(te) veel spulletjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door allstar, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaii

Chaii Niet meer actief

Je moet lekker doen wat je leuk vind hoor.
    Ik ben nu bijna 20 weken en heb nog helemaal niks gekocht, mijn gevoel is er nogniet echt naar en ik wil eerst weten of het een piempie of een hamburgertje heeft. :p
    Ohja, ik ben tot de 16de week heel erg ziek geweest en ben daar nog van aan het bijkomen.
    Denk dat ik vanaf volgende week na de echo vrolijk aan de prullen koperij ga.

2. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meid, waarom zou je je gek laten maken door alles wat er mis kan gaan?
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je, als je een miskraam hebt gehad, bang bent voor een herhaling, en niet.te.veel hoop durft.te hebben, maar zolang je die angst niet hebt, waarom zou je jezelf die dan inboezemen? Juist fijn om lekker te genieten, hoor! Ook goed voor je kindje om je goed te voelen, zonder angst;)
    Ik heb met 5 weken al een kinderwagen gekocht, hihi, maar daarna heel ziek geworden en pas rond de 20/25 weken kon ik de.volgende dingetjes kopen, met de rolstoel (omdat ik nog te ziek was om zelf te lopen, en nogsteeds)... En verder veel online besteld. Nu 38 weken, en mis nog steeds wat kleine dingetjes... Geniet van je zwangerschap meid, en laat je niet gek maken! Maar koop idd niet te veel nu, anders heb je straks niks meer om te kopen, en kleertjes e.d. zijn ze echt snel uitgegroeid!

3. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik heb gewacht tot 12 weken, en ook gevraagd aan anderen om me niks te geven tot die tijd, gewoon omdat ik bang was dat het mis ging. Nu zijn we langzaam vast dingen aan het kopen voor de kleine, maar dat zijn vooral de praktische dingen die je nodig hebt voor de verzorging. Over een week gaan wij op vakantie, als we terug komen ben ik 20 weken en dan willen we echt beginnen met de leuke dingen!

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Eerlijk gezegd, kinderwagen pas met 25 weken en pas deze week ben ik kleertjes enz gaan kopen. Ik heb met 26 weken een surprise babyshower gehad haha, ik blij dat ik nog niet zoveel gekocht had, want er kwam toch een berg spullen binnen die ik nodig had :) Het was echt super gaaf!! Ben mijn familie en vrienden erg dankbaar. Kamertje bij 23 weken geloof ik haha.

Wel kreeg ik van familie steeds sokjes slabjes speentjes tussendoor, maar ik had er zelf geen behoefte aan.

Maar als je er wel behoefte aan hebt gewoon doen!!

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik weet niet of ik me in zou kunnen houden haha. Joh, als je er een goed gevoel bij hebt dan koop je toch lekker alvast wat kleertjes en spulletjes. Spreid je de kosten ook nog een beetje.

En wat ze hier zeggen, het kan altijd nog mis gaan. Een kennis van me had na 2 maanden zwangerschap de babykamer al klaar (kwam ook omdat ze net verhuisd waren en toch flink moesten klussen in huis) Bij de 20 weken echo kwamen ze erachter dat de kleine niet meer leefde.

Een nicht van me is met 22 weken haar kindje verloren. Ze had al 2 kinderen en ze waren heel blij dat er na de mmm toch nog een derde bij kwam. Toen wilde ze kleertjes kopen, stond ze met een pakje in haar handen en toen durfde ze het niet te kopen, het voelde niet goed... Het kan gewoon alle kanten op gaan!

Ik wil niemand bang maken ofzo maar je moet gewoon doen wat goed voelt. Ja, het gaat wel eens mis, maar het gaat vaker goed dan fout. Overigens is mijn nicht niet lang daarna spontaan zwanger geraakt en kwam er een kerngezonde baby ter wereld. En die kennis is over een paar weken uitgerekend, die babykamer wordt toch maar mooi gebruikt straks.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh uk toch, krijg er een brok van in mijn keel! Wat heb je veel mee moeten maken voor je dit geluk mocht hebben, t is je echt gegund!

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Bij de eerste kocht ik al wat voor de 12 weken, nu heb ik gewacht tot we wisten of we een jongen of meisje zouden krijgen.. want ik kwam er na de bevalling van mijn dochter achter dat ik unisexkleertjes helemaal niet leuk vond..

Maar gewoon lekker doen.. er kan altijd iets mis gaan..en iedereen kent horrorverhalen.. maar niks moet, alles mag ;)

8. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Je hebt gewoon gelijk hoor ts.

Ik kocht na elke echo iets moois. Voordeel was, na de mmm heb je in de eerste 3 maanden wat vaker een echo!

Voordeel, ik ben nu 25 weken en ik heb eigenlijk alles gekocht qua kleertjes. Nu over op de slaapkamer en badspullen

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    kamer en kinderwagen ed hadden wij allemaal rond de 16 wekn besteld.. kleren enzo.. hmm dat koop iok eigenlijk pas sinds een week of 25... heb de rem derop gehoude.. anders straks zoooo veel... hoe dan ook.. we weten niet wat we krijgen dus daardoor ben je ook wel wat beperkter.

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bij onze zoon hebben we de eerste aankoop gedaan met 10 weken en met de 2ling iets langer gewacht tot 20 weken ivm meer risico's. maar meid als jullie zin hebben om alvast spulletjes te kopen moet je je niet laten tegenhouden hoor. ik zou wel nog een tijd wachten met de echte dure aankopen. geniet gewoon lekker van je zwangerschap en gefeliciteerd natuurlijk

11. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Hey meid! Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! Ik was zo blj dat ik zwanger was en eindelijk wat voor mijn eigen kleintje kon kopen dat ik ook al heel snel een paar pakjes had gekocht. Uiteindelijk is het hier wel mis gegaan en heb er helemaal geen spijt van. 1 pakje heb ik uitgekozen en in een diepe lijst gedaan van de ikea samen met mijn positieve test, echo en een gedichtje. De andere 2 pakjes hangen in mijn kledingkast en af en toe zie ik ze hangen en hoop ik dat er wel een kindje komt die dit kan dragen. Vind het helemaal niet confronterend, eigenlijk wel fijn. Van harte gefeliciteerd touwens!

Deel Deze Pagina