Hallo dames. vorige week dinsdag hebben ze mijn keelamandelen verwijderd. Dit gebeurd onder een korte algehele narcose. Maar ik ben nu (1 1/2 week verder) nog zo ontzettend moe. Als ik gedoucht heb heb ik het helemaal gehad. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Is het normaal dat ik nog last heb van vermoeidheid?
het duurt wel even voordat de narcose hellemaal uit je lichaam is... bij mijn minicus operatie voelde ik me na 4 weken pas weer de oude... gewoon goed je rust nemen veel drinken en gezond eten
ik ben als klein kind al een week of twee ziek geweest na het knippen van mn amandelen. bij volwassenen is dat nog erger geloof ik
Hoi, ja dat is heel herkenbaar voor mij. Op m'n 33e zijn bij mij de keelamandelen verwijderd en ik heb nog wekenlang een moe gevoel gehad. Hoe voel je je verder? Kun je je mond alweer wat beter openen? Zit je nog aan vloeibaar voedsel of gaat het wel weer? Ik kon na een dag of 10 weer heel voorzichtig wat soep en noedels eten, en dan niet te pittig of te heet van temperatuur.
Ik heb mijn puncties (IVF) altijd onder narcose gehad en ook een kijkoperatie onder narcose gehad (geen roesje!) En ook ik was steeds een poosje flink brak.
Ik ben 13x geopereerd en wat jij beschrijft klinkt voor mij heel normaal hoor.Inderdaad veel drinken,veel rusten en neem echt de tijd ervoor anders kom je jezelf echt tegen. Ten eerste duurt het dagen en soms weken voordat er volledige afbraak en uitscheiding is van de anesthetica die je hebt gekregen bij je operatie. Ten tweede veroorzaakt een operatie een soort stress reactie(ook de spanning vooraf) op je lichaam en heeft je lijf tijd nodig om te herstellen.Zie het maar als een soort fysieke belasting op je lijf. Ten derde is de ruimte waar je geopereerd wordt erg koud en kan je ook in een rare houding gelegd worden en dat kan ook weer effect hebben op je spieren. Hoop dat je je snel beter voelt.
Ben blij te lezen dat het dus wel normaal is. Ik zou maandag weer gaan werken, maar ik heb me net toch nog maar afgemeld voor maandag. Voel me verder best goed. Nog een beetje last van de keel, maar dat is te verwaarlozen. Vond het wel heel heftig. Behoorlijk veel pijn gehad. Dinsdag heb ik voor het eerst weer normaal gegeten. Andijviestampot. Dat glijdt wel Ik zal me er maar bij neer leggen dat ik rustig aan moet doen.....
Narcose kan een half jaar tot jaar durem voor het helemaal uitgewerkt is. Ik ben 27 maart geopereerd aan een blinde darm ontsteking. Half uurtje onder narcose geweest. Als ik gewerkt heb, ben ik helemaal kapot. Met mijn 20 jaar doe ik dan ook middagdutjes anders trek ik het echt niet..
Hihi, dat kan wel goed naar binnen gaan inderdaad. Had jij ook de neiging om met een lampje achter in je keel te kijken naar het slagveld? Kreeg m'n mond bijna niet open, maar moest zo nodig het resultaat zien haha! Tandenpoetsen vond ik ook echt lastig in het begin. Ik vond het ook heftig, vooral de eerste nacht na de operatie, toen nog in het ziekenhuis. Ik zal anderen de gore details besparen, maar ik was best geschrokken! Sterkte met het herstel! Geef het nog een weekje, dan gaat alles weer redelijk normaal als het goed is.
Ik ben begin september 1 uur en 45 min onder narcose geweest en ik ben nu nog steeds zo vaak moe. Ik leg eigenlijk door dit topic pas de link dat het wel eens door de narcose kan komen........ stom van mij hé @ Ts, Hopelijk voel je je snel beter!
Ik heb februari 2010 een blindedarmontsteking gehad en ben daarbij ongeveer anderhalf uur "onder zeil" geweest. De chirurg gaf toen al aan dat ik zeker twee weken moest rekenen van extreme vermoeidheid en dat het daarna nog wel een aantal weken kon duren voordat ik weer de oude zou zijn. Ik ben vier weken volledig thuis geweest en daarna nog 4 weken op therapiebasis (opgebouwd van 4 uur per dag tot volledig) gewerkt. Die vier uur per dag was eerst ook echt meer dan genoeg. Dus neem ajb gewoon goed rust, op de momenten dat je het nodig hebt gewoon er aan toe geven!!!! beterschap
Heb al een paar keer met de zaklamp en de spiegel gekeken. Gaat al best goed weer. Vond het wel gek om te zien, 2 witte korsten. De eerste dag na de operatie ging het erg goed. Ik kon eten, gewoon praten en was fit. Maar daarna begon het...... Pijn gehad, niet normaal. En praten vond ik erg vermoeiend. Was er blij dat mijn man 2 weken zorgverlof heeft. Vandaag is hij werken en de kindjes naar de opvang. Heerlijk rust dus....