Zijn hier dames met duiven als 'huisdieren'?

Discussie in 'De lounge' gestart door xxBloesem, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Ik ben benieuwd of er (jonge) vrouwen zijn die duiven houden.
    Postduiven of sierduiven maakt niet uit.

Op de vereniging zijn alleen maar mannen dus vraag me af of er (jonge) vrouwen zijn die ook duivenhobby hebben!

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Mijn ouders hebben onvrijwillig sierduiven. Ze waren de trots van de vorige eigenaar van het huis, de hele schuur was een duivenhok. Omdat ze zich te pletter probeerden te vliegen tegen hun oude ingang van de schuur/het hok, terugbrengen naar hun baasje was effectief voor een halve dag, heeft mijn vader een hok gebouwd en achter het gat gezet, en de beestjes van eten voorzien. We hebben daarom waarschijnlijk de gruwel van de duivenliefhebber bereikt: mixjes met wilde duiven 😜
    Na een poosje gingen we eieren weghalen, ook omdat er toch inteelt ontstond, maar soms waren we te laat (van een kalkei waren ze hooguit even onder de indruk).

Dus had niks met hobby of vereniging te maken 😜
    De duiven zijn onderhand halfwild, maar dat is maar goed ook. Eentje die we te tam hadden opgevoed, eindigde als kattenvoer.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Mn man is duivenmelker, en heeft dus postduiven. Kom hier niet zo vaak meer, dus moest speciaal inloggen hahaha! :D

En idd ik zelf dus niet..ken er ook weinig, op feestavonden/prijsuitreiking avonden zie je er vaak maar 1 of 2..of helemaal geen.

4. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Wat een leuke hobby lijkt me dat! Niet echt te vergelijken maar wij hebben wel kippen, geen duiven. Maar kipjes zijn wel echt m'n hobby :)

Deel Deze Pagina