Ik heb 1 1/2 week geleden een borstontsteking gehad in mijn linkerborst. Ik kon mijn dochter hier toen niet aan laten drinken en heb gekolfd. Ze had wel veel behoefte dus de andere borst is toen meer gebruikt. Ik heb een antibiotica kuur gehad en alles is inmiddels weer oke - maar nu zit ik met het volgende probleem: de andere borst zit vaak heel erg vol en mijn dochter krijgt deze niet leeg in een voeding. Nu is mij vertelt dat ik mijn borsten goed leeg moet laten drinken om het risico op een nieuwe ontsteking zo klein mogelijk te houden. Alleen zo vol als die borst nu steeds zit is voor mij vervelend, wordt er vaak wakker van. Hoe moet ik hiermee omgaan - toch nakolven als ze klaar is zodat ze borst leeg is of haar eraan laten drinken en mijn lichaam laten wennen aan haar huidige behoefte? De andere borst loopt eigenlijk nauwelijks vol en daar lijkt ze ook voldoende aan te hebben (ik voed 1 borst per keer). Dank je wel!
Hallo, Tja dat is een lastig gevolg van het mooie principe van vraag en aanbod om het maar even zo te zeggen. Doordat er een tijdje minder melk in de zere borst zat heeft de andere de vraag opgepakt en is meer gaan produceren. Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Je loopt als het ware de hele dag achter de feiten aan. Misschien helpt het je om in de ochtend die borst 1 keer helemaal leeg te kolven en daarna gewoon te voeden zoals je altijd doet. Je start als het ware leeg en voedt daarna op verzoek. Hopelijk pakt je lichaam dit nieuwe vraag/aanbod weer op en loop je niet steeds gestuwd rond. Het is niet slim om steeds verder leeg te kolven omdat je dan eigenlijk steeds wat meer vraag creeert. je lichaam zal denken, OK, als je meer wilt dan maken we gewoon meer melk........ Hoop dat je er wat aan hebt. Succes Ilse.