Ja ik hoop niet dat mijn kindje te klein blijft/wordt... Nu is dat nog moeilijk te zeggen... Maar bij een eerdere echo werd ik 4 dagen langer geschat dan nu. In verhouding is zijn dijbeen 2 dagen ouder dan de rest. Niets om me echt zorgen om te maken voorlopig, maar stress kan er dus wel voor zorgen dat je kind achterblijft in groei?
Nou daar merk ik weinig van! bij mij werd de kleine meid zelfs erg groot geschat en kon wel eens een 9 ponder worden! dus eigenlijk mag ik blij zijn dat ik stress heb gehad anders was ze misschien wel 12 pond geweest nee denk niet echt dat stress direct voor n groeiachterstand zorgt hoor
Nou dat hoeft natuurlijk niet meteen maar als jij elke dag extreem veel stress heb kan jou kindje daardoor minder goed groeien.. bekijk het net als Roken .. ze zeggen roken is net zo erg als stress.. een moeder die haar hele zwangerschap doorrookt krijgt vaker een lichtere baby dan een moeder die niet rookt. De kleine zit nu gelukkig weer goed op gewicht het is niet alleen de stress geweest doordat de baby wat magertjes was maar ook omdat ik vanmij een heel actief mens ben.. ik kan moeilijk stil zitten en moet van alles doen. Ik doe eigenlijk voor een zwangere vrouw ontzettend veel en gaf mezelf geen rust. Door de rust die ik nu gevonden heb inmijzelf is alles weer goedgekomen.