hallo mama's Mijn dochterjte 19 maanden begint nu toch al aardig wat namen te praten. Heb ook veel met haar geoefend papa,oma,opa, mama tante truus,Tessa enz. Nu is het zo ze noemt mij al een tijdje Tessa (kinderleidster op kdv) In begin vond ik dit helemal zo erg niet ze leert namen en misschien vergist ze zich gewoon. Ze noemt haar kinderleidster zelf ook zo.. Maar het begint nu toch wel te storen ik ben gewoon mama. Maar gaat dit over? en noemt ze me straks gewoon weer mama? Ik ben de hele tijd bezig nee ik ben Mama niet Tessa. Maar het schijnt gewoon niet door te dringen. Heeft iemand misschien een idee? Groetjes...
Kan mij voorstellen dat dit op een gegeven moment gaat storen. Waarschijnlijk doe je t al maar ik zou veel zelf 'mama' gebruiken. bijv. Wil je met mama spelen? zal mama schone luier aan doen. Ook je man/vriend dit nadrukkelijk(er) laten benoemen. Ook zou je foto s kunnen bekijken samen met bekende mensen, waaronder jij zelf. Haar laten benoemen maar ook vragen. waar staat opa? waar staat mama? Komt vanzelf wel weer goed!
Hier het ook alles behalve mama.... als ik met haar alleen ben en ze is wakker dan roept ze ook papa. Dan zeg ik nee ik ben mama.... Dan zij weer: PAPA! Ik vind het ook niet zo leuk en hoop dat het een fase is..... Ze is 17 maanden trouwens.
Mijn zoontje zegt ook alleen maar mama als hij moe is, pijn heeft, boos is omdat iets niet lukt. Voor de rest is alles papa! Ach, ik denk maar zo.... mama roept hij in de gevallen van geborgenheid
Eva noemde mij vanaf ongeveer 1 jaar mama, rond 1,5 jaar werd het ineens papa. En het werd vanzelf weer mama. Komt wel goed
Onze dochter(van bijna 4) noemt mij ook weleens oma, opa, mama, papa.....voor de grap. Hoe groter je er een punt van maakt, hoe hardnekkiger het wordt.
Die van mij noemt me juist mamma en zegt de hele dag mamma ( ook tegen pappa) best vermoeiend, maar ga ervan uit dat t weer n x stopt!
Ik snap wel dat je het niet leuk vind maar het komt vanzelf wel. Hier noemt mijn zoon zijn oma ook mama, vind ik ook niet leuk! Gaat wel weer over, probeer je er niet te druk over te maken.
Zal mama voor jou drinken pakken zullen mama en kind haar naam eten. Wil je mama een kusje geven alles met mama benoemen. En niet op letten straks denkt ze echt dat je Tessa heet niet verbeteren maar mama en gewoon verder praten Tessa vergeten. En bedenk als ze het echt kunnen mama straks je oren uit komt
denk gewoon negeren en idd vaak zeggen zal mama je helpen etc! Als je haar gaat verbeteren word het mss een spelletje!
Gewoon blijven corrigeren lijkt me. Mijn zoontje noemt mij ook maar heel weinig 'mama' en hij is 21 maanden. Komt vanzelf wel goed