Hallo dames, Effe een vraag met hoeveel weken voel je "leven" in je buik? En hoe voelt dat precies? :
Dat is echt bij iedereen heel verschillend. Ik lees hier wel eens verhalen van mensen die 't met 13 weken ofzo al voelde, en zelf voelde ik 't pas met 21 weken (m'n placenta lag wel aan de voorkant, dan voel je 't meestal wat later). Hoe 't voelt? Moeilijk uit te leggen. In 't begin vond ik 't een soort plopjes, later gewoon echt als geduw van binnenuit.
Echt bewust voelde ik het met een week of 19 maar later weet je wel dat je het eigenlijknal wel eerder voelde. Achteraf gezien voelde ik met week 17 al wat. Het begon bij mij met kleine belletjes en dat werd steeds sterker. Nu kam hij of zij echt goed trappen soms.
Bij 17 weken kon je het bij mij zelfs al vanbuiten voelen (ben wel echt mager dus heb niet echt een vetlaagje) en dit is mijn eerste kindje. Is echt heel erg verschillend.
ik heb afgelopen week gedacht dat ik wat voelde als ik na een lange dag in bed ging liggen voelde dan een vrij snel plop plop plop en daarna niets meer... iemand anders beschreef het als het gevoel alsof het zenuwtje in je oog een beetje trekt ( ik weet niet of jullie dat gevoel kennen?) zo voelde het echt.... en ik herken het gevoel ook totaal niet van toen ik niet zwanger was ofzo...ach ja ik weet het ook niet... xxxxx jose
Ja zo kan je het ook omschrijven als een zenuwtrekje in je oog. Ik voelde het echt duidelijk met ongeveer 16 weken en nu dan echte schopjes. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant.
bij de 13 weken echo vertelde ze me dat de placenta zich aan de voorkant leek te ontwikkelen..... ik heb ook links een soort van zachte bal in mijn buik... maar ik voel de beweginkjes ( als dat is wat het is hahaha) altijd links.... alles zit links... m,n eisprong was links... de innnestelkrampen waren links, bandenpijn is vooral links.... en nu die mogelijke plopjes ook... vinden jullie dat niet gek? links is m,n baarmoeder ook dikker en daardoor is m,n buik niet helemaal symetrisch... gek he? gr Jose
De eerste keer dat ik het voelde is een week geleden, met 16 week. Het was een heel vreemd gevoel, alsof er een luchtbel ontplofte. Daarna voelde ik het een paar dagen niet meer en nu voelt het sinds een paar dagen alsof er vlinders door m'n buik fladderen (alleen als ik zit). Als ik lig, voel ik niks.
Dat had ik ook Marjann in het begin alleen als ik een beetje naar voren boog voelde ik plopjes. Maar nu voel ik het als ik lig zit echt heel gaaf !
Ik voelde de baby met 22-23 weken schoppen. Heel apart gevoel is het. Mijn vriend voelde de baby vanaf 1ste kerstdag, hij kan zijn hand niet van mijn buik houden als hij thuis is . Gisternacht hebben we zelf mijn buik op en neer zien gaan toen de baby schopt zo gaaf.