Hallo iedereen, Ik heb een vraagje....WAT voelen jullie precies als je de baby voelt bewegen...ik denk namelijk dat ik het al voel bewegen...de meeste zeggen dat het voelt als een vlinder de andere zeggen weer een soort plopjes te voelen. Maar dat voel ik niet ..ik voel gewoon heel mijn baarmoeder bewegen....of zoiets...kan het heel moeilijk verwoorden. Ben heel benieuwd!
Ik vond het lijken alsof je (in je buik dan) een kikker strak tussen twee handen houdt..dus een érg sterke vlinder dan! En later voel je inderdaad meer plopjes/schopjes
Ik voelde ons kindje ook vanaf 17 weken al, vooral als ik 's avonds op bed ging, dan let je er zelf ook meer op als dat je druk bezig bent. Ik zou alleen niet weten hoe ik het moet omschrijven.
Hoi Donna, ik voel hetzelfde als jij. Lijkt soms wel een hele aardverschuiving aan de hand in mijn baarmoeder hahaha. Ik ga er vanuit dat het kindje dan helemaal omdraait ofzo. Heb af en toe wel een soort spiertrekking gevoeld, dit schijnt de baby te zijn.
Het eerste dat ik voelde waren kleine tikjes of plopjes. Oké...heel eerlijk: die eerste plopjes voelden net zoals wanneer je 'gas' in je buik hebt, zeg maar Dat bubbelgevoel in je darmen. Zo voelde het ongeveer. Dat vlindergevoel herken ik niet. Bij mij waren het meteen duidelijke tikjes. Net zoals wanneer je met je vinger op je buik tikt, maar dan van binnenuit. Inmiddels zijn er nog veel meer dingen bijgekomen. Ik voel 'm nu ook omdraaien, en die aardverschuivingen herken ik ook. Soms trilt mijn hele buik ervan...hahaha En soms een licht kietelgevoel, dan schuift hij denk ik langs mijn buikwand.
ik voelde eerst plopjes (echt of een zeepbel in je buik kapot knapt); dat was met een week of 17 al. Nu voelt het meer als golfjes die bewegen en soms echt een soort schopje. Heel grappig vind ik!
ik voelde steeds niks en heb toen mijn hand op mijn buik gelegd op bed. Ik voelde gelijk kleine schopjes/ beweginkjes! Nu doe ik dat vaker en voel ik het sinds bijna een week ook van de binnenkant als schopjes. Dus hier geen plopjes en geen vlinder te bekennen!
Ik voel het alsof iets aan de binnenkant langs de wand schuift, of een plopje waarbij het voelt alsof mijn baarmoeder naar binnen wordt getrokken ofzo. En idd in het begin voelde het vaak net als gas dat door je darmen beweegt, alleen zit je baarmoeder op de plaats waar je t voelt! Nu voelt t soms echt wel als een klein schopje. Verschillende gevoelens dus! Bij mij begon t rond 16,5 week en heb het sindsdien iedere dag gevoeld. Genieten!
Bij mij zijn het echt plopjes, ik voel het alleen van binnenuit, achteraf gezien al zeker 3 weken. Van buiten nog niets te zien of te voelen.
ik vond het meer een soort kietelen. alsof iemand met een kwastje de binnenkant van mn buik aan het schilderen was. nu voel ik al wat 'hardere' bewegingen. fantastisch gevoel
ik voelde eerst echt prikjes heel raar en nu word er gewoon echt met grof geweld af gezet in mebuik en aan de buitenkant is het te zien.met de 20 weken echo voel ik iets nieuws.toen we aan het kijken waren wist ik ook gelijk wat het was.meneer zat op zijn knietjes en was dus bezig om zijn kont omhoog te gooien dus zo kwam dus ook die bult op me buik
Ik voelde hem al bij 15 weken. Ik vond het hetzelfde gevoel als bv een zenuwtrekje van je ooglid. Nu voel ik schoppen, aaien en draaien.
Het begon in de 16e week met een soort plopjes; leek wel op kapot knappende belletjes. Nu zijn het ook wat meer schopjes voor mn gevoel. En soms voel ik ook een soort beweging langs mijn buikwand/baarmoeder. Aan de buitenkant zijn alleen de wat hardere bewegingen nog maar te voelen. Mijn vriend heeft nog niks kunnen voelen, maar mijn dochter gisteren wel voor het eerst heel bijzonder (natuurlijk baalde mn vriend wel even flink )
Ik heb het nu ook al een paar keer gevoeld van binnen. Kleine plopjes en kriebelend gevoel. Voel het alleen als ik op mijn bed lig 's avonds maar ook niet iedere dag hoor.
in het begin ervaarde ik het gevoel als of ik heel veel lucht in mijn buik had ...of het gevoel alsof je je hand door het water haalt ......
Ik voelde eerst plopjes, toen kriebeltjes, toen plopjes en kriebeltjes, en nu flinke porren Soms schrik me dood van zo'n schop
Nu voel ik vooral geschuif. Alsof ze zich af en toe uitrekt en daarbij ook mijn huid even fijn uitrekt. En geduw tegen mijn ribben af en toe. Soms gewoon kleine plopjes; meestal de hik dan
In het begin dacht ik dat het mijn darmen waren met een week of 18... toen met 19 a 20 weken als ik mijn hand op mijn buik legde voelde ik trapjes... met de dag werd dat duidelijker en met 22 weken voelde mijn vriend het ook.