Angst voor weer buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Emmaatje, 17 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoi!

Ik heb in april een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, die zonder operatie vanzelf is "afgevloeid".
    Ik heb in de eerste week dat ik toen wist dat ik zwanger was (was toen al een week of 5/6, maar had nog een menstruatie gehad, vandaar dat ik mocht prikken) 2 x bloed laten prikken voor het hcg. De eerste dag was het rond de 400 en aan het eind van de week was het aan het dalen..later is het weer gestegen, maar niet boven de 1300 geweest.

Nu ben ik dus weer zwanger (3 weken, 2 dgn)!!!Erg blij mee, maar ook wel weer angstig. Ik heb de huisarts gevraagd of ik weer mocht prikken, puur voor de geruststelling én omdat we 30 juli naar frankrijk gaan. Op 14 aug heb ik de eerste echo, om te kijken of het nu wel op de goede plek zit. Ik denk het zelf wel hoor, het voelt anders dan in april (intuïtie?).

Mijn vraag is nu eigenlijk of ik er vanuit mag gaan dat als het hcg nu wel goed verdubbelt, dat het goed zit...Ik hoop dat je mij gerust kan stellen, liefs Emma

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Emma,

als het hCG verdubbelt is het goed met de zwangerschap, maar dat zegt niets over de plaats van de innesteling. Dit kun je alleen met een echo zien. Je hebt nog altijd de grootste kans dat het nu goed zit hoor! Als je geen pijnklachten krijgt en je hebt een goed gevoel (veel vrouwen voelen hun lijf in deze periode goed aan, zeker als ze een keer hebben meegemaakt dat het mis ging) dan kun je ervan uitgaan dat het goed zit. Maar alleen de echo kan dus duidelijkheid en zekerheid geven.

Mirjam

3. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoi Mirjam, dank je wel voor je antwoord,
    Ik heb 14 aug eerste echo, dan zijn we net terug uit Frankrijk...en ben ik 7 weken zwanger. Ik denk dat ik idd de bloedtesten maar niet ga doen, ik moet vertrouwen in mijn lichaam hebben en het voelt nu goed, de vorige x voelde ik dat het niet goed zat.

Bedankt voor je snelle antwoord!!!Liefs Emma

Deel Deze Pagina