Ik ben benieuwd of er (jonge) vrouwen zijn die duiven houden. Postduiven of sierduiven maakt niet uit. Op de vereniging zijn alleen maar mannen dus vraag me af of er (jonge) vrouwen zijn die ook duivenhobby hebben!
Mijn ouders hebben onvrijwillig sierduiven. Ze waren de trots van de vorige eigenaar van het huis, de hele schuur was een duivenhok. Omdat ze zich te pletter probeerden te vliegen tegen hun oude ingang van de schuur/het hok, terugbrengen naar hun baasje was effectief voor een halve dag, heeft mijn vader een hok gebouwd en achter het gat gezet, en de beestjes van eten voorzien. We hebben daarom waarschijnlijk de gruwel van de duivenliefhebber bereikt: mixjes met wilde duiven 😜 Na een poosje gingen we eieren weghalen, ook omdat er toch inteelt ontstond, maar soms waren we te laat (van een kalkei waren ze hooguit even onder de indruk). Dus had niks met hobby of vereniging te maken 😜 De duiven zijn onderhand halfwild, maar dat is maar goed ook. Eentje die we te tam hadden opgevoed, eindigde als kattenvoer.
Mn man is duivenmelker, en heeft dus postduiven. Kom hier niet zo vaak meer, dus moest speciaal inloggen hahaha! En idd ik zelf dus niet..ken er ook weinig, op feestavonden/prijsuitreiking avonden zie je er vaak maar 1 of 2..of helemaal geen.
Wat een leuke hobby lijkt me dat! Niet echt te vergelijken maar wij hebben wel kippen, geen duiven. Maar kipjes zijn wel echt m'n hobby