Te veel voeding en te weinig eten baby 9 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Jonon, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Beste voedingsdeskundige,

Ik heb een dochter van bijna 9 maanden.
    Ze krijgt volgens het consultatie bureau te veel voeding.
    Haar schema is als volgt:

7:00 uur 180/6
    10:00 uur fruit
    11:00 uur 180/6
    15:00 uur 180/6
    17:00 uur warm eten
    19:00 180ml pyjamapapje.

Soms komt ze 's nachts ook voor voeding. We geven haar dan of 90ml of 120ml.

Ik weet dat ze te veel voeding binnen krijgt. Maar eten (potjes, vers met de pot mee eten) wilt ze niet. Ze eet 3 hapjes en dan houdt ze haar kaken stijf op elkaar. Ander drinken dan melk wil ze niet. We hebben vanalles geprobeerd, Slimpie, Olvarit fruitdrank enz.
    Een broodkorstje eet ze half op en brood, daar eet ze 3 stukje van.

We zijn met 6 maanden begonnen met elke avond een Olvarit hapje. Maar na 3 happen begint ze te kokhalzen en eet ze niet meer.

Hoe kunnen we dit aanpakken? Ik weet niet hoe we haar aan het eten en drinken kunnen krijgen.
    Ook de nachtvoeding zou ik er graag vanaf willen hebben.

Alvast bedankt.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Jonon,

Wat je kunt proberen is om haar broodje in de melk te dopen. Wellicht dat zij het dan wel eet? En haar groente pureren, zodat er geen stukjes in zitten. Kindjes moeten vaak wennen aan een andere structuur en smaak. Blijf haar 's middags brood aanbieden en geef haar geen alternatief zoals een flesje.

En geef je haar drinken uit haar flesje of uit een (tuit)beker? Kindjes accepteren vaak geen ander drinken dan melk uit hun flesje.

Groet,
    Anne

3. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Beste Anne,

Wij geven haar melk (of iets anders) gewoon uit haar flesje. Wij hebben ook een tuit beker maar dat vind ze helemaal niets. Ze bijt dan alleen op de tuit.

Ze krijgt het meerendeel potjes eten. Zowel met stukjes als zonder stukjes. Een tijdje geleden hebben wij appelmoes door een potje gedaan. En toen at ze het wel. Ik denk dat we een echte zoetekauw hebben. Maar ik wil dat ze haar eten ook zonder appelmoes kan eten, dus we geven het haar nooit.

Ik vind het erg lastig dat ze zo slecht eet. Ikzelf ben nogal moeilijk met eten, en ik wil niet dat zij zo wordt.

Hoe zouden wij de nachtvoeding eraf kunnen halen?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Jonon,

Het enige wat erop zit is toch even blijven proberen met het geven van de hapjes. Pas als je kindje overdag genoeg binnen krijgt zal ze 's nachts minder snel om een voeding komen. Verder moet je nu echt drinken gaan geven uit de tuitbeker. Wacht je er langer mee en begin je pas na 12 maanden, dan duurt het nog veel langer voordat je kindje het drinken uit een tuitbeker onder de knie heeft. Ik weet dat het allemaal niet makkelijk is, maar als je er nu even de tijd en het geduld voor hebt, dan pluk je daar over een aantal maanden de vruchten van, echt waar.
    Succes.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina