Hallo dames, Onze kleine man is 8 weken oud (3,7kg) en drinkt 6 flessen per 24uur van 120/4. Op de verpakking en volgens het cb mogen het er maar 5 zijn per 24uur. Zijn schema ziet er ongeveer zo uit (ik geef op verzoek): 04.00 08.00 12.00 16.00 20.00 24.00 In principe zou ik de nacht voeding dus mogen overslaan, maar ons zoontje wordt 's nachts wakker en heeft dan honger en schreeuwt alles bijelkaar. Mijn vragen: Is dit echt teveel? Hoe kan ik de nachtfles afbouwen?
Beter is minder, maar als jouw mannetje hier behoefte aan heeft, maakt dat echt niet zoveel uit. Zolang je maar niet boven de liter uitkomt loopt het wel los! Hij groeit ws ook hard, want was denk ik niet zo groot bij de geboorte? Dus heeft veel voedingstoffen nodig. In het begin zat hij hier ook altijd aan de max, maar dat is redelijk snel bijgetrokken. Als hij s nachts nog komt zou ik die fles niet afbouwen, hij is piepjong en weegt nog maar 3,7 kg! baby's 'mogen' hun gewicht x 2 slapen id nacht, maar als hij nog behoefte heeft aan melk is dat ok. Ik heb wel op een gegeven moment een kleiner flesje gegeven s nachts (100cc), maar het laten vallen van die fles heeft hij zelf geregeld bij zo'n 14 weken