeven uitgeven aan kado's maakt me niet uit, iedereen moet het voor zichzelf weten .. Vind het eerlijk gezegd wel belachelijk dat mensen er op aan gekeken worden als ze veel kado's geven, wat maakt het uit als iemand voor 100den euro's kado's koopt ?? wie ben jij om te bepalen wat er wel en niet uitgegeven mag worden ?? .. Kom op zeg, de meeste mensen werken het hele jaar heel hard om met dit soort dagen leuke kado's te kopen .. @Noukie: was je naam toevallig '' Knor Piet '' ??
whaaa noukie lekker dan,.. Waarom ben je dan in hemelsnaam piet gaan spelen? Dan weet jetoch dat je van alles tegen kan komen en des te leuker is het :d Als de 1 voor 5000 koopt en de ander voor 5 moet die persoon toch l;ekker zelf weten.. Pff dat je daarop geoordeeld heb.. En als ik rekening moet gaan houden met Alle kinderen op de wereld kan ik nog niet eens eten voor mn dochter halen want tja. dr zit ergens aan de andre kant van de wereld misschien wel iemand zonder eten..... komzeg
ook mensen die maar een tientje kunnen besteden werken heel hard hoor. Ik vind het altijd onzin dat mensen die veel te besteden hebben zeggen: wij werken er hard voor hoor. Vaak zijn het wel de mensen die qua hersens of op een andere manier een kans hebben gekregen om een baan te hebben die zoveel verdient. Dat is niet voor iedereen weggelegd.
Dat bedoel ik, de meeste mensen werken gewoon hard om met dit soort dagen leuke kado's te kunnen kopen ... Of dat dan voor een tientje is of voor 100 euro .. Heb nergens gezegd dat dat alleen geldt voor mensen met veel geld
nee dat is waar, heb je gelijk in. Ik vind echt dat iedereen heel hard is tegen noukie en ik vind dat je het best belachelijk mag vinden dat iemand voor 100en euro's cadeau's koopt. Ik heb het dus niet over 100 of 200 euro maar meer. Voor alle kinderen geldt: overdaad schaad. En als je wel 1000en euro's aan sintcadeau's te besteden hebt, dan mag je best eens nadenken over je medemens. Dan geef je het maar uit je eigen naam, maar niet uit die van sinterklaas, ik vind het ook belachelijk.
Tuurlijk mag je het belachelijk vinden maar om nou als piet zijnde weg te lopen omdat je het belachelijk vind dat vind ik dan weer belachelijk, dan moet je ook geen piet gaan spelen.
Tja... ik weet het niet hoor. Sowieso is het volgens mij goed als ieder kindje opgevoed wordt met sociaal gevoel. Maar om daarvoor nooit eens flink geld uit te kunnen geven.... ach. Wij hebben het eenvoudigweg niet... maar als ik haar een Kerst in Disney in het Disneykasteel zou kunnen geven... incl. kado's en prinsessenjurk... zou ik er geen seconde over nadenken het niet te doen. Wie help ik ermee als ik het niet doe? En daarnaast probeer ik haar zoveel mogelijk (ze is nu pas 1, beetje vroeg) te leren delen, andere mensen te waarderen enz. Dus natuurlijk gaat ze meedoen voor goede doelen en milieuvriendelijkheid aanleren enzo. Maar ze mag van mij best zo nu en dan (het is niet iedere dag feest) iets moois krijgen. Of heel veel moois... of bizar veel moois.
Hier ben ik er ook mee eens. Ik vraag me wel eens af of de mensen er bij stil staan dat kinderen elkaar gaan lopen overbluffen over de hoeveelheden cadeau's zij krijgen van sinterklaas. Kinderen gaan zich daadwerkelijk afvragen of zij dan niet zo lief waren geweest als de kinderen die hele grote of heel veel cadeau's krijgen. Mijn dochtertje had toevallig zoiets... een zeer vervelend meisje in de klas dat werkelijk iedereen treitert en het bloed onder de nagels vandaan haalt mocht iedere dag haar schoen zetten en kreeg daar complete Barbies in of andere dure cadeau's. Mijn dochtertje mocht haar schoen 2 keer per week zetten en kreeg een chocolade muis of chocolade muntjes oid. Ze is een keer huilend naar huis gekomen omdat Sinterklaas dat vervelende meisje veel liever vindt dan haar omdat dat meisje elke dag haar schoen mag zetten en daar Barbies in krijgt. Ik heb haar toen maar verteld dat dat meisje haar papa en mama de schoen vullen, sinterklaas heeft geen tijd om bij elk kindje iedere nacht langs te gaan en daarom spreekt hij met de papa's en mama's af wanneer hij langs komt om de schoen te vullen. Ik heb haar wel op het hart gedrukt dit niet aan het meisje te vertellen. Ook heb ik de sinterklaas die wij een keer hadden ingehuurd dit verhaal laten bevestigen. Wij hebben het normaal gesproken financieel goed maar ik vind het niet nodig om mijn kind te overladen met cadeau's. Daar is Sinterklaas ook niet voor bedoeld. Ook zijn er genoeg kindjes in de omgeving waarvan de ouders het minder breed hebben en ik wil het absoluut niet hebben dat mijn kind een ander kind de ogen uit gaat steken. Verwen je kind dan extra met zijn verjaardag.
Maar waarom dan ? Omdat er dus andere gezinnen zijn die het slecht hebben ?? Dat kan toch niet, je kan toch niet altijd maar rekening met andere houden, als ik mij het hele jaar suf werkt om met sinterklaas ( dus uit naam van sint ) voor 100den euro's aan kado's uit te geven dan is daar toch niets mis mee ?? Ik werk daar toch voor... Moet ik dan mijn zuurverdiende centen aan andere gezinnen gaan geven ??